Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Life Hammer.

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikey74
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2020 20:39
Locatie: Almere

Life Hammer.

Bericht door mikey74 »

Hallo Forum genoten,
Ik wil de life hammer in de auto gaan monteren.
Ik dacht een mooie plaats te hebben tegen het schuine stukje bij het interieurverlichting, maar daar kom je niet makkelijk bij om hem te monteren en het is te slap.
Nu wil ik weten waar jullie hem hebben zitten (als jullie hem er in hebben zitten) dit ivm waar ik evt een parker in kan draaien.


Gr, Mike
Laatst gewijzigd door mikey74 op 12 mar 2020 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig! En als je me niet gelooft dan stap je maar uit!

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Life Hammer.

Bericht door PandaVespa »

Tussen de voorstoelen waar de gordels inklikken en wat naar achteren, zodat alle inzittenden er bij kunnen indien noodzakelijk :D .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Life Hammer.

Bericht door sjirafje »

Bedoel je net achter de bekerhouder? Dat lijkt me opzich geen gekke plek.

Het advies dat vaak gegeven wordt is om een plek te kiezen waar je ook bij kunt als de auto op z'n kop ligt en je in de gordel hangt.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
mikey74
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2020 20:39
Locatie: Almere

Re: Life Hammer.

Bericht door mikey74 »

PandaVespa schreef: 12 mar 2020 21:05 Tussen de voorstoelen waar de gordels inklikken en wat naar achteren, zodat alle inzittenden er bij kunnen indien noodzakelijk :D .
Zit je dan niet met de hand rem in de weg?

Gr,Mike
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig! En als je me niet gelooft dan stap je maar uit!

Gebruikersavatar
mikey74
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2020 20:39
Locatie: Almere

Re: Life Hammer.

Bericht door mikey74 »

sjirafje schreef: 12 mar 2020 21:36 Bedoel je net achter de bekerhouder? Dat lijkt me opzich geen gekke plek.

Het advies dat vaak gegeven wordt is om een plek te kiezen waar je ook bij kunt als de auto op z'n kop ligt en je in de gordel hangt.
Ja dat klopt, daarom vond ik de hemelbekleding een goede plek!
Ook moet je rekening houden met de gordelspanners, En moet dus ook recht in de stoel zitten, en er op die manier bij kunnen.

Gr,Mike
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig! En als je me niet gelooft dan stap je maar uit!

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Life Hammer.

Bericht door PandaVespa »

Hij zit achter de handrem, ik heb een 141 Panda ;) .

Mijn idee is dat iedereen erbij kan, waar je ook zit. Als je weet waar hij zit :D . Als je bij mij achterin gaat zitten, zie je hem wel zitten :P .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
mikey74
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2020 20:39
Locatie: Almere

Re: Life Hammer.

Bericht door mikey74 »

PandaVespa schreef: 12 mar 2020 23:34 Hij zit achter de handrem, ik heb een 141 Panda ;) .

Mijn idee is dat iedereen erbij kan, waar je ook zit. Als je weet waar hij zit :D . Als je bij mij achterin gaat zitten, zie je hem wel zitten :P .

ik zal er later deze dag eens naar kijken voor die plek, heb jij je op die plek met parkers vast gezet?

Gr,Mike
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig! En als je me niet gelooft dan stap je maar uit!

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Life Hammer.

Bericht door PandaVespa »

Er zitten uitschuif pennen in, die je in de vloerkleed kan steken. Blijft in elk geval zitten als ik deze wil pakken :P . Hou niet zo van gaten boren in het staal ivm roestvorming.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
mikey74
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2020 20:39
Locatie: Almere

Re: Life Hammer.

Bericht door mikey74 »

PandaVespa schreef: 13 mar 2020 07:39 Er zitten uitschuif pennen in, die je in de vloerkleed kan steken. Blijft in elk geval zitten als ik deze wil pakken :P . Hou niet zo van gaten boren in het staal ivm roestvorming.
Oh je bedoel op dat stuk, dat is geen optie voor ons dan.
Mijn vrouw is klein van stuk, en heeft de stoel dus ver naar voren staan
en kan er dan niet bij.

Gr,Mike
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig! En als je me niet gelooft dan stap je maar uit!

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Life Hammer.

Bericht door BertPleizier »

Ze zeggen dat boven / naast je hoofd aan de hemelbekleding een goede plek is. Dan kun je er altijd bij, ook als de auto ondersteboven ligt.

Ik weet alleen niet hoe dat zit met gordijnairbags (in de zin van of de lifehammer dan in de weg zit of rondgeslingerd kan worden als de gordijnairbags ploffen).

Gebruikersavatar
mikey74
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2020 20:39
Locatie: Almere

Re: Life Hammer.

Bericht door mikey74 »

Hij zit nu tegen de zijkant, daar waar de pook zit. Zowel ik als me vrouw kunnen er goed bij. Ook als we recht op zitten en de gordels zijn aangespannen.

Gr. Mike
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig! En als je me niet gelooft dan stap je maar uit!

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Life Hammer.

Bericht door BertPleizier »

mikey74 schreef: 22 aug 2020 22:19Ook als we recht op zitten en de gordels zijn aangespannen.
Ook als je ondersteboven in de gordel hangt, met je kruin tegen de dakhemel aan? Je kan jezelf dan onmogelijk wegduwen van het dak (je lichaamsgewicht is toch al minimaal zo'n 75 kg), laat staan met nog wat verwondingen er bij (gebroken arm bijvoorbeeld).

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Life Hammer.

Bericht door Riddick »

Ik zou hem nooit hoog in de auto monteren, als hij uit de houder schiet bij een aanrijding, moet je maar afwachten waar dat ding heen katapulteert.

Voor je het weet is het een "Kill-hamer"

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Life Hammer.

Bericht door sjirafje »

Het is maar een idee:
Je kunt hem ook laag monteren en er een touwtje aan vast maken en het touwtje ergens hoger vast maken (aan de hoofdsteun bijvoorbeeld). Als je het touwtje lang genoeg maakt kun je hem aan aan het touwtje naar je toe hengelen. En mocht je op de kop hangen en hem per ongeluk laten vallen kun je hem weer opnieuw naar je toe halen.
Of ziet iemand een reden waarom dit niet verstandig is?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
meetsysteem
Forumgebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 okt 2017 13:25
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Active+ 2005
Locatie: Amsterdam Noord

Re: Life Hammer.

Bericht door meetsysteem »

Plaatsing van Life Hammers is afhankelijk van diverse factoren.
Bij een splinternieuwe auto of auto met dakraam, gaat men anders te werk dan met een oudere auto.

Feit is dat ze direct bereikbaar moeten zijn voor alle inzittenden.
Bedenk ook dat er maximaal 5 riemen doorgesneden moeten worden of kinderstoeltjes losgemaakt.
En vergeet de evt meegenomen huisdieren niet.

Voor het gebruik moet men zich op de hoogte te stellen in welke situatie men zo,n werktuig gebruikt.
Zit men in het voertuig dan moet men beslissen in een split second.

Er staan op het internet filmpjes over uitleg over deze materie.
Overigens onze 2 Life Hammers bevinden zich op de middenconsole voorzijde passagiersstoel en
boven tussen de voorstoelen in de dak bekleding met schuifpennen.

Ps: Gaat er geen deur of klep open in welke situatie dan ook, dan kies ik voor het voor en achterraam te breken.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”