Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

APK... Niet goed...

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Pinda1000 »

En let op met het slijpen en lassen op de kabelboom die links bij de dorpel en bij de wielrand loopt :P

Rick Lieffering
Moderator
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 aug 2019 15:29
1e Panda-achtige: 900 Young 2000
Facebook: https://www.facebook.com/rick.lieffering
Been thanked: 1 time

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Rick Lieffering »

Ivo schreef: 23 aug 2020 20:58 Die wielkasten zijn eigenlijk een 90 graden hoek die je moet maken in wat plaat en dat erin/of tegenaan lassen. De dorpels zou ik kopen om volledig of in delen te vervangen. De bodemplaat kan je van vlak plaat maken en een beetje buigen. Als je zelf aan het lassen wil gaan, kan je dit desnoods in een weekend klaar krijgen. Als het niet van origineel te onderscheiden moet zijn, zou ik niet rekenen op enkel een weekend.
Nou het hoeft van mij echt de schoonheidsprijs niet te winnen, maar het zou voor de apk goed moeten zijn, maar dat is schijnbaar ook best lastig. En het zou lullig zijn als je al dat werk/geld/energie erin gestoken zou hebben, om er alsnog niet doorheen te komen.

Ik heb een nummer gekregen van een goede lasser hier in de buurt, die veel auto's last. Wil hem er eens naar laten kijken en wellicht een offerte op laten maken.

Heb al zitten kijken naar donorchassis, maar da's natuurlijk lastig als de meeste Panda's door roest ten onder gaan.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Erik 319 »

Pinda1000 schreef: 23 aug 2020 21:50 En let op met het slijpen en lassen op de kabelboom die links bij de dorpel en bij de wielrand loopt :P
En de leiding van de achtersproeier.....
Ik vond het al zo vreemd dat het lekkende water uit de dorpel zo lekker rook.😂
312=500 319=Panda.

Rick Lieffering
Moderator
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 aug 2019 15:29
1e Panda-achtige: 900 Young 2000
Facebook: https://www.facebook.com/rick.lieffering
Been thanked: 1 time

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Rick Lieffering »

Ben van de week langs geweest bij de lasser en na een rondleiding langs een stuk of acht gerestaureerde Amerikanen heeft hij er naar gekeken en schrok er eigenlijk niet zo van. Hij kon het wel maken, maar de vraag is waar het gaat kosten. Ik denk dat het ver boven mijn budget gaat zijn. Daarnaast ging het nog even duren voor hij tijd had. Zoals ik er nu tegenaan kijk kan ik beter voor iets anders gaan kijken. Heb gereageerd op een aantal panda's. Krijg als het goed is vandaag foto's van één om te kijken of die hard is. Anders wellicht een Seicento. Gewoon om het feit dat die er heel veel zijn en over het algemeen wat goedkoper dan Panda's. Maar goed ik hou jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Micha D. »

Dit soort zaken blijven vervelend, jammer dat je het niet eerder hebt gezien, maar dat kan natuurlijk gebeuren.

Hopelijk kom je een andere leuke Panda tegen binnen je budget en die aan je wensen voldoet. Ik zou je oude Panda dan persoonlijk gewoon strippen, dan hou je er nog een klein zakcentje aan over als het goed is.

Rick Lieffering
Moderator
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 aug 2019 15:29
1e Panda-achtige: 900 Young 2000
Facebook: https://www.facebook.com/rick.lieffering
Been thanked: 1 time

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Rick Lieffering »

Micha D. schreef: 26 aug 2020 09:40 Dit soort zaken blijven vervelend, jammer dat je het niet eerder hebt gezien, maar dat kan natuurlijk gebeuren.

Hopelijk kom je een andere leuke Panda tegen binnen je budget en die aan je wensen voldoet. Ik zou je oude Panda dan persoonlijk gewoon strippen, dan hou je er nog een klein zakcentje aan over als het goed is.
Ja zo is het. Je houdt er altijd wel rekening mee dat ze roesten, maar had niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Heb zojuist foto's gekregen van een Panda die er wel wat beter uit ziet, maar uiteraard ook wel wat plekken heeft. Ik ga er even over peinzen. Wordt vervolgd...

