Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsbeune
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2021 09:56
1e Panda-achtige: Panda 1100 Young 2003
Locatie: amsterdam

Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door nielsbeune »

Hoi, ik heb zelf al jaren eenden en nu nog een acadiane gereden.
Mijn vriendin heeft haar jarenlange voorliefde voor de oude panda omgezet in een snelle koop van een panda young 1100 2003 met een mooi kleurtje (heet olijf groen, maar ziet eruit als turquoise)
Wel net gekeurd door de garage die hem verkocht, maar vrees dat er een aantal lijken uit de kast komen.
Motorlampje staat voortdurend aan of knippert en de motor is wat vet van de olie en de koelvloeistof lijkt weg te lopen....

Help!!
Wie weet er een betrouwbare garage in de buurt van amsterdam??
Dus zo eentje met liefde voor de panda en die in overleg doet wat nodig is. Dus goede kwaliteit-prijsverhouding

Groet niels (enigszins zwetend in afwachting op goede raad)

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door michiel van g. »

Welkom!
Dat klinkt niet goed... Heeft ze de auto al lang? Want er bestaat zoiets als non conformiteit, en dan is de garage, garantie of niet, verplicht de reparaties uit te voeren die bij de verkoop niet gemeld zijn.

https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbin ... ands-auto/
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
nielsbeune
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2021 09:56
1e Panda-achtige: Panda 1100 Young 2003
Locatie: amsterdam

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door nielsbeune »

michiel van g. schreef: 19 apr 2021 10:00 Welkom!
Dat klinkt niet goed... Heeft ze de auto al lang? Want er bestaat zoiets als non conformiteit, en dan is de garage, garantie of niet, verplicht de reparaties uit te voeren die bij de verkoop niet gemeld zijn.

https://www.amsadvocaten.nl/blog/verbin ... ands-auto/
2 maanden geloof ik, maar de garage had duidelijk in zijn contract staan dat alle risico voor de koper was...

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door michiel van g. »

hm, dat is wel een lastige. In dat geval zou ik het eens bij een rechtsbijstand neerleggen. Want volgens mij geldt die non-conformiteit altijd.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door Paul4x4 »

welkom hier!

eendjes en acadiane...... en nu Panda. ga eens langs bij Garage Ruimzicht. ik denk dat Johan wel eens de juiste kan zijn.
ik ken hem verder niet zo goed, maar weet dat hij ook nogal eens een Pand 4x4 (141) onderhanden neemt

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door PandaVespa »

Als een auto in goedkope prijsreeks zit, mag je verwachten dat deze niet in nieuwstaat verkeerd. Dus op rechtsbijstand hoef je niet te rekenen.
Bovendien moet je zodanige kosten gaan maken, dat niet opweegt tegen de reparatiekosten als je een rechtszaak gaat beginnen. Dan is kwaad bloed allang gezet en zal de verkoper ook niets meer aanbieden.

Een garage is zo goed of zo slecht als de monteur die erin staat. En dat is trail & error. Gewoon bij een binnenstappen en je probleem voorleggen. Dan zie je vanzelf hoe garagehouder cq monteur overkomt. En kijken hoe monteur werkt als je in werkplaats bent cq wat je kan zien. En mijn motto, mag ik als eigenaar voertuig niet in werkplaats komen, dan komt mijn auto er ook niet in. En ja met de huidige coronamaatregelen is dit idd een uitdaging. Mondkapjes zijn verplicht toch?

Een tip, probeer kleinere garages waar het wat gemoedelijk gaat met de klanten. Dus in kleinere plaatsen. Mijn monteur werkt ook 20km bij mijn vandaan waar ik woon.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door Erik 319 »

Geen enkele gebruikte auto verkeert in nieuwstaat.(met een t op het eind idd).
Als er een verborgen mankement is moet een handelaar dat melden en duidelijk stellen dat de koop zonder garantie is en de prijs zal daar naar moeten zijn.
Of het om een auto van 1000 of 10000 euro gaat maakt in geval van rechtsbijstand niets uit en als je die hebt kost het je niets.
Maar ik ben bang dat je niet in een.split second kunt weten of je met een betrouwbaar persoon te maken hebt of niet.
Ik praat uit ervaring helaas.
Ik hoop dat de panda alleen een lekke klepdekselpakking heeft maar een koppakking kan ook.
Veel succes in ieder geval gewenst.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
nielsbeune
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2021 09:56
1e Panda-achtige: Panda 1100 Young 2003
Locatie: amsterdam

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door nielsbeune »

Paul4x4 schreef: 19 apr 2021 11:14 welkom hier!

eendjes en acadiane...... en nu Panda. ga eens langs bij Garage Ruimzicht. ik denk dat Johan wel eens de juiste kan zijn.
ik ken hem verder niet zo goed, maar weet dat hij ook nogal eens een Pand 4x4 (141) onderhanden neemt
johan ken ik wel idd, alleen doet hij geen onderhoud van panda's...

Gebruikersavatar
nielsbeune
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 apr 2021 09:56
1e Panda-achtige: Panda 1100 Young 2003
Locatie: amsterdam

Re: Niels stelt zich voor en urgent garage nodig amsterdam

Bericht door nielsbeune »

PandaVespa schreef: 19 apr 2021 11:48 Een garage is zo goed of zo slecht als de monteur die erin staat. En dat is trail & error. Gewoon bij een binnenstappen en je probleem voorleggen. Dan zie je vanzelf hoe garagehouder cq monteur overkomt. En kijken hoe monteur werkt als je in werkplaats bent cq wat je kan zien. En mijn motto, mag ik als eigenaar voertuig niet in werkplaats komen, dan komt mijn auto er ook niet in. En ja met de huidige coronamaatregelen is dit idd een uitdaging. Mondkapjes zijn verplicht toch?

Een tip, probeer kleinere garages waar het wat gemoedelijk gaat met de klanten. Dus in kleinere plaatsen. Mijn monteur werkt ook 20km bij mijn vandaan waar ik woon.
ik ben er bij eentje binnengestapt die iemand me aanraadde en ook 20+ goede recensies op google had, voor wat het waard is. woensdag grote beurt en benieuwd welke lijken er uit de kast komen...

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”