Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Chassisnummer(s) Nuova Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door bero »

Mooi speurwerk, forum naam veranderen in PandaSherlock. Ik kwam ook ooit een Panda 1.1 tegen uit 2009, waarvan ik dscht dat die maar tot 2004-2005 gemaakt waren.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Romeo »

@NBB; altijd leuk om te weten toch? en zeker als je al even met de vraag loopt hoe en wat met betrekking tot jouw auto. (y)

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Robert100HP »

Leuk om te zien dat jouw HP als " Fiat Sporting "is geproduceerd, net als alle andere HP's. Als je de auto wat verder uit elkaar haalt kom je die stickers met " Fiat Sporting " op verschillende plaatsen tegen. Nog verwarrender is dat de Sporting nooit als model 169 is geleverd. Terwijl uit originele fabrieks documenten die in het bezit zijn van Guy van der Moerenhout ( Abarth museum België) blijkt dat Fiat wel degelijk Abarth plannen had met de 100HP. Dat de HP een samenraapsel is van Lancia, Alfa en Fiat onderdelen is die nu niet op alle fronten even prettig samen werken is bekend. En een HP een afwijkende body heeft t.o.v. alle andere 169 uitvoeringen incl de 4 x 4. Er zijn o.a aanpassingen gedaan aan de voorste veerkokers, onderzijde A en B stijl, rond de bevestigings punten van het subframe en achteras. De 169A3000 motor is alleen voor de HP en de 500 Sport gebruikt , samen met de 2 assige 6 bak.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Pinda1000 »

Interessant, vertel eens wat meer over welke Alfa en Lancia onderdelen er zijn gebruikt?

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Panda 500 »

... en op die mooie dag in mei 2010 werden er naast die "Sporting" blijkbaar dus ook nog 3 1.1's geproduceerd...

5 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
6 VAN 1.3 DPF F4-L1 ACTIVE 5P GS 5M-I/CE
7 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
8 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
9 2V 1.2 BZ E5 L2 DYNAMIC GS 5M I/CE
0 2V 1.4 16V L11-SPORTING 5P GS 6M I

En wat die 1.4 16V motor met 6-bak betreft, die volgens jou enkel voor de HP en de 500 sporting geproduceerd werd, is dat dezelfde als in mijn 500L (2018) zit?
In België is dat de standaard motor met 6-bak voor de 500L en Tipo... (heeft daar "slechts" 95pk en 127Nm)

Gebruikersavatar
NBB-22
Forumgebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2019 16:06
1e Panda-achtige: 100HP 2010

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door NBB-22 »

Panda 500 schreef: 01 mei 2019 11:23 ... en op die mooie dag in mei 2010 werden er naast die "Sporting" blijkbaar dus ook nog 3 1.1's geproduceerd...

5 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
6 VAN 1.3 DPF F4-L1 ACTIVE 5P GS 5M-I/CE
7 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
8 2V 1.1 BZ F4 L1 ACTIVE”ECO” GS 5M I/CE
9 2V 1.2 BZ E5 L2 DYNAMIC GS 5M I/CE
0 2V 1.4 16V L11-SPORTING 5P GS 6M I

En wat die 1.4 16V motor met 6-bak betreft, die volgens jou enkel voor de HP en de 500 sporting geproduceerd werd, is dat dezelfde als in mijn 500L (2018) zit?
In België is dat de standaard motor met 6-bak voor de 500L en Tipo... (heeft daar "slechts" 95pk en 127Nm)
@Panda 500
Waarschijnlijk zijn er die dag geen 3 maar mogelijk 10-tallen 1.1's geproduceerd. :!: :!:
Ben ook begonnen met de 1330!! geproduceerde panda's die dag...

En deel II van jouw vraag over de 1.4 16V met 6-bak, daar heb ik onvoldoende kennis van.
Ik heb daar ook niets over geroepen. :?
Mogelijk kan @robert100HP daar meer mee... :yes:
Met Flaporen ;-)

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Panda 500 »

Begrijp ik. Ik had die 3 maar uit jouw voorbeeldlijstje geteld natuurlijk, en niet uit de complete lijst van 1330! Maar ik vermeldde het omdat Bero blijkbaar verrast was een 1.1 van 2009 aan te treffen.

