Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
PandAmie meld zich😀
Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 mei 2021 15:07
- 1e Panda-achtige: 169 2008 100HP
- 2e Panda-achtige: 169 2005 4x4
- 3e Panda-achtige: 169 2006
PandAmie meld zich😀
Beste Panda liefhebbers, bij deze wil Ik me even aanmelden en voorstellen.
Fred is de naam en mijn vrouw en ik hebben samen 3 Panda's vandaar de Nickname PandAmie.
Het begon met 1-tje omdat ik minder ver en minder vaak hoefde te reizen voor mijn werk en de toenmalige Mazda Xedos 9 derhalve wat overbodig begon te worden. Ook de onderhoudskosten ervan werden wat te veel... Dus wat dan? Een panda 169 natuurlijk, liefst met een panoramadakje. Dat werd een grijze 1.2 uit 2008 met 64.000 km op de klok. Toen ik die eenmaal had, wilde mijn vrouw er ook een. Dus haar Mazda Demio ingeruild op een blauwe 1.2 uit 2005 met 85000 op de klok.
We hebben ruim 2 jaar met beide panda's naar tevredenheid gereden en toen ging mijn hart sneller kloppen voor een 100HP.
Dus grijsje ingeruild tegen de HP en vervolgens ging de automatische airco van de blauwe 1.2. van Monique (mijn vrouw) kapot... Wat ik begrepen heb is dat dodelijk voor een panda want reparatie schrikbarend duur. Echter aangezien die blauwe vol met leuke opties zat en ik geen auto met een ernstig gebrek wilde inruilen, hebben we hem als donor auto gehouden.
Maar daarmee had Monique nog geen vervangende auto... Dus verder gezocht en een gele 4x4 Climbing zonder airco doch met panoramadakje gevonden, die wat tlc nodig had maar wel de moeite waard bleek, dus dat werd nr 2. Terwijl de Climbing voor groot- en achterstallig onderhoud bij de garage stond, vonden we via autowereld nog een hele leuke groene uit 2006 ook met panoramadakje en zonder airco, maar technisch in uitstekende staat ... En voor een zodanig leuk prijsje dat we die niet konden laten staan.... Het Panda virus heeft ons dus goed te pakken: tadaa PandAmie!
De Climbing heeft inmiddels het blauwe interieur van de blauwe donor panda gekregen inclusief verschuifbare achterbankje (een hele klus, want alles moet overgezet worden incl het plastic van de zijraampjes en het smallere hoedenplankje) ook de mistlampen van de blauwe zijn overgezet naar de gele want die waren helemaal bruin geworden.
Ook heeft ie een trekhaak, dakdragers, imperiaal en een pushbar gekregen zodat hij de rol van werkpaardje kan vervullen.
Bij de groene wil ik de trekhaak van de blauwe overzetten, ik hoop dat dat gaat lukken. Ook hoopte ik de schakelaar (mistlampen voor) van de blauwe over te zetten naar de groene, want die heeft wel de mistlampen in de bumper maar had geen mist-schakelaar op het dashboard. Schakelaar overgezet maar geen soelaas, blijkbaar is er meer voor nodig, waarschijnlijk ook de zekering maar kon geen voetje daarvoor vinden. (Hulp welkom)
Ook vindt ik dat de 4x4 Climbing wat slapjes op de 'benen' staat en veel te laag, dus daarvoor zoek ik een voordelige optie om deze weer wat hoger op de pootjes te krijgen. Overigens gaan wij met de 4x4 niet het terrein en de blubber in, daar heeft hij wel genoeg van gehad in het verleden denk ik. De HP is daarentegen juist weer net een tikkeltje te stug, dus die mag van mij wel wat comfortabeler, dat dat ten koste van de sportiviteit gaat boeit me niet zoveel want ook de HP wordt vrij tam bereden, die heeft voorheen waarschijnlijk ook al wel genoeg bandjes versleten dus wij zijn er wat zuiniger op. Zou het mogelijk zijn om de veren van een standaard 1.2 panda onder de HP te zetten? Of moeten de schokbrekers dan ook over? Anyway, ik heb nog genoeg te doen en te ontdekken.
Tot zover even, groetjes en tot ziens !
Fred is de naam en mijn vrouw en ik hebben samen 3 Panda's vandaar de Nickname PandAmie.