Mack Hofland

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Mack Hofland »

Rick, op 240819 plaatste je je posting van jouw Panda en meldde je dat het wagentje vrijwel hard was.. en nu lees ik jouw Apk en Laswerk. Ikzelf heb sinds mei dit jaar eenzelfde Panda waarvan ik zou zeggen dat ie eveneens hard is. Het eerste wat mij opkomt nu: roest een Panda zo snel onder je kont vandaan? Dit bedoel ik niet aanvallend, ik heb ervaring met Land Rovers. Die hebben een ladder chassis en een stuk gemakkelijker te ontdekken waar roest en doorroestgaten zitten. De rest is aluminium. Ik heb weinig tot geen ervaring met zelfdragende constructies als een Panda.. maar als ik jouw fotos bekijk.. breekt het zweet mij uit. Afgelopen weekend ontdekte ik (maatje) boven mijn rechtsachter ophanging roest. Bij de brandstof slang in de buurt. Dat schijnt een Apk afkeur te zijn en maatje zei dat hij wel iemand kent. Dus hopelijk gaat dat snel goedkomen. Je hebt niets aan mijn posting natuurlijk.. enkel mss dat ik wel onderdelen van je wil overnemen die ik mis. Werkelijk wel spijtig te horen hoe de staat van jouw Panda is. Hopelijk is de mijne in betere staat en kan ik er nog wel een paar jaar meer door/oprijden. Ik vind de 899cc een prima wagentje. Vooral de hufterproof engine (aldus dit forum). Er staat op het moment eenzelfde Pandatype voor 700€ te koop op MP. (Ik zou die prijs er niet voor uitgeven, maar das mijn mening) (link onderaan) Roestende deuren en roest op buitenkant wielkap. Bekende plekken. Mss is het een idee om van 2 wagens 1 te maken? Happy 2 help!! En ik heb nog wat paets nodig, hahahah
Anderzijds.. de moeder van mijn dochter heeft nu een C.Matiz uit 2006 met nieuwe apk en distributie te koop voor vraagprijs 650€. Heeeel mss kan ik daar nog wel wat aan de prijs voor je gaan doen... geen belofte

Panda op MP; Fiat Panda 0.9 1999 Zwart
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1589499008 ... ialbuttons

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: APK... Niet goed...

Bericht door PandaVespa »

Vergeet niet dat de jongste 141 Panda richting 20 jaar gaat. Oftewel economisch allang afgeschreven.

Deze roest is niet van 1 jaar. De laatste apk meester zat met zijn hoofd ergens anders of neemt het niet zo nauw met de apk-regels.

Dat laatste zie ik vaker. Kan ook zijn dat het goedkoop moet v/d klant en daar handelen garage bedrijven ook naar. Klant is koning ;) .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Rick Lieffering
Moderator
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 aug 2019 15:29
1e Panda-achtige: 900 Young 2000
Facebook: https://www.facebook.com/rick.lieffering
Been thanked: 1 time

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Rick Lieffering »

Mack Hofland schreef: 26 aug 2020 14:26 Rick, op 240819 plaatste je je posting van jouw Panda en meldde je dat het wagentje vrijwel hard was.. en nu lees ik jouw Apk en Laswerk. Ikzelf heb sinds mei dit jaar eenzelfde Panda waarvan ik zou zeggen dat ie eveneens hard is. Het eerste wat mij opkomt nu: roest een Panda zo snel onder je kont vandaan? Dit bedoel ik niet aanvallend, ik heb ervaring met Land Rovers. Die hebben een ladder chassis en een stuk gemakkelijker te ontdekken waar roest en doorroestgaten zitten. De rest is aluminium. Ik heb weinig tot geen ervaring met zelfdragende constructies als een Panda.. maar als ik jouw fotos bekijk.. breekt het zweet mij uit. Afgelopen weekend ontdekte ik (maatje) boven mijn rechtsachter ophanging roest. Bij de brandstof slang in de buurt. Dat schijnt een Apk afkeur te zijn en maatje zei dat hij wel iemand kent. Dus hopelijk gaat dat snel goedkomen. Je hebt niets aan mijn posting natuurlijk.. enkel mss dat ik wel onderdelen van je wil overnemen die ik mis. Werkelijk wel spijtig te horen hoe de staat van jouw Panda is. Hopelijk is de mijne in betere staat en kan ik er nog wel een paar jaar meer door/oprijden. Ik vind de 899cc een prima wagentje. Vooral de hufterproof engine (aldus dit forum). Er staat op het moment eenzelfde Pandatype voor 700€ te koop op MP. (Ik zou die prijs er niet voor uitgeven, maar das mijn mening) (link onderaan) Roestende deuren en roest op buitenkant wielkap. Bekende plekken. Mss is het een idee om van 2 wagens 1 te maken? Happy 2 help!! En ik heb nog wat paets nodig, hahahah
Anderzijds.. de moeder van mijn dochter heeft nu een C.Matiz uit 2006 met nieuwe apk en distributie te koop voor vraagprijs 650€. Heeeel mss kan ik daar nog wel wat aan de prijs voor je gaan doen... geen belofte