Benieuwd wat Robert over de 1.4 motoren weet. De 100HP lijkt me iets anders getuned, hoewel dus weinig verschil op papier: 100HP ipv 95 en iets over de 130 Nm ipv 127... Natuurlijk heeft de 500L een zwaardere kast mee te sleuren, en ik vind het koppel echt wel aan de lage kant daarvoor! Temeer dat het max pas bereikt wordt over de 4000rpm, iets wat je met een "rustige familiewagen" normaal niet bereikt... Ik wou echter een weinig "gecompliceerde" motor (zonder turbo), en een goedkope, maar heb er nu toch wel wat spijt van... De Turbo zet zowat het dubbele koppel neer (250Nm), en heeft al meer dan de atmosferische vanaf lage toeren, en ook nog eens 120 Pk...
Op zich geen probleem qua rijden, enkel bij accelereren en zeker bij inhalen in 5de of 6de! Maar ja, ik zal hem zo maar "verslijten" denk ik... ;-)
P.S. Dit was inderdaad niet van jou maar van Robert! Gewone vraag hoor Robert, omdat jij daar veel van weet!! Geen "aanval" of zo!!! Sorry als het verkeerd overkwam!

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Robert100HP »

Bij de 500 is een compactere 3 assige versnellings gemonteerd.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Robert100HP »

Pinda1000 schreef: 30 apr 2019 23:43 Interessant, vertel eens wat meer over welke Alfa en Lancia onderdelen er zijn gebruikt?
Schokbrekers, achterveren, de lagerhuizen voor en achter deelt de HP met de Mito en Delta. Versnellingsbak zit ook in de Punto T jet en kan meer koppel aan dan een standaard HP levert. Het onderblok van de 1.4 ( feitelijk een Super Fire motor) is een op een gelijk aan dat van bijna alle Abarth uitvoeringen. Alleen bij de 180 pk uitvoeringen past men zuigerbodem koeling toe.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Robert100HP »

Robert100HP schreef: 01 mei 2019 21:14 Bij de 500 is een compactere 3 assige versnellings gemonteerd.
.......versnellingsbak.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Robert100HP »

Robert100HP schreef: 01 mei 2019 21:24
Pinda1000 schreef: 30 apr 2019 23:43 Interessant, vertel eens wat meer over welke Alfa en Lancia onderdelen er zijn gebruikt?
Schokbrekers, achterveren, de lagerhuizen voor en achter deelt de HP met de Mito en Delta. Versnellingsbak zit ook in de Punto T jet en kan meer koppel aan dan een standaard HP levert. Het onderblok van de 1.4 ( feitelijk een Super Fire motor) is een op een gelijk aan dat van bijna alle Abarth uitvoeringen. Alleen bij de 180 pk uitvoeringen past men zuigerbodem koeling toe.
Vergeten; de remschijven en remklauwen V/A.

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Panda 500 »

Wat je reactie op de 500 betreft, bedoel je daar de "gewone" 500 mee (op Panda bodem)of de "L", die ik dus heb?
En met 3-assige bak voor de 500 (sporting?), is dat een TCT, en een 2-assige een "klassieke" bak? (met dus pimaire en secundaire as)
Ik kan mijn motortype nu even niet bekijken want de wagen is in de garage wegens herspuiten achterklep na gebroken achterruit (stormschade). Ik doe het asap.
Want dàt was eigenlijk mijn hoofdvraag: of de 500 "L" dezelfde motor (en bak) heeft dan een Panda 100HP...

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Chassisnummer(s) Nuova Panda

Bericht door Panda 500 »

@Robert: ik heb (na lang zoeken) de vergelijking tussen "onze" motoren kunnen vinden. Via de link kom je er hopelijk ook bij.

https://www.automobile-catalog.com/auta_cmpower.php

Ze blijken dus bijna gelijk te zijn, afgezien van de tijdsevolutie en de aanpassing van euro 4 tot euro 6 inmiddels, die wat verlies met zich meebrengt... ;-( (Ook ben ik niet echt zeker van de versnellingsbak verhouding(en).)
En in de zwaardere 500L heeft ie het dus een pak lastiger om gezwind vooruit te komen!

Oops! De link werkte aanvankelijk wél maar blijkt nu gewoon naar de startpagina te verwijzen... Sorry! Je kunt dus eventueel de auto-types zélf ingeven en vergelijken, maar dat is niet op één minuutje gedaan... Op zich blijf ik het een interessante site vinden!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”