Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Help! Welk babyzitje past in onze gele bolide?

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flibberflopje
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2020 11:42
1e Panda-achtige: Edizione Cool 2007
Locatie: Malden

Help! Welk babyzitje past in onze gele bolide?

Bericht door Flibberflopje »

Hoi Panda-fans! Ik scheur al bijna 3 jaar rond in m'n trouwe gele 1.2 Edizione Cool uit 2007 en ben niet van plan er ooit nog uit te stappen. Binnenkort zal op de achterbank ook een plekje gevuld zijn aangezien mijn vrouw druk bezig is ons eerste kindje te produceren! Nu is het alleen zo dat het Stokke autozitje met Isofix dat klaarstaat alleen blijkt te passen als we de bijrijdersstoel volledig naar voren klappen. Er zit weinig anders op dan het babyzitje te vervangen voor een compactere set, maar... Vooral als je tweedehands kijkt is het erg lastig om van tevoren in te schatten wat dan wel past.

Heeft iemand van jullie ervaringen met geschikte babyzitjes achterin een Panda zoals die van ons?

Hieronder een voorbeeldje van ons model. Er is wel een Isofix-bevestiging aanwezig maar bij de meeste modellen babystoeltjes is vereist dat er zoveel (tot 25 cm) afstand tussen zitje en bijrijdersstoel zit. Ik denk dat we dus iets nodig hebben dat redelijk rechtop staat, maar wel specifiek geschikt is voor pasgeboren kindjes.

Mochten jullie tips hebben dan zijn we super dankbaar!! Alex en Dennis

Afbeelding

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Help! Welk babyzitje past in onze gele bolide?

Bericht door sjirafje »

Ik kan hier niet in adviseren. Let er alleen bij de aanschaf van een 2ehands zitje op dat hij niet te oud is. Verschillende fabrikanten schrijven een maximale levensduur voor omdat de veiligheid na die termijn niet gegarandeerd kan worden. Vaak is/lijkt er niets mis mee maar het gebruikte kunststof kan degraderen wat tot ongewenste situaties kan lijden.
https://www.anwb.nl/auto/themas/kindere ... ltje-kopen
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”