Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

1.1 mpi benzinefilter

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThatPandaGuy
Forumgebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 dec 2018 23:49
1e Panda-achtige: 1.1 Panda 141 2002

1.1 mpi benzinefilter

Bericht door ThatPandaGuy »

Beste leden,

Bij het nalopen van mijn panda viel mij op dat de bougies erg wit waren uitgeslagen.
Ik kreeg meteen de tip om het benzine filter even na te kijken/vervangen omdat de motor arm zou lopen.

Het viel mij ook op dat de inlaat redelijk smerig was dus die wordt ook meteen schoon gemaakt.

Meteen in de buurt van de benzine tank gezocht naar het filter, daarna nog even de benzine leidingen gevolgd maar geen geluk. Boeken doorgekeken en gezocht op het forum.

Kom ik tot mijn verbazing de post tegen "1.1 MPI panda's hebben geen benzinefilter maar een soort backfire systeem"

Nou vroeg ik mij af of iemand hier meer van weet? Klopt het en zo ja hoe gaat dit in zijn werking? (ik ben toch wel benieuwd)
Verder vroeg ik mij af of iemand nog tips heeft die ik kan nalopen i.v.m. het arm lopen?

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: 1.1 mpi benzinefilter

Bericht door bero »

Heb daar eigenlijk nooit naar gekeken.. Maar een filtertje kun je zo tussen je slangen monteren zonder veel problemen..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
ThatPandaGuy
Forumgebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 dec 2018 23:49
1e Panda-achtige: 1.1 Panda 141 2002

Re: 1.1 mpi benzinefilter

Bericht door ThatPandaGuy »

Ik had ook al een mooi bosch filter gekocht om er tussen te zetten alleen heb ik wel altijd zo iets als de fabrikant het op die manier maakt zal daar vast een goede reden voor zijn.
Mochten de andere oplossingen niet werken dan gooi ik inderdaad er gewoon een filter tussen

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: 1.1 mpi benzinefilter

Bericht door Pinda1000 »

Benzinefilter zit volgens mij in de tank bij de pomp. De 1100 MPI heeft geen brandstofretourleiding omdat de drukregelaar ook in de tank bij de pomp zit.
Heb je ook al onder de auto gekeken?

De witte kleur van de bougies zegt nog niet direct dat het mengsel te arm is overigens.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”