Het begon met 1-tje omdat ik minder ver en minder vaak hoefde te reizen voor mijn werk en de toenmalige Mazda Xedos 9 derhalve wat overbodig begon te worden. Ook de onderhoudskosten ervan werden wat te veel... Dus wat dan? Een panda 169 natuurlijk, liefst met een panoramadakje. Dat werd een grijze 1.2 uit 2008 met 64.000 km op de klok. Toen ik die eenmaal had, wilde mijn vrouw er ook een. Dus haar Mazda Demio ingeruild op een blauwe 1.2 uit 2005 met 85000 op de klok.
We hebben ruim 2 jaar met beide panda's naar tevredenheid gereden en toen ging mijn hart sneller kloppen voor een 100HP.
Dus grijsje ingeruild tegen de HP en vervolgens ging de automatische airco van de blauwe 1.2. van Monique (mijn vrouw) kapot... Wat ik begrepen heb is dat dodelijk voor een panda want reparatie schrikbarend duur. Echter aangezien die blauwe vol met leuke opties zat en ik geen auto met een ernstig gebrek wilde inruilen, hebben we hem als donor auto gehouden.
Maar daarmee had Monique nog geen vervangende auto... Dus verder gezocht en een gele 4x4 Climbing zonder airco doch met panoramadakje gevonden, die wat tlc nodig had maar wel de moeite waard bleek, dus dat werd nr 2. Terwijl de Climbing voor groot- en achterstallig onderhoud bij de garage stond, vonden we via autowereld nog een hele leuke groene uit 2006 ook met panoramadakje en zonder airco, maar technisch in uitstekende staat ... En voor een zodanig leuk prijsje dat we die niet konden laten staan.... Het Panda virus heeft ons dus goed te pakken: tadaa PandAmie!
De Climbing heeft inmiddels het blauwe interieur van de blauwe donor panda gekregen inclusief verschuifbare achterbankje (een hele klus, want alles moet overgezet worden incl het plastic van de zijraampjes en het smallere hoedenplankje) ook de mistlampen van de blauwe zijn overgezet naar de gele want die waren helemaal bruin geworden.
Ook heeft ie een trekhaak, dakdragers, imperiaal en een pushbar gekregen zodat hij de rol van werkpaardje kan vervullen.
Bij de groene wil ik de trekhaak van de blauwe overzetten, ik hoop dat dat gaat lukken. Ook hoopte ik de schakelaar (mistlampen voor) van de blauwe over te zetten naar de groene, want die heeft wel de mistlampen in de bumper maar had geen mist-schakelaar op het dashboard. Schakelaar overgezet maar geen soelaas, blijkbaar is er meer voor nodig, waarschijnlijk ook de zekering maar kon geen voetje daarvoor vinden. (Hulp welkom)
Ook vindt ik dat de 4x4 Climbing wat slapjes op de 'benen' staat en veel te laag, dus daarvoor zoek ik een voordelige optie om deze weer wat hoger op de pootjes te krijgen. Overigens gaan wij met de 4x4 niet het terrein en de blubber in, daar heeft hij wel genoeg van gehad in het verleden denk ik. De HP is daarentegen juist weer net een tikkeltje te stug, dus die mag van mij wel wat comfortabeler, dat dat ten koste van de sportiviteit gaat boeit me niet zoveel want ook de HP wordt vrij tam bereden, die heeft voorheen waarschijnlijk ook al wel genoeg bandjes versleten dus wij zijn er wat zuiniger op. Zou het mogelijk zijn om de veren van een standaard 1.2 panda onder de HP te zetten? Of moeten de schokbrekers dan ook over? Anyway, ik heb nog genoeg te doen en te ontdekken.
Tot zover even, groetjes en tot ziens !
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: PandAmie meld zich😀
Stalen Barchetta velgen blijven gaaf, en hebben een uittekende maat met 6.5Jx15" ET32.
Welkom.
Welkom.
-
- Clublid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 06 mei 2018 22:43
- 1e Panda-achtige: Panda Emotion 2004
- 2e Panda-achtige: Saab 93 2005
- 3e Panda-achtige: Volvo 850 1996
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: PandAmie meld zich😀
Leuke verzameling! Ik denk dat je naast een zekering en relais ook de mistlamp-optie moet aanvinken met multiecuscan.
Zou het persoonlijk zonde vinden om de 100hp te verhogen, maar de normale schokdempers en veren moeten gewoon passen ja
Welkom!
Zou het persoonlijk zonde vinden om de 100hp te verhogen, maar de normale schokdempers en veren moeten gewoon passen ja
Welkom!
