Ik vraag me zo sterk af waarom jij alles boven de 2000 euro zo onwaarschijnlijk duur vind? Volgens mij besef je je niet dat Panda's gewoon gezien worden als toekomstige klassiekers, waar mensen, voor een goed exemplaar, meer voor over hebben dan sloop prijzen.bero schreef: ↑08 dec 2020 20:13Wat de prijzen betreft, ben ik echt een keer benieuwt naar taxatie rapporten voor classic van meer dan 2000 euro.
Ik denk dat er echt maar weinig van de vraagprijzen overblijft en de bubbel groter is dan de werkelijkheid.
Maar denk dat er niet veel verkopers daar trek in hebben
Voor veel mensen die een nostalgische auto kopen is 2000 euro helemaal niet zoveel geld, kijk maar naar hoeveel een Kever, 2CV, Mini of wat dan ook kost. Die worden ook niet gekocht omdat ze zo goed, luxe of roestbestendig zijn, en ook lang niet allemaal als investeringsobject, maar gewoon omdat iemand een leuk wagentje voor in het weekend erbij wilt.
Het is niet dat de Panda de enige oude, kleine auto die wat meer waard begint te worden, kijk maar naar een Citroën Visa, Peugeot 104, Fiat Ritmo, Renault 5. Ze worden allemaal zeldzamer, en als resultaat dus duurder.
Ik vind dat hele gelul over die bubbel rondom de Panda een beetje vermoeiend, als je de stijgende prijzen niet kunt verkroppen omdat je het er zelf nooit voor over zou hebben moet je dat niet reflecteren op de rest van de mensen. We hebben het hier niet over prijzen van meer dan 500.000 voor een klassieke auto, daar kan je het gerust over een bubbel hebben.
En stel, stel het zou al een bubbel zijn, die helemaal instort, wat dan nog? De mensen die voor 2500 euro een Panda kopen, die kopen hem ook om te rijden en van te genieten, nou dan is hij over twee jaar nog 1500 waard, so be it. Dan heb je twee jaar met volle teugen kunnen genieten voor 1000 euro.