Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Dynamo defect

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
WildeBeernd
Forumgebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2020 10:47
1e Panda-achtige: Dynamic uit 2007

Dynamo defect

Bericht door WildeBeernd »

Dag Allemaal,

Mijn lieve panda is helaas gestrand dit weekend... Dynamo kapot. (geen 14,4 volt als de motor stationair draait). Mijn garage zegt dat een nieuwe 250 euro kost. Ex. Inbouwen. Nu vond ik dit wel vrij aan de prijs aangezien we de panda willen verkopen.

Heeft iemand misschien advies of ik een goedkopere kan halen en waar? Wellicht heeft iemand er nog 1 liggen?

Het is een 1.2 met 60 pk en airco. Maakt de riemschijf diameter nog uit? Ik zie 54 mm en 58 mm.

_O_ bedankt alvast

2cv6
Forumgebruiker
Berichten: 544
Lid geworden op: 29 dec 2014 23:35
Been thanked: 17 times

Re: Dynamo defect

Bericht door 2cv6 »

Als ik op onderdelen sites kijk dan is dat een gemiddelde prijs. Er zijn echter wel goedkopere maar ook veel duurdere.
Ik zou eens bij een auto demontage bedrijf gaan kijken. Sommige van die bedrijven bouwen het onderdeel ook nog voor je in.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Dynamo defect

Bericht door bero »

Zoeken naar een revisiebedrijf, dat is meestal de goedkoopste oplossing.
Daarna de sloop en dan moet je ook maar geluk hebben en dan is het maar de vraag of de garage hem wilt inbouwen voor je..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Dynamo defect

Bericht door Riddick »

Ruil dynamo is ook een mogelijkheid, je krijgt dan een gereviseerd exemplaar en levert de oude in, als ruil, oud voor nieuw.

BertPleizier
Forumgebruiker
Berichten: 638
Lid geworden op: 14 feb 2007 16:05
Locatie: Rotterdam
Has thanked: 36 times
Been thanked: 56 times

Re: Dynamo defect

Bericht door BertPleizier »

WildeBeernd schreef: 08 feb 2021 13:44Nu vond ik dit wel vrij aan de prijs aangezien we de panda willen verkopen.

En wat is je Panda waard zonder goed werkende dynamo?

Bij een revisiebedrijf zijn ze vaak iets goedkoper. Inbouwen is nog wel een piepklusje aangezien de dynamo achter op het motorblok zit en niet lekker bereikbaar is.
WildeBeernd schreef: 08 feb 2021 13:44 Maakt de riemschijf diameter nog uit? Ik zie 54 mm en 58 mm.
Ik kan me zo voorstellen dat met een grotere riemschijf de dynamo minder snel draait (er van uitgaande dat er nu een kleine riemschijf op zit). En andersom natuurlijk sneller. Of dat uitmaakt weet ik niet.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”