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 mei 2021 15:07
- 1e Panda-achtige: 169 2008 100HP
- 2e Panda-achtige: 169 2005 4x4
- 3e Panda-achtige: 169 2006
Re: PandAmie meld zich😀
THX Riddick, en inderdaad die Barchetta velgen zag ik op marktplaats staan (wist toen nog niet dat ze oorspronkelijk van een Barchetta waren) en heb ze gunstig kunnen kopen. Vondt eerst de kleur niet zo, maar éénmaal onder 'Slow-Poke' (zo noemen we de gele Climbing) vindt ik die kleur wel passen dus dat houden we zo
Hoi CyberPanda, THX we zijn ook heel blij met deze Panda's! Wat betreft je opmerkingen mbt wat nodig is voor die mistlampen .... daar loop ik qua technische kennis flink achter merk ik. Ik heb namelijk geen idee van wat een multicuscan moet zijn en hoe je dan iets moet aanvinken
Ik ben nog van de generaties die een kabeltje trekken rechtstreeks vanaf de accu en er een aftermarket schakelaartje tussen knoeien.... Maar ik wil dat dus liever niet, liever met de originele onderdelen en op de oorspronkelijke bedoelde wijze! Mocht iemand me daar mee kunnen helpen (tegen redelijke vergoeding) of weten bij wie ik daarvoor terecht kan, dan graag!
Ten aanzien van het veranderen van het comfort van de HP; ik zou nooit dingen veranderen of aanpassen aan een auto die niet met gewoon simpel sleutelwerk zonder meer weer ongedaan gemaakt zouden kunnen worden. (Zoals spatbord randen omkloppen ofzo, brrrrrr, krijg er koude rillingen van als ik er aan denk (met alle respect voor een die zoiets wel doen, want moet ieder zelf weten natuurlijk)
Hoi CyberPanda, THX we zijn ook heel blij met deze Panda's! Wat betreft je opmerkingen mbt wat nodig is voor die mistlampen .... daar loop ik qua technische kennis flink achter merk ik. Ik heb namelijk geen idee van wat een multicuscan moet zijn en hoe je dan iets moet aanvinken
Ik ben nog van de generaties die een kabeltje trekken rechtstreeks vanaf de accu en er een aftermarket schakelaartje tussen knoeien.... Maar ik wil dat dus liever niet, liever met de originele onderdelen en op de oorspronkelijke bedoelde wijze! Mocht iemand me daar mee kunnen helpen (tegen redelijke vergoeding) of weten bij wie ik daarvoor terecht kan, dan graag!
Ten aanzien van het veranderen van het comfort van de HP; ik zou nooit dingen veranderen of aanpassen aan een auto die niet met gewoon simpel sleutelwerk zonder meer weer ongedaan gemaakt zouden kunnen worden. (Zoals spatbord randen omkloppen ofzo, brrrrrr, krijg er koude rillingen van als ik er aan denk (met alle respect voor een die zoiets wel doen, want moet ieder zelf weten natuurlijk)
-
- Clublid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 06 mei 2018 22:43
- 1e Panda-achtige: Panda Emotion 2004
- 2e Panda-achtige: Saab 93 2005
- 3e Panda-achtige: Volvo 850 1996
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: PandAmie meld zich😀
In welke regio woon je? Heb een laptopje met de software liggen en de juiste adapters zijn onderweg
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 mei 2021 15:07
- 1e Panda-achtige: 169 2008 100HP
- 2e Panda-achtige: 169 2005 4x4
- 3e Panda-achtige: 169 2006
Re: PandAmie meld zich😀
Ik woon in Lelystad en ben ook bereid om te rijden hoor
Voor kluswerk onder de auto of rommelen met velgen heb ik een klein poetsbrugje naast het huis staan .
Die komt ca. 1 meter hoog.
Voor kluswerk onder de auto of rommelen met velgen heb ik een klein poetsbrugje naast het huis staan .
Die komt ca. 1 meter hoog.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: PandAmie meld zich😀
Ik heb ze op 2 Panda's 85 Lounge gebruikt als wintervelgen.PandAmie schreef: ↑07 mei 2021 14:36 THX Riddick, en inderdaad die Barchetta velgen zag ik op marktplaats staan (wist toen nog niet dat ze oorspronkelijk van een Barchetta waren) en heb ze gunstig kunnen kopen. Vondt eerst de kleur niet zo, maar éénmaal onder 'Slow-Poke' (zo noemen we de gele Climbing) vindt ik die kleur wel passen dus dat houden we zo.
* * *
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 mei 2021 15:07
- 1e Panda-achtige: 169 2008 100HP
- 2e Panda-achtige: 169 2005 4x4
- 3e Panda-achtige: 169 2006
Re: PandAmie meld zich😀
Hoi Riddick, wat gaaf, ook die kleur lijkt sprekend, 't konden dezelfde velgen zijn staat ook gaaf op jouw panda!
