Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
1500 euri's lichter
Moderators: WelshWitch, sjirafje
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
- 1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
- 2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi
Re: 1500 euri's lichter
Als je een beetje rustig over drempels gaat kun je er zeker wel 60.000 km mee doen.
- stephan1978
- Forumgebruiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
- Locatie: Hoogerheide
Re: 1500 euri's lichter
We gaan het zien... over ongeveer 24 maanden ben ik 60000 km verder als er ondertussen niks verandert...
- stephan1978
- Forumgebruiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
- Locatie: Hoogerheide
Re: 1500 euri's lichter
We zijn weer een jaar verder dus de Panda is weer toe aan een beurt + APK. Ik heb besloten om deze keer niet naar een Fiat garage te brengen maar naar een goed bekend staande dorpsgarage in het pittoreske Heerle. Een van mijn broers brengt daar al jaren zijn auto en is zeer tevreden over de prijs en de kwaliteit. Het afgelopen jaar is voorbij gegaan zonder problemen en de teller staat bijna op de magische 100000km.
- stephan1978
- Forumgebruiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
- Locatie: Hoogerheide
Re: 1500 euri's lichter
Glansrijk door de APK + grote beurt incl. interieurfilter en bougies €323 euro. Stukkie voordeliger dan vorig jaar
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: 1500 euri's lichter
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: 1500 euri's lichter
Info genoeg over je technisch probleem, denk ik, maar ik wil je graag iets meer vertellen over je "1500 euri's"...
Ik hoop dat je grapte, maar voor wie het echt niet zou weten: de euro is een munt, en je vermeldt de muntnaam gewoon achter het getal. Dus zowel 1 euro als 1500 euro. Je kunt wél over euro's spreken wanneer je echt twee (of meer) stukken van 1 euro bedoelt. Dus bijvoorbeeld:"Daar liggen twee euro's"...
Ik hoop dat je grapte, maar voor wie het echt niet zou weten: de euro is een munt, en je vermeldt de muntnaam gewoon achter het getal. Dus zowel 1 euro als 1500 euro. Je kunt wél over euro's spreken wanneer je echt twee (of meer) stukken van 1 euro bedoelt. Dus bijvoorbeeld:"Daar liggen twee euro's"...
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: 1500 euri's lichter
Wel heel hoog koffietafel praat over die euri's...
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: 1500 euri's lichter
Het is inderdaad fout maar niet echt storend.
Maak iets vergelijkbaars dagelijks mee met mensen die het over collos collies collie etc hebben.
1 collo. 2 of meer colli.
Maar het blijft erg veel geld 1500 euri"s.
Omrekenen mag niet (waarom niet,dat maak ik zelf wel uit.)maar het is mooi 3300 florijnen.
Daar kocht je een paar jaar geleden een auto voor.
Ik begrijp wel dat een dealer ook wat moet verdienen maar bij een universele garage kunnen ze volgens mij ook wel sleutelen.
Wat ik echt nooit bij de dealer heb gekocht zijn banden, 200% van de gangbare prijs is heel normaal.....
Maak iets vergelijkbaars dagelijks mee met mensen die het over collos collies collie etc hebben.
1 collo. 2 of meer colli.
Maar het blijft erg veel geld 1500 euri"s.
Omrekenen mag niet (waarom niet,dat maak ik zelf wel uit.)maar het is mooi 3300 florijnen.
Daar kocht je een paar jaar geleden een auto voor.
Ik begrijp wel dat een dealer ook wat moet verdienen maar bij een universele garage kunnen ze volgens mij ook wel sleutelen.
Wat ik echt nooit bij de dealer heb gekocht zijn banden, 200% van de gangbare prijs is heel normaal.....
312=500 319=Panda.
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: 1500 euri's lichter
Sorry! Ik zal het niet meer doen! (Ik weet het, het is een afwijking van mij... )
- stephan1978
- Forumgebruiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
- Locatie: Hoogerheide
Re: 1500 euri's lichter
Een jaar is toch ook niks hé...de jaarlijkse APK heeft de Panda weer met vlag en wimpel doorstaan. Enige opmerking was dat de voorbanden waarschijnlijk het jaar niet vol gaan maken maar nog wel meer dan genoeg profiel hebben om door de APK te komen. Samen met een kleine beurt met remolie verversing was ik 165 euro kwijt. In de zomer heb ik de airco nog een keer laten servicen á 100 euro en twee nieuwe lampen in mijn koplampen gestoken á 30 euro. Dit jaar dus relatief weinig kosten gehad aan het Pandaatje. Kilometerstand is nu 116500. Ik ben dit naar twee maanden in het buitenland geweest voor het werk en daarom heb ik de stand van 120000 km niet gehaald. Omdat ik het laatste jaar veel last heb van de files ‘s morgens denk ik er weleens over om de Panda te verkopen of in te ruilen voor een auto met automaat. Maar omdat de Panda zo zuinig en betrouwbaar is heb ik toch moeite om er afstand van te doen.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: 1500 euri's lichter
Koop je toch een Panda Dualogic?
