Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Mijn groene Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Joost »

:rofl:

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Micha D. »

Wel zonde zou dat eigenlijk zijn, want dit is wel een hele bijzondere, zeldzame en niet veel voorkomende kleur.

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Ivo »

De Panda staat ondertussen bij mij, maar dat was al duidelijk aan de bovenstaande foto (met op de achtergrond de Skyline, ook een heeele speciale kleur).

Ik was bewust van een lekke koppakking en bracht daarom o.a. 10 Liter dubbel gefilterd demi water om bij te vullen. Het was alleen wel wat heftiger dan ik in gedachten had. Mijn plan was om met veel tussen stops terug te rijden, auto even laten staan en eventueel water bij vullen. Dat ging eigenlijk best prima, tot er opeens al het koelwater uit de uitlaat ging (er kwam al best wat uit, maar dit was de doodsteek). Daarom maar aan de kant gezet en voor het eerst de ANWB aangesproken. Die kwamen mij zonder problemen ophalen en ik werd 5 minuten verderop bij een service punt rond Utrecht gezet. Blijkbaar moet je minimaal 8 dagen een auto hebben om naar huis gesleept te worden. Dat was een beetje onhandig, want ik had dan 5 dagen om de auto weg te halen. Gelukkig kwam er iemand anders van de ANWB een praatje maken en die moest toch richting Leiden en wilde mij wel in Alphen aan de Rijn afzetten. Dus sleepkabel aan de auto en verder. Nog nooit zo ver gesleept en ik kan het niet aanraden. Omdat je niet voorbij een busje kan kijken, moet je dus constant alert zijn op remmen en daarom boven het rempedaal zweven. Maar wel bijna thuis (y) . Vanaf daar konden gelukkig mijn ouders het overnemen en was ik die avond eeeindelijk thuis!

Afbeelding

Afbeelding

Tsja dan ben je thuis en heb je opeens een derde Panda :lol: . Straks ga ik nog Marbella's en Terra's verzamelen :P . Het eerste wat ik wilde doen was de motor open maken en kijken hoe het erbij stond. Ik had de IR thermometer bij mij en hij is niet gek heet geworden, maar toch.

Even een foto'tje wat je dan ziet als je Fire blokjes gewend bent

Afbeelding

Ik vond de dealer naam ook wel geinig

Afbeelding

Demontage ging eigenlijk best vlot. Het leek wel alsof er 10x zoveel slangen en kabeltjes in de weg zaten dan normaal zou moeten. Het blijft een Panda dus nog steeds een zee van ruimte

Afbeelding

De motor was al vrij snel van toebehoren ontdaan en toen kon het kleppendeksel er van af. Ik had eerst wel even alles een soort van schoongemaakt, want er zat een dikke laag conserveringsvet (olie prut) op het blok. Nog steeds vies, maar net wat beter. Overigens niet altijd slecht, want je moet dan wel veel poetsen maar je hebt wel een glimmend blok!

Afbeelding

De kop was van het blok en toen kwam en er ook nog gekke stokjes uit :S . Dus ik denk dat ik het probleem heb gevonden… die horen daar niet.

Afbeelding

Afbeelding

Of misschien was het wel iets anders :lol: .

Afbeelding

Ik heb niet veel plaatjes kunnen ' schieten' want het geheel was nogal doordrenkt met olie, maar soms zie je fases. Hier bijvoorbeeld de kop in een tussen stadium

Afbeelding

Afbeelding

De kleppen zagen er niet heel slecht uit. De klepafdichtingen waren wel gaar, maar niet extreme afzettingen op de kleppen zelf (geen foto's want te vuile handen). Wel een tussentijdse foto van het poetsen

Afbeelding

En nog een foto van het leuke kleppendeksel. Ik vind het eigenlijk wel een geinig blok. Het is weer eens wat anders!

