Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Even melden nieuw lid, foto's en vragen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
roelvdm3
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jun 2018 21:00
1e Panda-achtige: 1.2 Dynamic 2007

Even melden nieuw lid, foto's en vragen

Bericht door roelvdm3 »

Hallo allemaal,

Allereerst mod bedankt voor het activeren van mijn account. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Fiat Panda Dynamic 1.2 uit 2007.
Iets over mij: 23 jaar, beginnend bestuurder (eerste auto) regio Tilburg.
Over de auto: Mei 2007, Dynamic, 1.2 60pk motor, 93dKM op de teller, Oranje, Airco, cd radio (4 speakers).

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast had ik nog een paar vragen/opmerkingen/gedachten spinsels:
  • De spiegels die er nu op zitten vind ik redelijk klein. Ik heb gehoord dat er grotere zijn en dat je die met enige inspanning zelf kunt vervangen. Kunnen jullie mij vertellen welke spiegels passen op mijn Panda (met kabel afstelbaar)? (Merk + model, part number of EAN code)
  • Heeft iemand ervaring met het vervangen van de spiegels?
  • Ik wil de CD speler/radio gaan vervangen met een 2din navigatie unit. Zelf heb ik al units gezien met Apple Carplay en Android Auto of chineese units die zelf Android draaien. Iemand nog leuke suggesties?
  • Op die 2din radio wil ik dan een achteruitrijcamera monteren, al mensen met ervaring?
  • Om mijn Panda in optimale conditie te houden wil ik hem laten onderhouden bij een garage. Kent iemand een goede garage in regio Tilburg met verstand van Panda's?
Zo dat was het, bedankt voor het lezen! Ik hoop veel kilometers te gaan mogen maken in deze Panda en zal jullie regelmatig op de hoogte houden :)!

Gebruikersavatar
SpaceRobinBarry
Forumgebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 dec 2016 09:41
1e Panda-achtige: 169 1.4 100HP
2e Panda-achtige: 169 1.2 Edizione Cool
Locatie: Zoetermeer

Re: Even melden nieuw lid, foto's en vragen

Bericht door SpaceRobinBarry »

Goedendag Roel,

Voor de spiegels, kun je de 2010+ spiegels gebruiken.
http://www.ap-tuning.nl/spiegel-links-f ... -1663.html" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.ap-tuning.nl/spiegel-rechts- ... heden.html" onclick="window.open(this.href);return false; ik dacht dat het deze waren


Voor de spiegel demontage zie hier:
[youtube][/youtube]
Kwa android auto/ apple carplay radio, zal de sony xav-ax200 opzich een goeie keus zijn. Of enkele van Pioneer/Alpine.
Hiervoor heb je mogelijk wel weer een framepje nodig om deze te monteren: 2 din paneel ( http://www.navishop.nl/2din-paneel-fiat ... 13880.html" onclick="window.open(this.href);return false; )

Achteruitrij camera is opzich te monteren. Dit zal alleen wel flink wat meer werk zijn aangezien je achter de bumper/ achterklep moet wezen. ( hier heb ik zelf geen ervaring mee)

roelvdm3
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jun 2018 21:00
1e Panda-achtige: 1.2 Dynamic 2007

Re: Even melden nieuw lid, foto's en vragen

Bericht door roelvdm3 »

Hallo vrienden,

Bij dezen een status update van de wagen! Ondertussen is de wagen bijna een jaar in mijn bezit en heeft deze 108dkm gelopen. Ik heb de volgende zaken gedaan:
  • Spiegels vervangen
  • Android autoradio ingebouwd
  • Deuren geïsoleerd
En regulier onderhoud:
  • Kleinebeurt
  • APK
  • Remblokken, ruitenwissers, pookhoes, lampen, luchtfilter en accu vervangen.
Spiegels:
Links oud, rechts nieuw
Afbeelding
Afbeelding

Android radio, pookhoes en afwerking usb porten in middenconsole:
Afbeelding
Voor de afwerking van de USB porten en bekerhouders heb ik onderdelen geprint met de 3d printer. De oplettende lezer ziet dat de USB porten op de plaats van de elektrische spiegel bediening zit. Grappig was dat ik tijdens het installeren van het afdekplaatje de draden (en stekker) van de elektrische bediening tegen kwam (terwijl mijn auto dit niet heeft).
Afbeelding

Luchtfilter, accu & issolatie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan rest mij nog een paar vragen/opmerkingen:
  • Mijn Panda is af en toe een best 'wiebelig' wagentje. Volgens mij zijn de voorste schokdempers nog wel ok, maar achter lijken ze door te zijn. (zie fotos) Klopt mijn analyse of zouden het ook andere onderdelen kunnen zijn?
  • De uitlaat roest weg. Kan dit kwaad of moet ik mij zorgen gaan maken?
  • Ik heb de orginele spiegels en elektrische spiegelbediening nog over. Kan ik hier nog iemand blij mee maken?
Achterschokdemper:
Afbeelding
Voorschokdemper:
Afbeelding
Uitlaat:
Afbeelding

Alvast dank!

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Even melden nieuw lid, foto's en vragen

Bericht door sjirafje »

De uitlaat is van een erg slechte kwaliteit metaal gemaakt. Ze rotten onder elke panda/500. Zolang de ophangpunten nog goed zijn kan het weinig kwaad en kun je er in principe mee doorrijden tot het apk afkeur is. (de zwarte aanslag doet vermoeden dat dit de volgende apk al zal zijn) Of je dat moet willen is een andere vraag. Zo duur zijn ze niet en zelf vervangen is goed te doen zolang je goed onder de auto kunt komen.

De werking van schokdempers is niet op basis van een foto te bepalen (tenzij je lekkage kunt zien).

Spiegels worden helaas nog wel eens kapotgereden, misschien kun je ze hier kwijt: viewforum.php?f=80
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”