Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Pandaprijzen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Pandaprijzen

Bericht door Pinda1000 »

Wat heeft de prijs van de auto's nou te maken met het low of middle-budget zijn van een club? En waar kan je dan aan zien wat een low-budget club is, de hoogte van de contributie, dikte van het clubblad, aantal leden?? :roll: :roll:

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door PandaVespa »

Why nut? Ik pak de borrelnootjes weer bij :D .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
EzraEzinga
Forumgebruiker
Berichten: 1140
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:10
1e Panda-achtige: Panda 1100 Fire Young
Locatie: Apeldoorn

Re: Pandaprijzen

Bericht door EzraEzinga »

Ik denk dat met low-middle-high budget de aanschafprijs van de auto wordt bedoeld.

Een Pagani club zal nooit low budget zijn vanwege de aanschafprijs.
Door de stijgende vraagprijzen voor Panda's is het logisch dat de Panda club ook iets opschuift daardoor.

Nou is het "lastige" bij het bepalen van een low-middle-high voor de Panda club dat zij alle modellen en jaren in het assortiment heeft.
Dus waar de 141 duurder wordt zal de 169 goedkoper worden en is de club onderaan de streep misschien wel gelijk gebleven
'90er - 1000 - CLX - Bianco (sold)
'92er - 1000 - Skyline - Dark Blue Metallic (sold)
'91er - 1000 - Super - Verde Malta Metallic (dismounted) (sold)
'85er - 34 - 4x4 - Nero (sold)
'94er - 1100 Selecta - Blue Midnight (sold)
'03er - 1100 Young - Blue Lido (sold)

'88er - 750 Eco Jolly - Blue (sold)

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door Joost »

bero schreef: 28 dec 2020 16:12 Maar het hele punt is, is de prijs terecht.
Ik denk dat als je een nette 141 hebt en laat taxeren, dat de vraagprijzen en taxatiwaarden niet overeen komen.
En dat is met andere auto's zoals 2cv e.d. wel aan de hand.
En waar zit het verschil dan in? Een Mini, Eend of Kever zijn kwalitatief vergelijkbaar met een Panda. Grofweg even groot en zwaar ook. Ze zijn op een gegeven moment nog allemaal tegelijk in productie geweest ook. Productieaantallen liggen (met uitzondering van de Kever) ook niet belachelijk ver uit elkaar. Ze zijn allemaal lang in productie geweest. Van al deze wagens zijn bijzondere versies uitgebracht. Wat blijft er dan nog over waardoor de één duizenden euros waard is - en de ander voor oud-ijzer geld weg zou mogen?

Lijkt mij toch gewoon een kwestie van wat men ervoor over heeft. Een goede Kever of Mini levert duizenden euros op omdat er liefhebbers zijn die dat er voor over hebben. De Panda gaat (misschien) ook die kant op. Prijzen voor opknappers liggen nu al vaak rond de 1000 euro, waar ze 10 jaar terug nog voor een kratje bier weggingen. Het zou mij niets verbazen als een heel nette volledig originele (of juist goed gerestaureerde) Oerpanda een taxatiewaarde zou hebben van 5000 euro of meer.

Gebruikersavatar
Erik`
Forumgebruiker
Berichten: 917
Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
1e Panda-achtige: 45cl - 1983
2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
Skype ID: erik_overmars
Locatie: Espel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Pandaprijzen

Bericht door Erik` »

De tijd zal het leren ;)
Ik weet wel dat ik mijn panda 45 uit 1983 zal koesteren totdat ik het niet meer kan.
Tegen die tijd zal de vraagprijs wellicht ook wel beter overeenkomen met de taxatiewaarde.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”