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- stephan1978
- Forumgebruiker
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:40
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 dynamic bj. 2008
- Locatie: Hoogerheide
Re: 1500 euri's lichter
Ik heb jaren geleden een Opel Corsa gehad met de Easytronic versnellingsbak. Die beviel bijzonder slecht en zodoende heb ik die auto niet lang gehad. Ik zie dus niet zo veel in een geautomatiseerde handbak. Ik ben momenteel zeer geinteresseerd in de Continuous Variable Transmission. Ik ga binnenkort eens proefrijden met een auto die voorzien is van zo’n bak.
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: 1500 euri's lichter
Wij hebben recent onze Punto Selecta vervangen door een Panda Dualogic (model van 2008).
Bevindingen: de Selecta rijdt véél soepeler, rustiger, aangenamer... Kan ook làng aanschuiven in een file zonder problemen want de magnetische poederkoppeling is helemaal vrij en slijt niet ondertussen.
De Panda Dualogic is natuurlijk nieuwer en "leuker", maar rijdt echt niet even soepel als een CVT. Bij rustig rijden schakelt hij soepel, al is van 1 naar 2 toch altijd goed merkbaar, maar je "hoort" steeds de "klak" waarmee de versnellingen "bruusk" ingeschakeld worden. Je voelt geen schok, maar hoort de "klak", net alsof je manueel je pook steeds met een stevige mep in de volgende versnelling zou knallen...
Bij elk stoplicht schakelt hij reeds naar 1ste, net vóór je volledig stilstaat,en blijft zo "wachten" (met "ingedrukte" koppeling) tot je weer doorrijdt.
Ik zou het gunstiger vinden dat hij in "0" wacht, en bij aanraking van het gaspedaal pas naar 1ste schakelt. Dat kan 1 seconde "tijdverlies" geven (zoals de "start-stop"-ers), maar je weet normaal wel wanneer het groen gaat worden en zou dàn al lichtjes het pedaal kunnen aanraken zonder weg te rijden. Je kunt dit nu dus met de hand doen, steeds in "N" zetten, maar dat is al minder "automatisch" rijden natuurlijk...
En, wat filerijden betreft, bij lang aanschuiven blijft dus ook de "klassieke" koppeling steeds "automatisch" ingedrukt, wat op termijn ongunstig is. Het staat zelfs in de handleiding vermeld, "bij langere stilstand" ( ) de bak in neutraal te zetten.
Ik hoorde dat de drukgroep "gemiddeld" rond de 80000km zou verzwakken, door dit zo vaak en "langdurig" ingedrukt zijn. En dan gaat je koppeling dus beginnen slippen en moet de boel vervangen worden. Wat een duurdere klus zou zijn dan bij een manuele koppeling, en ook niet zelf te doen wegens nood aan een hele rist speciale tools...
Wij zijn nog steeds erg blij met onze Panda, met 69000km op de teller, maar toch enigszins "bang" voor wat mogelijk komen gaat...
Bevindingen: de Selecta rijdt véél soepeler, rustiger, aangenamer... Kan ook làng aanschuiven in een file zonder problemen want de magnetische poederkoppeling is helemaal vrij en slijt niet ondertussen.
De Panda Dualogic is natuurlijk nieuwer en "leuker", maar rijdt echt niet even soepel als een CVT. Bij rustig rijden schakelt hij soepel, al is van 1 naar 2 toch altijd goed merkbaar, maar je "hoort" steeds de "klak" waarmee de versnellingen "bruusk" ingeschakeld worden. Je voelt geen schok, maar hoort de "klak", net alsof je manueel je pook steeds met een stevige mep in de volgende versnelling zou knallen...
Bij elk stoplicht schakelt hij reeds naar 1ste, net vóór je volledig stilstaat,en blijft zo "wachten" (met "ingedrukte" koppeling) tot je weer doorrijdt.
Ik zou het gunstiger vinden dat hij in "0" wacht, en bij aanraking van het gaspedaal pas naar 1ste schakelt. Dat kan 1 seconde "tijdverlies" geven (zoals de "start-stop"-ers), maar je weet normaal wel wanneer het groen gaat worden en zou dàn al lichtjes het pedaal kunnen aanraken zonder weg te rijden. Je kunt dit nu dus met de hand doen, steeds in "N" zetten, maar dat is al minder "automatisch" rijden natuurlijk...
En, wat filerijden betreft, bij lang aanschuiven blijft dus ook de "klassieke" koppeling steeds "automatisch" ingedrukt, wat op termijn ongunstig is. Het staat zelfs in de handleiding vermeld, "bij langere stilstand" ( ) de bak in neutraal te zetten.
Ik hoorde dat de drukgroep "gemiddeld" rond de 80000km zou verzwakken, door dit zo vaak en "langdurig" ingedrukt zijn. En dan gaat je koppeling dus beginnen slippen en moet de boel vervangen worden. Wat een duurdere klus zou zijn dan bij een manuele koppeling, en ook niet zelf te doen wegens nood aan een hele rist speciale tools...
Wij zijn nog steeds erg blij met onze Panda, met 69000km op de teller, maar toch enigszins "bang" voor wat mogelijk komen gaat...