Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Poetsen van je Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Poetsen van je Panda

Bericht door PandaVespa »

Volgens mij (misschien ook wel) heeft Fiat ze ook nooit geleverd :P . Die op rode/oranje Panda zijn een v/d eersten en in mijn ogen origineel :) .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Poetsen van je Panda

Bericht door Robert100HP »

Gebruik eens " klei " ( clay )om echt alle zooi van een oudere lak af te halen. Dan de lak ophalen met een extra fijn polijst middel ( 3M ) en om het af te maken een wax erop. Commandant is gewoon vloeibaar schuurpapier, gebruik voor langdurig zwarte bumpers een mix van 40% gekookte lijnzaad olie en 60% terpentine ( beide bouwmarkt ). Alle kunststoffen blijven dan minimaal een jaar hun kleur behouden. Wel goed verdelen en uitsmeren, een puntje let op met de gebruikte doeken deze kunnen door broei spontaan ontbranden. Beter verbrandt je ze na gebruik.

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Poetsen van je Panda

Bericht door 4RN01D »

Robert100HP schreef: 23 feb 2020 22:38 Gebruik eens " klei " ( clay )om echt alle zooi van een oudere lak af te halen. Dan de lak ophalen met een extra fijn polijst middel ( 3M ) en om het af te maken een wax erop. Commandant is gewoon vloeibaar schuurpapier, gebruik voor langdurig zwarte bumpers een mix van 40% gekookte lijnzaad olie en 60% terpentine ( beide bouwmarkt ). Alle kunststoffen blijven dan minimaal een jaar hun kleur behouden. Wel goed verdelen en uitsmeren, een puntje let op met de gebruikte doeken deze kunnen door broei spontaan ontbranden. Beter verbrandt je ze na gebruik.
clay doe ik eens per jaar. dat is in principe voldoende. als het nodig is polijst ik daarna en dan verzegel ik met glaze en wax. je tip voor bumpers kan ik nog wel eens proberen, als ik wat oude vodden heb...
Panda 1.1 :D SMILE

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”