Afbeelding

Nog niet echt veel te melden over de Panda. Ik kaap hierbij trouwens dit topic, want dan blijft het lekker overzichtelijk. Morgen gaat de kop naar een revisie bedrijf en hopelijk heb ik voor komend weekend onderdelen binnen om hem verder inelkaar te zetten. Waaronder een cilinderkop pakkingset, waar ik steeds dacht bij verschillende merken dat de inlaat pakking ontbrak :P . Dus binnenkort meer!
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Pinda1000 »

Ga je de distributieketting ook controleren? Die kan breken hoor! :P

Gebruikersavatar
Roestigepanda
Forumgebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 apr 2018 19:10
1e Panda-achtige: Panda 900 bj 2000 Firat
Locatie: Noordwijk

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Roestigepanda »

Goed bezig👍.
Firat Panda 2000

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Paul4x4 »

lekker bezig.........en weer een weekend voorbij!
gut, hij komt van hier om de hoek..................dealer Dingen, die bestaat ook al niet meer

je weet dat ik hier nog een paar setjes motorpakkingen heb liggen?
voor een volgende projectje dan

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Riddick »

Kop vlakken, iets hogere compressie. ;)

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door 2cv6 »

WAT NU? MIJN TOPIC IS GEKAAPT :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:.
Maar ja het blijft wel het topic van mijn groene Panda. Tenslotte heb ik er 4 jaar lang veel plezier van gehad.

Goed bezig Ivo je laat er geen gras over groeien. De Panda kan volgende week dus weer rijden. :lol:

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Ivo »

Paul, ik heb alles al besteld wat ik nodig dacht te hebben voordat ik hem kocht, dus ik ben wel even voorzien. Hopelijk komt het morgen of overmorgen aan en kan ik aan de slag.

Compressie omhoog kan ook met water inspuiten. We hebben nu al gezien dat het resultaat mooie schone zuigers is :lol: . Ik zou wel voor een ander inspuit mechanisme gaan dan via de koppakking.

De kop heb ik trouwens al weer terug. Vanochtend te vroeg opgestaan om hem weg te brengen en ik kon na werk nog even langs. Ik moest nu een nieuwe adres vinden hiervoor omdat de man van Haagse Motorenrevisie met pensioen is gegaan. Ik ben terecht gekomen bij WK Techniek in Alphen aan de Rijn. Ik kan die plek wel aanraden (y)

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Ivo »

Ik kon niet wachten, dus ik ben ook maar verder gegaan met het onderblok netter maken. De zuigers hebben een nacht kunnen weken in motorolie, dus dan is het makkelijk schoonmaken. Ook gezorgd dat het draad voor o.a. de kopbouten goed schoon is. Verder nog even gekeken of het blok recht is met een stalen rei en voelermaat. Ik kreeg er geen tussen. Eigenlijk nooit echt gehoord over een onderblok dat krom is.

Afbeelding
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Ivo »

Heeft iemand het gedeelte van een handleiding waarin de kop en toebehoren worden beschreven? Eigenlijk alleen het gedeelte van de stoterstangen en de as heb ik nodig. Ik zag dat die as met 4 borgmoeren vast zit, moeten die vervangen worden? Zijn er nog zaken om op te letten? Het ziet er wel vrij simpel uit.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Pinda1000 »

Ja, nee en nee :P

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Erik 319 »

ja ja.....
312=500 319=Panda.

PandaFan
Forumgebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 dec 2018 12:19

Re: Mijn groene Panda

Bericht door PandaFan »

Wat triest om je wagentje te zien wegrijden. Maar als hij in goede handen is, dan kun je gerust zijn. Heel veel succes en rijplezier alvast met je nieuwe Panda 169.

Paul4x4
Clublid
Berichten: 1163
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:45
Locatie: Hasselt

Re: Mijn groene Panda

Bericht door Paul4x4 »

ben je weg bij de Uni?
vriendin weer in het buitenland?
ww trekken?
waar haal je al die tijd vandaan? doneer gerust

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”