nou die radiator hoef niet er af, maar kan wel... is bevestigd met paar schroeven maar... voor de rest zit je goed.... ik ben bezig met het inbouwen van airco zo als je weet... ik heb zo best mogelijk alles uitgezocht... voor inbouwen van turbo heb je ruimte nodig waar compressor en alternator zit... dus paar onderdelen er af en je hebt geen airco meer... kachelhuis blijft gewoon doen... alleen aansluiting voor airco dicht maken zo dat toch vuil in airco leiding niet binnen loopt... maar dan zit je echt goed...Riddick schreef:Maar de overige zooi moet ook weg, zoals de airco radiator die voor de motor radiator zit, en zo zijn er nog wel meer diengen te bedenken.medolino2009 schreef: ↑02 jul 2019 15:46airco slopen uit een 169 is zo gebeurt... enige wat je moet doen is compressor demonteren samen met compressor houder, verder moet je alternator vervangen met een model zonder airco, andere multiriem... airco ledingen demonteren en that's it...Riddick schreef:Ik ook niet, zeker niet met het warme weer.
Maar de supercharger gebruikt de plaats van de airco pomp, vandaar de noodzaak voor een airco loze 1.2 motor.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Project : Rotrex 1242 FIRE.
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- medolino2009
- Clublid
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
- 1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
- Locatie: Dordrecht
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Daarom zoek ik gewoon een versie zonder airco, wat er niet in zit hoeft er ook niet uit.
- medolino2009
- Clublid
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
- 1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
- Locatie: Dordrecht
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
gelijk heb je...Riddick schreef:Daarom zoek ik gewoon een versie zonder airco, wat er niet in zit hoeft er ook niet uit.
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
De Rotrex kit onderdelen zijn echt "State of the Art".
Alleen de "Rotrex Bracket" is al een kunstwerkje op zich.
CAD-CAM ontwikkeld, CNC geproduceerd uit aluminium.
Alleen de "Rotrex Bracket" is al een kunstwerkje op zich.
CAD-CAM ontwikkeld, CNC geproduceerd uit aluminium.
- medolino2009
- Clublid
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
- 1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
- Locatie: Dordrecht
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
heb je foto's er van misschien? ik ben benieuwd...Riddick schreef:De Rotrex kit onderdelen zijn echt "State of the Art".
Alleen de "Rotrex Bracket" is al een kunstwerkje op zich.
CAD-CAM ontwikkeld, CNC geproduceerd uit aluminium.
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Rotrex Bracket en Krukas + Rotrex pulley.
*
Laatst gewijzigd door Riddick op 07 mar 2020 11:13, 3 keer totaal gewijzigd.
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
En dit is alles..?
Nou,dat word een lang topic.
Maar ben de beroerdste niet.
Follow.
Grt exprezzo.
Nou,dat word een lang topic.
Maar ben de beroerdste niet.
Follow.
Grt exprezzo.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Dit zijn de 2 belangrijkste onderdelen, en de duurste ontwikkeling van de sc kit.
- medolino2009
- Clublid
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
- 1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
- Locatie: Dordrecht
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
gaaaaaaaffff... kan niet wachten.... ben zeer benieuwd....
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Het gaat geen 169 worden heb ik besloten, als het er van komen gaat dan op basis van een 319.
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Ok.
Ik was altijd in de veronderstelling,dat de ruimte in de motorcompartiment(gewonnen door de TwinAir).
Ongeveer 5 cm. Was gebruikt voor de zitgedeeltes,en kofferbak.
Dus dan krijg je het krap daar.
Of zit het logischerwijs makkelijker qua inbouw.?
Grt exprezzo.
Ik was altijd in de veronderstelling,dat de ruimte in de motorcompartiment(gewonnen door de TwinAir).
Ongeveer 5 cm. Was gebruikt voor de zitgedeeltes,en kofferbak.
Dus dan krijg je het krap daar.
Of zit het logischerwijs makkelijker qua inbouw.?
Grt exprezzo.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Deze SC kit gebruikt de zelfde ruimte die de Airco pomp gebruikt, dus het zou geen probleem moeten zijn om hem te monteren in een 319.exprezzo schreef: ↑30 jul 2019 18:43 Ok.
Ik was altijd in de veronderstelling,dat de ruimte in de motorcompartiment(gewonnen door de TwinAir).
Ongeveer 5 cm. Was gebruikt voor de zitgedeeltes,en kofferbak.
Dus dan krijg je het krap daar.
Of zit het logischerwijs makkelijker qua inbouw.?
Grt exprezzo.
Je kan wel goed het verschil in ruimte zien bij een 169 en 319, bij de 319 zitten de schokbreker torens in de paravan-bak, bei de 169 zitten ze er voor.
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Maar het zal toch een 4 cilinder zijn ipv een twinair of past daar ook een blower op?
312=500 319=Panda.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Alles is mogelijk, maar in mijn geval is het gemaakt voor de 1242 8v 4 cilinder motor.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Project : Rotrex 1242 FIRE.
Een Airco loze motor heeft absoluut de voorkeur, voor dit project.
Het scheelt enorm veel tijd als er niet eerst een complete airco installatie uit gesloopt moet worden.
Het Probleem bij de 312/319 is dat er geen bruikbare airco loze Panda's te vinden zijn, alles heeft airco.
Een ander nadeel van de 312/319 is dat die Panda ook een stuk zwaarder is dan de 169.
Het scheelt enorm veel tijd als er niet eerst een complete airco installatie uit gesloopt moet worden.
Het Probleem bij de 312/319 is dat er geen bruikbare airco loze Panda's te vinden zijn, alles heeft airco.
Een ander nadeel van de 312/319 is dat die Panda ook een stuk zwaarder is dan de 169.