Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Thermostaat

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Sjareltje74
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2018 16:26

Thermostaat

Bericht door Sjareltje74 »

mijn thermostaat schiet de hoogte in als ik stationair de motor laat draaien (rood licht, file). En zakt terug als ik een tijdje terug kan rijden. Ik heb geen lekkende koelvloeistof en mijn motor wordt ook niet heet. Ook werkt mijn verwarming enkel als ik 120 rijd op de snelweg. Anders blaast ie koude lucht. Heeft het 1 met het ander te maken? Wat kan het probleem zijn en oplossing?

Base
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:28
1e Panda-achtige: 2011 model 169 eigeel

Re: Thermostaat

Bericht door Base »

Hi,

vraagje, wat gebeurd er met de motor temp als je de kachel vol aan zet als de temperatuur te hoog staat? loopt de temperatuur dan wel terug? (je neemt dan warmte weg van de motor). Als ik het lees lijkt het een beetje op wat ik zelf laatst had de Panda, bij ons was er weldegelijk een probleem met de koelvloeistof. Hoor je toevallig ook een klotsend geluid in het dashboard? dan zou het kunnen zijn dat het vloeistof niveau echt te laag staan en dat er lucht in het systeem zit. Dan koelt het systeem te weinig en zal de verwarming ook niet goed werken.

Bas

btw, een lek in je koeling zoek je het makkelijkst op door een groot stuk karton on het blok op de parking te leggen en je blok een kwartiertje stationair te laten draaien. Als de boel ergens lekt zie je dit pas als het systeem onder druk staat.

Sjareltje74
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2018 16:26

Re: Thermostaat

Bericht door Sjareltje74 »

Hello, ik hoor inderdaad een klotsend geluid, maar enkel als ik de wagen start en maar heel eventjes. Verwarming helemaal openzetten helpt niet, verwarming werkt ook alleen als ik 120 rijd.

Base
Forumgebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:28
1e Panda-achtige: 2011 model 169 eigeel

Re: Thermostaat

Bericht door Base »

Hi,

ik dacht dat het klotsen bij starte kwam door een fles ramenreiniger... maar was toch echt het koelsysteem. Ik zou daar echt eens naar kijken.

Bas

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”