Enne nee, de gele 4x4 Climbing heeft wel een panoramadakje, maar geen airco.
Enne nee, de gele 4x4 Climbing heeft wel een panoramadakje, maar geen airco.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: PandAmie meld zich😀
Zouden mijn donker grijze velgen van mijn blauwe Panda kunnen zijn, die is namelijk total los naar een demontage bedrijf gegaan.
Dat is dan een goede 4x4 voor een Rotrex C15 Supercharger kit, zo zonder airco.
Heb de belangrijkste delen in een doos op de Plank staan, en doe er niet veel mee.
Je komt dan ergen tussen de 100 en 130 pk uit op de standaard motor.
Op wat klein materiaal (Slangetjes/klemmetjes/ boutjes/schroefjes) en de Rotrex C15 Supercharger unit na is alles compleet.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 mei 2021 15:07
- 1e Panda-achtige: 169 2008 100HP
- 2e Panda-achtige: 169 2005 4x4
- 3e Panda-achtige: 169 2006
Re: PandAmie meld zich😀
"Zouden mijn donker grijze velgen van mijn blauwe Panda kunnen zijn, die is namelijk total los naar een demontage bedrijf gegaan." Oeps, dat klinkt minder... Wie weet... Hoe lang geleden is dat gebeurd? En totalloss, hopelijk zonder kleerscheuren?
Dat Rotrexsetje, is dat en soort mechanische turbo?
Klinkt wel leuk en interessant, maar ook kostbaar.... En ikzit niet in de oude panda's te hobbyen omdat ik geld te veel heb
'Slow-Poke' zou eigenlijk wel gebaat zijn bij zoiets, want we hebben hem niet voor niets 'Slow-Poke' genoemd, zo'n 4x4 Climbing rijdt lekker stevig en robuust, maar ook vrij traag, daar zit niet veel gang in
Dat Rotrexsetje, is dat en soort mechanische turbo?
Klinkt wel leuk en interessant, maar ook kostbaar.... En ikzit niet in de oude panda's te hobbyen omdat ik geld te veel heb
'Slow-Poke' zou eigenlijk wel gebaat zijn bij zoiets, want we hebben hem niet voor niets 'Slow-Poke' genoemd, zo'n 4x4 Climbing rijdt lekker stevig en robuust, maar ook vrij traag, daar zit niet veel gang in
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: PandAmie meld zich😀
Word aangedreven met een aparte riem via de krukas met 2de poelie.PandAmie schreef: ↑07 mei 2021 18:18 Dat Rotrexsetje, is dat en soort mechanische turbo?
Klinkt wel leuk en interessant, maar ook kostbaar.... En ikzit niet in de oude panda's te hobbyen omdat ik geld te veel heb
'Slow-Poke' zou eigenlijk wel gebaat zijn bij zoiets, want we hebben hem niet voor niets 'Slow-Poke' genoemd, zo'n 4x4 Climbing rijdt lekker stevig en robuust, maar ook vrij traag, daar zit niet veel gang in
Ja een Rotrex C15 kost € 1.800-2.000,- em met wat ik aan onderdelen heb kan je bouwende heen gaan.
Dan krijg je een "Not-so-slow-poke".
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: PandAmie meld zich😀
Leuk een Panda verzameling voor de deur en dan ook nog in 3 "smaken ".
Bij de HP zijn de veren niet het probleem maar de dempers en met
name de constructie. Monteer achter Bilstein B4 schokdempers, dan heb kwaliteit
voor € 40.- pst en de harde schokken in de onder rug zijn verleden tijd.
Bij de HP zijn de veren niet het probleem maar de dempers en met
name de constructie. Monteer achter Bilstein B4 schokdempers, dan heb kwaliteit
voor € 40.- pst en de harde schokken in de onder rug zijn verleden tijd.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: PandAmie meld zich😀
Ja, Bilstein B4 dempers zijn top, had ik ook op de achteras gemonteerd zitten bij mijn laatste 85 Lounge, reed uitstekend.Robert100HP schreef: ↑07 mei 2021 21:03 Leuk een Panda verzameling voor de deur en dan ook nog in 3 "smaken ".
Bij de HP zijn de veren niet het probleem maar de dempers en met
name de constructie. Monteer achter Bilstein B4 schokdempers, dan heb kwaliteit
voor € 40.- pst en de harde schokken in de onder rug zijn verleden tijd.