Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Onderdelen en installatie

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
peterschutten
Forumgebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2019 21:39
1e Panda-achtige: 1000 FIRE E2 1993

Onderdelen en installatie

Bericht door peterschutten »

Goeiedag!

Ik ben nieuw op het forum en ik heb dus ook net pas een Panda gekocht! Even een leuk verhaaltje: ik ben zo'n type dat net wat anders wil. Ik wilde wel een zuinige auto, maar niet zo'n standaard jongeren ding. Ik kwam al snel op de oude Panda's uit. Ik ben dus nu een gelukkige eigenaar van een Fiat Panda Fire 1000 uit 1993. Na het repareren van een paar dingen zit er net een APK op en rijd ik er al mee. Nu zit ik met enkele problemen die ik zo niet weet op te lossen. Even er bij te zeggen dat ik geen monteur of kenner ben.

Ik vroeg mij de volgende dingen af:
- De gasveer van de kofferbak is kapot. Is er een gasveer van een veelvoorkomende auto die ook op de Panda past?
- Is er iemand die weet waar ik voor een redelijk setje sloten kan komen? Ik heb die van mij namelijk nu al gesloopt.
- Welke bluetooth radio past er in de Panda?
- Kan ik ergens een hoedenplank kopen?
- Hoe reinig ik de stoffering?
- Klopt het dat de ruitenwisser voor in het zicht zit van de passagier of is die dan verkeerd afgesteld o.i.d.?

Ik hoop dat jullie met jullie ervaring mij hierbij kunnen helpen. Ik hoor het graag!
Even een fotootje!
Even een fotootje!

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door bero »

Hoi en welkom op het forum!
peterschutten schreef: 03 dec 2019 22:47 Ik vroeg mij de volgende dingen af:
- De gasveer van de kofferbak is kapot. Is er een gasveer van een veelvoorkomende auto die ook op de Panda past?
- Is er iemand die weet waar ik voor een redelijk setje sloten kan komen? Ik heb die van mij namelijk nu al gesloopt.
- Welke bluetooth radio past er in de Panda?
- Kan ik ergens een hoedenplank kopen?
- Hoe reinig ik de stoffering?
- Klopt het dat de ruitenwisser voor in het zicht zit van de passagier of is die dan verkeerd afgesteld o.i.d.?
- Gasveer is gewoon nog nieuw te krijgen maar of er andere auto's de gasveer delen.. Eigenlijk geen idee..
- Plaats een oproep in het verkoop gedeelte, wie weet heeft iemand nog een set voor je.
- Eigenlijk maar 1 type en dat is een 1 DIN radio..
- Hoedenplanken zijn schaars helaas, maar zoals bij de sloten, plaats een oproep!
- Err.. ik ben niet zo een keukenprins op schoonmaak gebied helaas..
- Die is verkeerd afgesteld.. Heb je geen last dat al de wisser aan jouw kant komt, dat hij tegen de onderkant van het raam klapt?

Succes!

Opmerking moderator

edit MIchiel: topic even verplaatst naar de juiste rubriek
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Peter de Panda
Forumgebruiker
Berichten: 195
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:05
1e Panda-achtige: 1.1 Young 2001
Locatie: Zuid Gelderland

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door Peter de Panda »

Betreft reinigen bekleding:
Ik heb ooit bij een heel vuile Panda de bekleding van de stoelen gehaald en gewassen.
Wel in de 18 kg. trommel van zo'n "Revolution" wasstation die je vaak bij tankstations ziet.
Ik durfde toen niet heter te gaan dan 30 graden i.v.m. krimp, maar welllicht kan 40 graden ook nog.
Na het terugplaatsen de stoelen ingespoten met water- en vuilafstotend impregneermiddel voor tenten.
Bij mij was het resultaat echt goed.
Panda 900 young Verde Polynesia 155.000 km.
Panda 1.100 young Nero 90.000 km.

peterschutten
Forumgebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2019 21:39
1e Panda-achtige: 1000 FIRE E2 1993

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door peterschutten »

Bedankt voor de reacties!

De bekleding kan er dus "gewoon" afgehaald worden? Of moet ik dit dan opensnijden en vastnaaien o.i.d.? Kan het ook bij de bergvakken?

En ik zal een oproep plaatsen! Was al bij een sloop geweest, maar iemand was me net een dag voor. De Panda uit 2000 die daar stond was al volledig leeg gehaald.. helaas.

