Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Haperen 1.1 mpi

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Hans-Jacob
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:15
1e Panda-achtige: Hatchback 141 2001

Haperen 1.1 mpi

Bericht door Hans-Jacob »

Mede pandafans,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum maar ben al wel langere tijd lid en heb al veel nuttige informatie van het forum gehaald. Vooral over het niet lekker stationair lopen van de motor. enigszins opgelucht dat dit vaker voorkomt ;) de 1.1 mpi motor van mn panda hapert als deze stationair loopt en als ik van de snelweg kom en bij een stoplicht sta slaat hij soms af. De map sensor heb ik schoongemaakt maar dit mocht niet baten. Nu wil ik de stappenmotor loshalen om deze eens te bekijken en indien nodig te vervangen. Klopt het dat deze op de gasklephuis zelf zit? Zo ja hoe haal ik deze los? Het lijkt alsof ie er in is gedrukt ik zie ook geen boutjes oid zitten. Het lukt me niet om een afbeelding in te voegen via mn telefoon.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Haperen 1.1 mpi

Bericht door PandaVespa »

Niet, zit idd vast.

Ik had vergelijkbare klachten en heb nieuwe gasklephuis gekocht, probleem opgelost.
Een nadeeltje, de ecu moet een harde reset hebben. Dat kan een Fiatgarage/dealer die nog een oude soort van uitleescomputer heeft wat op win98 draait :P .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Haperen 1.1 mpi

Bericht door Pinda1000 »

Voordat je als laatste dure stap een nieuw gasklephuis laat monteren kan je de ecu laten uitlezen of en zoja welke foutcode er eventueel is opgeslagen.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Haperen 1.1 mpi

Bericht door PandaVespa »

Zeker als de cruise control en gasinstallatie nog eraan zitten, wordt het niet eenvoudiger cq goedkoper van nee. De cruise control was wel even een dingetje, maar opgelost.
Kosten nieuw gasklephuis (reviseren doen ze (nog) niet), ca €250,-. Ben je beetje handig, dan is het zelf monteren appel eitje. Daarna harde ecu reset, anders is het nog erger :rofl: .
Definieer duur :roll: ?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Hans-Jacob
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:15
1e Panda-achtige: Hatchback 141 2001

Re: Haperen 1.1 mpi

Bericht door Hans-Jacob »

Bedankt voor de reacties.

Voordat ik een nieuw gasklephuis koop wou ik toch eens kijken of het ook anders kan. De stappenmotor eens schoongemaakt terwijl die in het gasklephuis zat. Ook zag ik dat er een scheurtje zat op het slangetje wat links van je gasklephuis zit die naar het kleppendeksel loopt. Deze tijdelijk gefixt met een stukje rubber en een slangenklem. Het haperen is nu een stuk minder! Gisteravond voor 9 uur uiteraard😁, een stuk gereden en ik merkte duidelijk verschil. Ben benieuwd of dit op lange termijn ook de oplossing is maar dat ga ik meemaken!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”