Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Mistampen

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
spierings69
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2019 13:48
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Actual 2009
Has thanked: 2 times

Mistampen

Bericht door spierings69 »

Hallo, voor mijn Fiat Panda Cool Edition 169 van 2011, heb ik een compleet setje mistlampen(aftersale) gekocht. Ik heb er overigens bewust voor gekozen om e.e.a. buiten de Canbus te houden. Het setje is geheel compleet met lampen, roosters zekering, relais, bedrading en een schakelaar met lampje. Alles ligt en zit al zo'n beetje op zijn plek maar nu vraag ik mij af waar ik de voeding voor het relais het beste vandaan kan aftakken. De gebruiksaanwijzing geeft aan bij een "stadslicht" maar is daar geen andere mogelijk voor?

Mvg hans

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Mistampen

Bericht door Erik 319 »

De voeding kan rechtstreeks van de accu of anders een + over het contact.
De draad naar het stadslicht is om het relais in te schakelen na de schakelaar.
Het is namelijk de bedoeling dat de mistlampen alleen kunnen branden bij ingeschakelde stads/dimlichten.
Die draad hoeft echt niet perse naar een stadslicht te lopen. Je kunt ook even meten in je zekeringkast waar er spanning staat bij ingeschakeld stadslicht. Succes.
312=500 319=Panda.

spierings69
Forumgebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 mar 2019 13:48
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.1 Actual 2009
Has thanked: 2 times

Re: Mistampen

Bericht door spierings69 »

Dag Eric, dank je wel voor dit snelle antwoord. Dit is precies wat ik zocht. Met vriendelijke groet, Hans

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”