Panda op MP; Fiat Panda 0.9 1999 Zwart
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1589499008 ... ialbuttons
Hey Mack bedankt voor je reactie. Wacht nog maar even met zweten hoor, want mijn Panda was gewoon niet zo hard als ik dacht. Daar komt het gewoon op neer. Ik heb vooraf aan de aankoop de garage waar hij gekeurd was gebeld om te vragen hoe het stond met de roest. Viel wel mee zeiden ze. Bij aankoop onder de auto gelegen en gekeken en geklopt waar ik kon. Leek er behoorlijk uit te zien. Maar zoals een paar mensen hier al constateerde was die roest waarschijnlijk niet van één jaar. De volgende keer gaat er bij aankoop dus gewoon iets van een schroevendraaier mee. Maar goed, soms heb je pech.

De Panda waar jij het over hebt heb ik gezien en heb foto's gekregen van de dorpels e.d. Die zien er beter uit dan de mijne, maar hebben ook wel wat plekken. De rest van de carrosserie ziet er slechter uit. Nu is dat geen apk afkeur, maar de apk loopt tot 1 december. Ik durf de gok eigenlijk niet aan.

Een Matiz heb ik een paar jaar terug gehad, maar die laat ik staan. Zoals die mij ook twee keer liet staan langs de snelweg. Maar sowieso bedankt voor de tip!

Mack Hofland

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Mack Hofland »

Zweetknop: uit.. klik! Zooo dat scheelt... :wink:

Natuurlijk is die Panda op MP niet okay.. en zeker geen 700€ waard. Echter denk ik in stappen vooruit. Onderdelen zijn ook wat waard. Zeker als mensen ze nodig hebben. Aan de carrosserie kun je makkelijker werken als ie leeg is. En van 2 voertuigen 1 maken gaat gemakkelijker dan. Natuurlijk moet je je inkoopprijs wel omlaag brengen. En daar kan dit forum je wel bij helpen.. wie heeft welke onderdelen iemand nodig hebben :wink: Mijn banden komen a.s. dec. niet door de APK, die trekhaak zou ik ook wel willen hebben, ik postte al eerder met wat nodige zaken, mss nog wat rubbers, koplampen, ruitenwissermotor mss bumpers.. dus alleen ik al kan mss al snel 150€+ opleveren (ik noem maar een bedrag hè!!)... verder een kwestie van overtuigend handelen over die prijs met dik de helft omlaag krijgen en ja.. die APK is zeer kort voor dit roestbakkie, dat helpt in je prijsonderhandeling. Altijd leuk, onderhandelen. Zeker met een paar honderd euro cash in je handen :yes: Nuja. Je weet / begrijpt wat ik bedoel. Ik opperde dit, omdat er misschien meer mensen onderdelen zoeken. Nu of nabije toekomst. En mss samen (aantal mensen bij elkaar) er iets mee kunnen. Jij een iets gemakkelijke project dan nu en een kleinere investering aan het eind.

Vwb die Matiz.. duidelijk verhaal. Maar gooi niet alles direct in een hokkie he. Deze Matiz ken ik en heeft haar nooit in de afgelopen 2 jaar laten staan. 1x.. haar eigen schuld. Dametje wist niet hoe ze een platte band moest verwisselen en belde de ANWB |:| :rofl:
Distributie (heel belangrijk!) was een jaar geleden vervangen.. en onlangs probleemloos door de APK. maarja.. alles kan stuk, je weet t nooit. Mercedes laat je ook vaak genoeg staan hoor!
Echter dacht ik uit goodwill (geen aandelen, je vroeg er eveneens niet eens om) met je mee. Ik kende een auto die te koop staat, mocht je nu een auto nodig hebben om je te verplaatsen. Maar helaas... om 19u al verkocht. Zelfs voor iets minder dan ze er eerst voor wilde hebben.. slaapgoed! (Of fijne dag!)

