Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Poah is even voorstellen
Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jul 2021 16:10
- 1e Panda-achtige: Panda 1988 750CL
Poah is even voorstellen
Hallo allemaal,
Samen met een vriend hebben wij een Panda gekocht uit ‘88 750cc.
Het baby blauwe machine willen we weer in technische goede staat brengen en in Augustus mee doen aan de carbage run naar Montenegro.
Hij loopt nu 120km/h op de teller is dat het maximale met een 4 bakje?
Groetjes Serg
Samen met een vriend hebben wij een Panda gekocht uit ‘88 750cc.
Het baby blauwe machine willen we weer in technische goede staat brengen en in Augustus mee doen aan de carbage run naar Montenegro.
Hij loopt nu 120km/h op de teller is dat het maximale met een 4 bakje?
Groetjes Serg
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Poah is even voorstellen
Welkom!
Je hebt een zeldzame Panda gekocht! Zeker van de 750L zijn er nog maar heel weinig over. Ik hoop stiekum dus dat hij voor die carbagerun niet 'om zeep' geholpen wordt.
120 is inderdaad wel een beetje de max van een 750je. Kruissnelheid is zo'n beetje 100 km/h. Heuvelop zul je ook veel moeten terugschakelen naar z'n 3 en 2.
Maar het kan prima. Met mijn oude 843cc grote Panda 34 (zelfde hoeveelheid pk's, iets meer koppel) ben ik door de Alpen heen gereden. In 11 dagen 3000 kilometer afgelegd. Je moet alleen geen haast hebben.
Je hebt een zeldzame Panda gekocht! Zeker van de 750L zijn er nog maar heel weinig over. Ik hoop stiekum dus dat hij voor die carbagerun niet 'om zeep' geholpen wordt.
120 is inderdaad wel een beetje de max van een 750je. Kruissnelheid is zo'n beetje 100 km/h. Heuvelop zul je ook veel moeten terugschakelen naar z'n 3 en 2.
Maar het kan prima. Met mijn oude 843cc grote Panda 34 (zelfde hoeveelheid pk's, iets meer koppel) ben ik door de Alpen heen gereden. In 11 dagen 3000 kilometer afgelegd. Je moet alleen geen haast hebben.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Poah is even voorstellen
Zonde ja, een 1100 van 2000/2003 was kwa techniek ook veel betrouwbaarder en handiger geweest!
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Poah is even voorstellen
Welkom, Leuke panda!
Zo'n 750 is idd niet echt een racemonster, een 1100 maar ook een 900 van de latere jaren loopt wel makkelijker 140km/h.
Maar een oudere panda heeft wel meer charme, ik rijd liever in mijn panda 45 uit 1983 dan in de 900 van 1999.
Zo'n 750 is idd niet echt een racemonster, een 1100 maar ook een 900 van de latere jaren loopt wel makkelijker 140km/h.
Maar een oudere panda heeft wel meer charme, ik rijd liever in mijn panda 45 uit 1983 dan in de 900 van 1999.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jul 2021 16:10
- 1e Panda-achtige: Panda 1988 750CL
Re: Poah is even voorstellen
Leuk om te horen!!
Het is een 750CL zag ik vandaag.
We willen hem ook zeker niet verpesten en met het vliegtuig naar huis .
Hebben jullie nog gouden tips die vaak kapot gaan bij zo een slee? Staat 93k op de teller.
We gaan ze koppeling en distrubutie al preventief vervangen en alle sapjes zijn ook al verschoond.
Het is een 750CL zag ik vandaag.
We willen hem ook zeker niet verpesten en met het vliegtuig naar huis .
Hebben jullie nog gouden tips die vaak kapot gaan bij zo een slee? Staat 93k op de teller.
We gaan ze koppeling en distrubutie al preventief vervangen en alle sapjes zijn ook al verschoond.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Poah is even voorstellen
Hoe komt auto weer thuis dan? Of blijft die daar?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Poah is even voorstellen
Als hij een ecobox onder de kap heeft dan is het raadzaam de auto goed te testen voordat je gaat, want daar zitten vacuumkleppen e.d. in die voor vage storingen kunnen zorgen.L.E.O. schreef: ↑23 jul 2021 15:34 Leuk om te horen!!
Het is een 750CL zag ik vandaag.
We willen hem ook zeker niet verpesten en met het vliegtuig naar huis .
Hebben jullie nog gouden tips die vaak kapot gaan bij zo een slee? Staat 93k op de teller.
We gaan ze koppeling en distrubutie al preventief vervangen en alle sapjes zijn ook al verschoond.
Verder is het zaak de ontsteking even te controleren. Ik meen dat deze nog gewoon een ontsteking met contactpuntjes heeft; bij de 1000 komt het wel eens voor dat de draden naar de ontsteking gecorrodeerd zijn en los raken van de module (als hij deels elektronische ontsteking heeft). Als die breken doet hij niets meer. Die modules zijn lastig te vinden.
Verder zijn koppakkingen een zwak punt van de fire-blokjes, dus ik zou hem misschien even laten afpersen om zeker te zijn dat er niet ergens een beginnend lek zijn.
Enne, met het vliegtuig terug? Waar blijft de Panda dan?