sjirafje schreef: ↑11 mar 2021 20:49
Nieuwe veertjes en pennen komen op nog geen 15 euro. Dus nog geen 75 euro aan materiaalkosten. De dealer telt dus 120 voor de montage...
Da’s dan ongeveer 1,5 arbeidsuur voor montage denk ik?
Mijn garage heeft er 0,6 arbeidsuur voor berekend.
Fiat Panda Emotion 2010
Fiat Ducato Buscamper 2013
Citroën Dyane 1968
MINI Clubman 2016
PandaVespa schreef: ↑11 mar 2021 08:26
Dat is niet echt aardig, vind je wel? Alsof jij het goedkoper kan..........
Simpele vraag en opmerking: wie geeft jou het recht om zo spreken en waar bemoei jij je je mee.
Ik vind dit een denigrerende opmerking naar deze persoon toe die vol trots zijn auto waar dan ook en wat het ook gekost heeft verteld dat ‘zijn probleem’ opgelost is.
Dat je je hulp aanbied is ook niks mis mee, maar respecteer dan ook de keuze als er voor een andere oplossing wordt gekozen door deze persoon.
sjirafje schreef: ↑11 mar 2021 20:49
Nieuwe veertjes en pennen komen op nog geen 15 euro. Dus nog geen 75 euro aan materiaalkosten. De merkdealer telt dus 120 voor de montage...
Da’s dan ongeveer 1,5 arbeidsuur voor montage denk ik?
Mijn garage heeft er 0,6 arbeidsuur voor berekend.
0,6u (36 minuten) voor het vervangen van de remblokken? Dat lijkt me wel reëel voor een garage.
Wat ik eerder poste klopt niet. De merkdealer telt 192 voor het vervangen van de blokken. De materiaalkosten bedragen dan 35 euro, geen 75 (dat is inclusief schijven).
Wow, wat een verbetering trouwens, had de Panda zelf niet opgehaald woensdag.
Zitten hier nogal wat drempels en dan merk je dus echt dat de oude schokbrekers dood waren.
Fiat Panda Emotion 2010
Fiat Ducato Buscamper 2013
Citroën Dyane 1968
MINI Clubman 2016
Fijn dat de auto weer goed op de straat ligt...
Ikzelf heb laatst ook veren en schokbrekers laten vervangen, achter zijn torsieveren (panda ook denk ik)
Verschil was direct merkbaar, ondanks dat de standaard veren niet lek of iets waren...
Ik had ze zelf besteld, voor andere auto weliswaar, ap instelbare veren,
Het eronder laten zetten heeft me 60 euro gekost (geen dealer natuurlijk)
Het heeft de man een paar uurtjes gekost, ook nog een shortshift pook erin voor die prijs..
Denk dat 100 euro voor t inzetten ook niet teveel was geweest....
Deventuig schreef: ↑12 mar 2021 12:43
Fijn dat de auto weer goed op de straat ligt...
Ikzelf heb laatst ook veren en schokbrekers laten vervangen, achter zijn torsieveren (panda ook denk ik)
Verschil was direct merkbaar, ondanks dat de standaard veren niet lek of iets waren...
Ik had ze zelf besteld, voor andere auto weliswaar, ap instelbare veren,
Het eronder laten zetten heeft me 60 euro gekost (geen dealer natuurlijk)
Het heeft de man een paar uurtjes gekost, ook nog een shortshift pook erin voor die prijs..
Denk dat 100 euro voor t inzetten ook niet teveel was geweest....
Een model 169 heeft geen torsieveren, maar een torsie as met schroefveren.
Even terug naar een eerdere post waar ik de term " auto dummy " gebruikte dat was niet op een persoon gericht maar op de persoon in het algemeen. Een garage maakt deze mensen vaak van alles wijs en zij betalen de hoofdprijs.
Dit leek mij het beste topic om deze vraag te plaatsen..
Bij de APK afgelopen week kreeg ik als advies mee dat de schokdemper rechtsvoor lekt, de garagist geeft aan dat ik er nog wel een jaartje mee door kan maar ik zou deze graag al preventief vervangen. Nu lees ik in dit topic dat als schokdempers de Bilstein B4 worden aangeraden en er ook meerdere componenten genoemd worden voor mede vervanging en/of controle (draagarm, veren & stofhoezen). En vervolgens uitlijnen van de auto.
Kent iemand een goed adres in het zuiden van het land (regio Brabant e.o.) waar deze controle en reparatie gedaan kan worden?
En niet onbelangrijk: vervang de andere kant ook mee.
Inderdaad horen er ook nieuwe bumpstops en stofhoezen bij nieuwe schokbrekers en het kan zelfs raadzaam zijn om de topmount (lagers bovenop de schokbrekers) ook mee te vervangen.
Dankjulliewel! Zojuist een afspraak gemaakt voor komende vrijdag bij de garagist voor het vervangen van beide schokdempers aan de voorkant. Schokdempers worden vervangen voor Bilstein B4 met nieuwe stofhoezen en stops. Daarna wordt de boel opnieuw uitgelijnd.
Top! Houd er rekening mee dat de nieuwe schokdempers de eerste paar honderd kilometer nog ingereden moeten worden. In het begin lijken ze veel te hard en stug. Dit wordt vanzelf minder.