Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Ulter uitlaatsysteem onder Nuova 1.2

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
jeepee
Forumgebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:36

Re: Ulter uitlaatsysteem onder Nuova 1.2

Bericht door jeepee »

Demper zit er nog steeds onder en is dus wat kwaliteit betreft zeker beter dan het OEM spul. Volgens mij nu bijna 5 jaar..

Er komt nog steeds een mooi brommetje uit, niet overdreven en zeker niet op je zenuwen werkend. Wat bij goedkopere sportdempers vaak is dat het isolatie/dempingsspul eruit geblazen wordt, wat resulteert in een snerpend blikkerig geluid. Dit is zeker niet het geval.

gewoon goed dempertje voor een leuke prijs.

Edit: wordt 6 jaar nu, zit eronder vanaf juli 2012 en mijn vrouw gaat er ook mee boodschappen doen (dus ja , ook kleine stukkies naast het woon/werk verkeer).
Panda 1.2 Edizione Cool 2007 - Renault Clio IV dCi 2018

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Ulter uitlaatsysteem onder Nuova 1.2

Bericht door Max100 »

Deze topic loopt al een tijdje maar ik heb sinds kort een 100HP met... jawel een Ulter sportuitlaat, met ovaal pijpje:
Afbeelding

En onder de auto alleen een pijp (sorry beetje bewogen) dus geen middendemper is dat standaard?:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Max100 op 08 jan 2019 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Ulter uitlaatsysteem onder Nuova 1.2

Bericht door sjirafje »

Vind het geluid zo iets meer bij een Japanner horen dan bij een Panda, maar dat is smaak natuurlijk.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Max100
Forumgebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 dec 2018 14:40
1e Panda-achtige: 1.4 100HP Sport 2006
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Ulter uitlaatsysteem onder Nuova 1.2

Bericht door Max100 »

ik ben er zelf ook niet zo content mee maar ja deze uitlaat zat er op toen ik 'm zo kocht en om nou gelijk te gaan vervangen.. :roll:
Het interieur geluid valt gelukkig wel mee je hoort er weinig van, in deze topic zag ik wel dat de meesten er tevreden over waren maar is dat misschien met een tussendemper?
Nou moet ik wel zeggen geluid opnemen met een telefoon is niet ideaal, stationair zit er niet zoveel (extra) geluid in gaat me met name om dat blikkerige geluid bij hogere toeren..
Hoor graag de ervaringen van anderen :?:

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”