Ivo's Sergio Tacchini

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: Niels9966, michiel van g.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden

Re: Ivo's Sergio Tacchini

Bericht door Ivo »

Vandaag was geen goede dag om rustig uit te zoeken waar de motorkap sluitingen moesten komen; wind, regen en hagel. Ik kon niet wachten om ze eindelijk te monteren en wat doe je anders in het weekend?

Zoals ik al eerder aangaf heb ik gekozen voor de Aerocatch sluitingen. Ze zijn best makkelijk te monteren, maar het is even kijken waar de pin het beste kan om het slot uit te lijnen op de kap. Ik wilde het slot in de rijrichting laten wijzen, maar uiteindelijk wat schuiner geplaatst omdat het wel erg dicht bij de rand van de motorkap kwam. Dat was omdat ik de pin naast de rubber motorkapstop had geplaatst en die kon dan beter boven (dus meer richting de achterkant). De pin kan ook i.p.v. de rubberen stop en dan hoef je niet te boren in de auto. Alleen is het wel lastiger terug naar een stalen kap te gaan en de druk op de kap is minder makkelijk in te stellen zonder die rubberen stop.

Zodra de pin op zijn plek is, kan een gat in de motorkap gemaakt worden. Daarna de vorm van de sluitingen overnemen en die uitzagen. De onderzijde moet ook vrijgemaakt worden voor het plaatje wat onder de motorkap komt. In dat plaatje zitten ook de borgmoeren. De gaten in de kap hebben geen merkbaar verschil in stijfheid.
IMG_20210313_173312528.jpg
IMG_20210313_160729498.jpg
IMG_20210313_160737426.jpg
Vervolgens kunnen de sluitingen op de kap geschroefd worden. Door de fabrikant wordt geadviseerd om het smalle deel van de sluiting in de rijrichting te plaatsen. Ik denk in het geval ze niet dicht gedrukt zijn dat de wind ze niet open trekt, maar juist naar beneden drukt. Dat zal ook prettiger zijn in het geval van een een aanrijding..

Ook al een test rondje gereden en de kap geeft geen krimp! Geen gewapper of trillen. Ik had dat al verwacht, want hij is stijver dan de stalen variant. Toch fijn om de bevestiging te krijgen :mrgreen:


IMG_20210313_173325008.jpg




IMG_20210313_173353096.jpg
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
-V8-
Forumgebruiker
Berichten: 542
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:40
1e Panda-achtige: 1988 Seat Marbella L

Re: Ivo's Sergio Tacchini

Bericht door -V8- »

grappig, reacties worden gewoon verwijderd?
1968 Renault 4 R1123
1988 Seat Marbella L
2005 Mitsubishi Outlander I 2.4i 16V 4WD
1997 Mercury Grand Marquis 4.6 V8

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 7602
Lid geworden op: 13 feb 2004 21:55
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Ivo's Sergio Tacchini

Bericht door michiel van g. »

Nee. Niet zomaar. Er kwamen berichten voorbij waar in het verleden voor gewaarschuwd is. (Oa op de man spelen etc) dat wordt niet getolereerd, dus kan het team besluiten de betreffende berichten in het archief te plaatsen. (Niet verwijderd dus).
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Citroën Dyane6, 1977
Ford Escort 1.6 Ghia, 1983
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden

Re: Ivo's Sergio Tacchini

Bericht door Ivo »

Het is zover, over 2 jaar pas de volgende APK! Dit jaar is de Sergio 30 geworden en hij hoeft past over 25 maanden weer naar de keuring.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”