Rick Lieffering
Moderator
Berichten: 267
Lid geworden op: 24 aug 2019 15:29
1e Panda-achtige: 900 Young 2000
Facebook: https://www.facebook.com/rick.lieffering
Been thanked: 1 time

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Rick Lieffering »

Mack Hofland schreef: 27 aug 2020 00:08 Zweetknop: uit.. klik! Zooo dat scheelt... :wink:

Natuurlijk is die Panda op MP niet okay.. en zeker geen 700€ waard. Echter denk ik in stappen vooruit. Onderdelen zijn ook wat waard. Zeker als mensen ze nodig hebben. Aan de carrosserie kun je makkelijker werken als ie leeg is. En van 2 voertuigen 1 maken gaat gemakkelijker dan. Natuurlijk moet je je inkoopprijs wel omlaag brengen. En daar kan dit forum je wel bij helpen.. wie heeft welke onderdelen iemand nodig hebben :wink: Mijn banden komen a.s. dec. niet door de APK, die trekhaak zou ik ook wel willen hebben, ik postte al eerder met wat nodige zaken, mss nog wat rubbers, koplampen, ruitenwissermotor mss bumpers.. dus alleen ik al kan mss al snel 150€+ opleveren (ik noem maar een bedrag hè!!)... verder een kwestie van overtuigend handelen over die prijs met dik de helft omlaag krijgen en ja.. die APK is zeer kort voor dit roestbakkie, dat helpt in je prijsonderhandeling. Altijd leuk, onderhandelen. Zeker met een paar honderd euro cash in je handen :yes: Nuja. Je weet / begrijpt wat ik bedoel. Ik opperde dit, omdat er misschien meer mensen onderdelen zoeken. Nu of nabije toekomst. En mss samen (aantal mensen bij elkaar) er iets mee kunnen. Jij een iets gemakkelijke project dan nu en een kleinere investering aan het eind.

Vwb die Matiz.. duidelijk verhaal. Maar gooi niet alles direct in een hokkie he. Deze Matiz ken ik en heeft haar nooit in de afgelopen 2 jaar laten staan. 1x.. haar eigen schuld. Dametje wist niet hoe ze een platte band moest verwisselen en belde de ANWB |:| :rofl:
Distributie (heel belangrijk!) was een jaar geleden vervangen.. en onlangs probleemloos door de APK. maarja.. alles kan stuk, je weet t nooit. Mercedes laat je ook vaak genoeg staan hoor!
Echter dacht ik uit goodwill (geen aandelen, je vroeg er eveneens niet eens om) met je mee. Ik kende een auto die te koop staat, mocht je nu een auto nodig hebben om je te verplaatsen. Maar helaas... om 19u al verkocht. Zelfs voor iets minder dan ze er eerst voor wilde hebben.. slaapgoed! (Of fijne dag!)
Ja snap ik, heus niet alle Matizzen zullen slecht zijn inderdaad. Bedankt voor de tip. Ik heb mijn Panda in de verkoop hoek gezet. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag. Denk dat het Panda verhaal voor mij uit is. Jammer maar helaas. Het zal denk ik niet mijn laatste ooit zijn. Maar voor nu rest me niks anders dan iets anders te zoeken.

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: APK... Niet goed...

Bericht door michiel van g. »

Tbh: als je nu het laswerk laat doen kost je dat misschien 1000 euro.
Maar: heb je voor 1000 euro een andere auto waar geen werk aan zit? Zeker gezien wat je er al aan hebt gedaan!
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: APK... Niet goed...

Bericht door bero »

SJa juist door dit soort praktijken (geen geld voor lassen maar wel voor een andere auto met werk) komen vele Panda's op de sloop.. Zonde..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Mack Hofland

Re: APK... Niet goed...

Bericht door Mack Hofland »

Laten we de auto dan niet naar de sloop brengen, maar binnen het forum houden (onderdelen!) En mss.. heel mss is er iemand die zich uiteindelijk wel aan het chassis wenst te wagen? Zie mijn andere posting aan de koffietafel. Hoewel... moet ff een nieuwe pot zetten dus. Stroopwafeltje? :rofl:

Ik houd serieus mijn hart vast wat ik aangekocht heb... :oops:

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: APK... Niet goed...

Bericht door 2cv6 »

Bij de Lancia van mijn dochter was ook de bodemplaat rot. Van de keurmeester mocht ik er gewoon een plaat boven op lassen, dus de rotte plaat laten zitten, vloerbedekking er uit en vlakke plaat er op lassen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”