Dank aan de beheerders voor het activeren van mijn account.
Mijn naam is Huib Bos, sinds 2014 een bijzonder tevreden Twin Air Turbo piloot.
Dus de nickname 'Old-timer' slaat niet op mijn rollend materieel maar op mijzelf.
Ik gebruik deze nick voor ál mijn forum-accounts, voornamelijk motor-accounts, dus hier ook maar.
Deze naam heb ik ooit gekozen voor een motor-forum omdat ik niet meer de jongste ben, en mijn hele leven motor heb gereden (en nog steeds). Dagelijks voor woon-werk verkeer (ook 's winters), en na mijn pensionering nog steeds voor kampeer trips en vakanties etc.
Daarnaast heb ik voor 'boodschappen' en soms ook voor vakanties een eenvoudige, kleine auto.
Sinds 2014 is dat dus een Panda twin air turbo.
Omdat die nu tegen de ton begint te lopen (94.000 km) ben ik een beetje aan het zoeken naar vervanging.
Daarbij heb ik als specifieke wensen: Panda Twin air turbo (ik wil géén viercilinder), 5 zitplaatsen, deelbare achterbank en lage km-stand. Bouwjaar is niet heel belangrijk, maar liefst wat jonger.
Trekhaak is bonus, maar kan later natuurlijk nog aangebracht worden.
Mijn huidige panda heeft maar 4 zitplaatsen, en dat is nèt onpraktisch wegens de kleinkinderen, en geen deelbare achterbank.
Dat laatste zou de ongelooflijke veelzijdigheid van de Panda nog vergroten.
Je gelooft bijna niet wat je allemaal in deze auto kunt vervoeren...
En verder hoop ik in dit forum wat ervaringen, suggesties en tips van andere 'Pandisten' te vinden.
Vriendelijk groetend,
Huib - aka Old-timer.
En dit is hem, op vakantie in oost Finland na wat ritjes op onverharde wegen en een regenbuitje...
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Old-timer stelt zich voor...
Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319
- Old-timer
- Forumgebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 nov 2020 20:26
- 1e Panda-achtige: Fiat 850 34 pk 1967 - 1e auto in 1970
- 2e Panda-achtige: Panda TwinAir Cool 80 pk 2014 4-pers
- 3e Panda-achtige: Panda TwinAir Sempre 86 pk 2013 5-pers
Old-timer stelt zich voor...
Panda: 2 cilinders,
Motorfiets: 1 cilinder
Totaal: 3 cilinders.
Genoeg is genoeg !
Motorfiets: 1 cilinder
Totaal: 3 cilinders.
Genoeg is genoeg !
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Old-timer stelt zich voor...
Ja, dat kan je wel zeggen, TwinAir Turbo kan makkelijk 2 ton op de teller rijden.
- Old-timer
- Forumgebruiker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 nov 2020 20:26
- 1e Panda-achtige: Fiat 850 34 pk 1967 - 1e auto in 1970
- 2e Panda-achtige: Panda TwinAir Cool 80 pk 2014 4-pers
- 3e Panda-achtige: Panda TwinAir Sempre 86 pk 2013 5-pers
Re: Old-timer stelt zich voor...
Dank voor jullie reacties gents.
Ja, jullie hebben absoluut gelijk als je zegt dat m'n Panda nog lang niet 'op' is.
Er is helemaal niks mis mee en hij kan nog jaren mee.
Maar het mag voor mij eigenlijk net een beetje beetje praktischer.
Vooral die 5 zitplaatsjes zijn wel een 'dingetje' in verband met de kleinkinderen.
En dat die hele achterleuning plat moet als ik eens iets langs wil vervoeren is soms ook niet zo handig.
Dus dacht ik: 'mooi moment om eens te kijken of een 5 persoons uitvoering niet iets is'.
Bovendien lijkt mij dat een auto met nèt geen ton op de teller een stuk makkelijker te verkopen is dan met 100.000 - plus.
Ik weet dat het nergens op gebaseerd is, maar 100.000 km is voor velen zo'n psychologische grens die men blijkbaar (nog steeds) hanteert bij gebruikt kopen.
Vooral bij een 900 cc 2-cylinder automotor, waarvan ten onrechte vaak gedacht wordt dat die geen lang leven beschoren zou zijn.
Hetzelfde geldt overigens ook voor motorfietsen; tot een ton vindt men betrouwbaar genoeg, boven een ton is 'vragen' om problemen...
Met motoren heb ik een hele andere ervaring, en ik ben me momenteel een beetje aan het oriënteren en zie dat er legio twin air's met 150, 160 duizend (en méér) kilometers op de klok worden aangeboden. Dus wat dat betreft...
Het liefst blijf ik dan ook bij de twin air turbo, ik ben zeer gecharmeerd van het concept en het blijkt ook echt een 'winner'.
En voor mij betekent dat dus dat, als ik géén geschikte opvolger kan vinden, ik met een gerust hart nog eens ruim 6 jaar en 94.000 km met deze Panda ga doen...
Dus linksom of rechtsom... jullie zijn nog niet van me af...
Groets,
Huib
Ja, jullie hebben absoluut gelijk als je zegt dat m'n Panda nog lang niet 'op' is.
Er is helemaal niks mis mee en hij kan nog jaren mee.
Maar het mag voor mij eigenlijk net een beetje beetje praktischer.
Vooral die 5 zitplaatsjes zijn wel een 'dingetje' in verband met de kleinkinderen.
En dat die hele achterleuning plat moet als ik eens iets langs wil vervoeren is soms ook niet zo handig.
Dus dacht ik: 'mooi moment om eens te kijken of een 5 persoons uitvoering niet iets is'.
Bovendien lijkt mij dat een auto met nèt geen ton op de teller een stuk makkelijker te verkopen is dan met 100.000 - plus.
Ik weet dat het nergens op gebaseerd is, maar 100.000 km is voor velen zo'n psychologische grens die men blijkbaar (nog steeds) hanteert bij gebruikt kopen.
Vooral bij een 900 cc 2-cylinder automotor, waarvan ten onrechte vaak gedacht wordt dat die geen lang leven beschoren zou zijn.
Hetzelfde geldt overigens ook voor motorfietsen; tot een ton vindt men betrouwbaar genoeg, boven een ton is 'vragen' om problemen...
Met motoren heb ik een hele andere ervaring, en ik ben me momenteel een beetje aan het oriënteren en zie dat er legio twin air's met 150, 160 duizend (en méér) kilometers op de klok worden aangeboden. Dus wat dat betreft...
Het liefst blijf ik dan ook bij de twin air turbo, ik ben zeer gecharmeerd van het concept en het blijkt ook echt een 'winner'.
En voor mij betekent dat dus dat, als ik géén geschikte opvolger kan vinden, ik met een gerust hart nog eens ruim 6 jaar en 94.000 km met deze Panda ga doen...
Dus linksom of rechtsom... jullie zijn nog niet van me af...
Groets,
Huib
Panda: 2 cilinders,
Motorfiets: 1 cilinder
Totaal: 3 cilinders.
Genoeg is genoeg !
Motorfiets: 1 cilinder
Totaal: 3 cilinders.
Genoeg is genoeg !