Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

stang onderin leuning bestuurdersstoel?

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Bluepanda1950
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2021 19:31
1e Panda-achtige: 30 MK 1 1980 Bruin
2e Panda-achtige: 1.2 5D Dynamic 2006 blauw

stang onderin leuning bestuurdersstoel?

Bericht door Bluepanda1950 »

Opmerking moderator

Even in de juiste rubriek gezet
Ik heb een Panda 1.2 % D Dynamic uitgifte 2006. Onderin de stoelleuning voel ik een harde stang. Die zit niet in de leuning van de bijrijders stoel. Iemand enig idee waarom die stang daar zit en hoe ik er vanaf kan komen?
Zou ik de leuningen van de beide stoelen om kunnen ruilen? ( ik heb niet zo vaak passagiers :lol: )

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: stang onderin leuning bestuurdersstoel?

Bericht door Pinda72 »

Ik heb om dezelfde reden vandaag 2 stoelen uit een Fiat 500 gemonteerd.
Kennelijk is het een bekende kwaal (inzakken van het schuim), en is kostbaar om te laten repareren.
Struin wat sloperijen af, je vindt gerust een knappe stoel die je zo om kan zetten! Zoek je wat langer, dan vindt je vast dezelfde kleur!

Vergeet niet van deze stoel(en) de buitenste montagelippen achter af te slijpen als je 500 stoelen vindt…..die zijn nodig voor montage.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: stang onderin leuning bestuurdersstoel?

Bericht door Robert100HP »

De onderste bevestigingspunten van de " mat " die in de rugleuning zitten zijn dan afgebroken.
Daardoor zak je ongewild op de onderste rand van de rugleuning, vaak is het schuim van de leuning
dan ook al beschadigd. Optie is of een andere goede stoel in kleur via de auto demontage of een bijrijders stoel
van de sloop. Ik heb op het forum al eens eens een uitleg gezet hoe je e.a. aanpakt, kom je er niet uit stuur een PB.
Dan leg ik het stap voor stap uit, nieuwe schuimvullingen zijn erg prijzig en er bestaat lijm om schuimdelen
weer te verlijmen.
Grtz

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”