De ruitenwissel klapt niet tegen de onderkant raam. Dat is dus het vreemde. Als hij naar de passagierskant gaat, gaat dat eerst goed, maar als de ruitenwisser uitgeschakeld wordt, gaat die altijd weer een stukje omhoog, waardoor die in het zicht van de bijrijder zit.

Echt bedankt voor de hulp verder!

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door michiel van g. »

Welkom! Leuke uitvoering is het!
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door mk1992 »

Welkom Peter,

Gasveer heb ik nog liggen. Had aangenomen dat er twee waren dus heb er eentje teveel besteld.
Voor twee tientjes wil ik 'm wel opsturen.
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door 4RN01D »

peterschutten schreef: 04 dec 2019 10:13
De ruitenwissel klapt niet tegen de onderkant raam. Dat is dus het vreemde. Als hij naar de passagierskant gaat, gaat dat eerst goed, maar als de ruitenwisser uitgeschakeld wordt, gaat die altijd weer een stukje omhoog, waardoor die in het zicht van de bijrijder zit.

Echt bedankt voor de hulp verder!
Dat heb ik gehad toen ik het wismechanisme van mijn twingo verving... Waarschijnlijk heeft iemand een nieuwe motor of een nieuw ruitenwissermechanisme gemonteerd, waarbij of de as van de motor verdraaid is, of het wismechanisme... ik gok eerlijk gezegd dat laatste... beetje ingewikkeld om uit te leggen, maar om dit te fixen moet je ruitenwissermechanisme compleet met de motor uitgebouwd worden en dan correct worden gemonteerd. De huidige situatie zal echter geen problemen geven met de APK, dus je kan er ook voor kiezen het lekker zo te laten. Tenzij je je er echt aan stoort.

Qua wassen van de bekleding... dit is inderdaad mogelijk... viewtopic.php?f=5&t=9000&p=80579&hilit= ... ing#p80579

Je kan ze ook shamponeren... Bouwmarkten verhuren die apparaten gewoon. Wat je ook doet, was je bekleding in de warme maanden en zorg dat je ander vervoer hebt, als je snel weg zou moeten. Of een plastic zak over de bekleding, als je je auto echt nodig hebt. Daarna moet je je bekleding wel impregneren, trouwens.

Mocht je nou echt radicaal gaan, dan kun je eventueel ook de vloerbedekking eruit halen en die met een hogedrukreiniger schoonspuiten. Maar dat is voor de Die Hards. Ik ga de mijne vervangen.

Oh, en hoedenplank... http://www.ricambifiatpanda.com/equipag ... rno-7.html

FT1302000
EQUIPAGGIAMENTO INTERNO
PIANALE MENSOLA BAGAGLIAIO POSTERIORE
IN PLASTICA NERA

27 euro heb je een nieuwe... en de touwtjes staan ernaast.

Veel pandaplezier, trouwens.
Panda 1.1 :D SMILE

hans50
Forumgebruiker
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 aug 2019 20:32
2e Panda-achtige: 1.2 emotion dualogic van 2004

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door hans50 »

Ik heb mijn bekleding gereinigd met Hg textiel reiniger dat is de fles met een bankstel afbeelding er op spuiten even laten intrekken en af vegen met een schone doek ze zijn weer als nieuw werkt ook goed op de vloer bekleding en de dakbekleding
Groet hans

peterschutten
Forumgebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 nov 2019 21:39
1e Panda-achtige: 1000 FIRE E2 1993

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door peterschutten »

Allemaal super bedankt voor de tips! Helaas staat mijn Panda momenteel ver van huis met hoogstwaarschijnlijk een lekke koppakking. Dit eerst maar en de rest even als bijzaak houden. (Ik ben student dus geen geld over helaas...) Toch ontzettend bedankt!

Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Onderdelen en installatie

Bericht door 4RN01D »

peterschutten schreef: 06 dec 2019 13:16 Allemaal super bedankt voor de tips! Helaas staat mijn Panda momenteel ver van huis met hoogstwaarschijnlijk een lekke koppakking. Dit eerst maar en de rest even als bijzaak houden. (Ik ben student dus geen geld over helaas...) Toch ontzettend bedankt!
ow... dat is (insert schunnig woord)... heb je witte prut onder je oliedop? hopelijk is het snel weer in orde.
Panda 1.1 :D SMILE

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”