Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

kachelventilator / aanjager

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
RobertO
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2021 23:17
1e Panda-achtige: Selecta 1991
Locatie: Leiden

kachelventilator / aanjager

Bericht door RobertO »

Ik zit hier als newbie waarschijnlijk in de verkeerde rubriek maar het is kort dag en ik neem het voor lief. Voor de selecta 1995 van mijn vriendin ben ik op zoek naar een aanjager. Hij gaat nu voor de apk maar zolang dat ding niet werkt krijgt ie nooit een goedkeuring.
Heeft iemand hier zo'n ding liggen of weet iemand een adresje? Misschien nog gewoon nieuw te koop maar waar? Dat ga ik dus ondertussen ook proberen uit te vinden.

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: kachelventilator / aanjager

Bericht door Micha D. »

Gewoon een sloperij proberen? Rutte in Velserbroek heeft 99% van de tijd gewoon een 141 staan, maar er is vast in de omgeving van Leiden ook een sloperij die wel een Panda heeft staan.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: kachelventilator / aanjager

Bericht door Pinda1000 »

Als tijdelijke noodoplossing kan en mag je in principe ook zo'n warme lucht blowertje met een zuignap van bijv. Halfords op je voorruit plakken als voorruit ontwasseming.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: kachelventilator / aanjager

Bericht door PandaVespa »

Ik zou eerst checken of deze kapot is of dat de aansturing niet werkt (massaprobleem?). Dat een sloperij nog een 141 Panda heeft staan is niet zo vanzelfsprekend meer. Onderdelen zijn nog te krijgen en vaak is dat aftermarket. Dat duurt even voordat je dit hebt, kan wellicht een weekje duren.

Als kachelmotor idd stuk is, vervangen neemt even tijd in beslag. Met wat wrikken etc :mrgreen: kan het redelijk vlot, maar op de correcte manier mag je veel uitbouwen.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: kachelventilator / aanjager

Bericht door Ivo »

De noodoplossing die Pinda1000 noemt is misschien het makkelijkste voor korte termijn. Ik zou niet weten waar je snel een ventilator vandaan kunt halen behalve bij een sloop. Rutte heeft vaak ook veel op voorraad, dus een mail/telefoontje en je weet het.

Ik had ooit kabelbreuk op het punt waar de draden de kachelbak ingaan. Het uitbouwen is vrij simpel. Beugel van de ruitenwisser losmaken (twee boutjes), de kachelbak (twee boutjes), dashboard front er af en vervolgens het knoppenblok van de kachelschuiven los. Dan trek je de hele bak uit de auto en kan je de ventilator vervangen. Als je niet de ruitenwisser losmaakt dan gaat het vrij lastig.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”