Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nieuwe mattenset

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Nieuwe mattenset

Bericht door BertPleizier »

Ik ben op zoek naar een nieuwe mattenset voor in mijn Panda.

Heeft iemand goede ervaring met een bepaalde set? En wie kan mij helpen aan het onderdeelnummer van de originele set? Ik heb al in EPER gekeken, maar daar vind ik meerdere opties (ook bij de verstelbare achterbank die ik heb). Als ik vervolgens Google op deze nummers zie ik mattensets met oranje biezen en een bloemlogo er in of dikke rubberen matten en die zoek ik niet :lol:

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Nieuwe mattenset

Bericht door PandaVespa »

Via diverse automatten sites kun je van alles bestellen en personaliseren.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Nieuwe mattenset

Bericht door BertPleizier »

Dat weet ik, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen daarvan (pasvorm, kwaliteit, enz.).

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Nieuwe mattenset

Bericht door PandaVespa »

Dikke prima, bij de grotere sites.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Nieuwe mattenset

Bericht door BertPleizier »

Ik ben toch op zoek naar een specifiekere ervaring dan dat. Nu scheer je de mattensets van diverse websites allemaal over 1 kam en ik kan me niet voorstellen dat die allemaal exact hetzelfde zijn en dezelfde bevestigingsset hebben.

Ik heb al diverse websites van automatten bekeken en ik krijg daarvan erg de indruk dat ze maar een paar pasvormen hebben, waarmee ze vervolgens alle modellen voorzien (je hebt pasvorm en pasvorm: een klein matje past ook in een grote auto, maar dat wil niet zeggen dat de mat rondom netjes aansluit). Er staat vaak bij "geschikt voor (zoekresultaat merk - model)" of "past in (zoekresultaat merk - model)".

Ook de meegeleverde (of bij te bestellen) goedkope bevestigingssetjes geven mij kriebels. Die klemmetjes heb ik in het verleden al vaker gekocht bij de automaterialenzaak, maar de mat vasthouden doen ze niet.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Nieuwe mattenset

Bericht door PandaVespa »

Ik bestel bij mattenonline en die heeft voor elk automodel eigen pasvorm. Ze maken matten op bestelling. Dat doet iedere grotere mattenboer geloof ik.

Hoe dikker de mat, hoe stugger hij is en dat volgt iets lastiger de rondingen.
Zijn exact de maat v/d eerste set die ik 20 jaar geleden v/d dealer kreeg toen ik een 141 nieuw kocht.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Nieuwe mattenset

Bericht door BertPleizier »

Ik heb de mattenset van matten-online binnen en ben zeer tevreden. De kwaliteit is goed (super velours) en de kleur (zwarte mat en zwarte randafwerking) ziet er keurig uit. De pasvorm is mooi langs de lijnen van het interieur.

De onderkant is van ruw rubber en dat ligt als een huis. Zonder bevestigingsmateriaal schuift het niet.

Voor de andere auto ook gelijk een mattenset besteld.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Nieuwe mattenset

Bericht door PandaVespa »

(y)

Zodra mijn selecta weer dik in Dinitrol zit (is naar lasser geweest) bestel ik ook nieuwe bij matten online wat past qua kleurstelling.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”