Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Voorstellen: LazyR

Nieuwe gebruikers kunnen zich hier eerst even voorstellen

Moderators: Rick Lieffering, Joost, WelshWitch, Erik 319

Plaats reactie
LazyR
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2021 23:35
1e Panda-achtige: Nog geen - zoekend
Contacteer:

Voorstellen: LazyR

Bericht door LazyR »

Hallo allemaal!

Ik ben een 27 jarige student uit Zuid Limburg en ik rijd nu ruim 2 jaar een Saab 9-3 2.0t cabrio. Daarnaast rijd ik een Husqvarna Strada motorfiets. De Saab is absoluut een heerlijke wagen om mee te toeren maar ze is erg dorstig en zwaar. Al een tijdje speelde ik met het idee om kleiner te gaan rijden en de Panda vanaf 2003-2011 sprak me wel erg aan. Eigenwijze vormgeving (die nog steeds leuk is), compact en praktisch met een aantal bijzondere uitvoeringen. Vooral de 4x4 en de 100hp hadden mijn interesse.

Nu had mijn zusje snel behoefte aan een nieuwe auto. Tussen alle Yarissen, Aygo's en Micra's door opperde ik om eens naar Panda's te kijken. Sinds gisteren heeft ze een 1.2 uit 2004. Hij staat op brede bandjes en is volgens mij licht verlaagd. Even een kort ritje gemaakt en ik ben om. Wat een leuke wagen!

De Saab zal ik nog een klein puntje aan verhelpen en dan gaat hij de verkoop in. Ondertussen ben ik aan het zoeken naar een 100hp. Bij voorkeur een exemplaar met climate control (al zal ik een net exemplaar zonder niet laten staan, zolang er airco in zit). Klopt het als ik zeg dat erg geen panda's tot 2011 met cruise control geleverd zijn? Al zag ik wel dat er aftermarket inbouwsetjes bestaan :)

Ondertussen blijf ik bijlezen, het valt me op hoeveel kennis er op het forum aanwezig is!

Edit 29-10-2021:
Inmiddels heb ik enkele 100hps bekeken. Het valt me vooral op hoe slecht de auto onderhouden is, of hoe weinig men van de auto weet. Ik vind het dan ook steeds moeilijker om het te rechtvaardigen de Saab eruit te doen, al ben ik nog steeds een fan van de 100hp.

Tevens weet ik niet wat mijn kilometerbehoeftes volgend jaar zijn dus over een half jaar verder kijken hoe of wat. Best kans dat er een Prius oid moet komen om goedkoop kilometers te rijden...
Laatst gewijzigd door LazyR op 29 okt 2021 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Voorstellen: LazyR

Bericht door sjirafje »

Welkom! Cruise control is inderdaad niet af fabriek geleverd. Alle 100hp hebben airco maar slechts weinigen hebben climate control (ik kan het weten, ik ben al meer dan 2 jaar op zoek naar een nette 100hp met climate control). Succes met de zoektocht!
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”