Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

De Imola uitvoering en velgen

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Riddick »

medolino2009 schreef:prachtig... is er mogelijk om deze turbo kit ergens nog te kopen ?
Informeren bij G-Tech: http://g-techgmbh.de/start/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door medolino2009 »

Riddick schreef:
medolino2009 schreef:prachtig... is er mogelijk om deze turbo kit ergens nog te kopen ?
Informeren bij G-Tech: http://g-techgmbh.de/start/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Dank je wel... (y) ...had ik al gelezen, ze hebben geen onderdelen meer voor een Panda met 1.2 8v motor zo te zien... ik dacht dat ergens tweede hands turbo kit te vinden is...maar dat is ook zeer onwaarschijnlijk natuurlijk...(zulke upgrades (als het zo ver is) ga ik in Servië uitvoeren waarschijnlijk... onderdelen zijn goedkoper over het algemeen )

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Romeo »

medolino2009 schreef: ze hebben geen onderdelen meer voor een Panda met 1.2 8v motor zo te zien...
Dat is eigenlijk wel vreemd aangezien de 1.2 8V ( Weliswaar sinds 2010 met 69pk) nog gewoon geleverd wordt in de Panda en 500.

Hoewel dit inmiddels een oud/ veroudert topic is moet ik zeggen dat de Imola een mooie uitvoering blijft.
(Limited edition dus net even anders dan de mainstream versies)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Riddick »

medolino2009 schreef:
Riddick schreef:
medolino2009 schreef:prachtig... is er mogelijk om deze turbo kit ergens nog te kopen ?
Informeren bij G-Tech: http://g-techgmbh.de/start/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Dank je wel... (y) ...had ik al gelezen, ze hebben geen onderdelen meer voor een Panda met 1.2 8v motor zo te zien... ik dacht dat ergens tweede hands turbo kit te vinden is...maar dat is ook zeer onwaarschijnlijk natuurlijk...(zulke upgrades (als het zo ver is) ga ik in Servië uitvoeren waarschijnlijk... onderdelen zijn goedkoper over het algemeen )

Groetjes

Miki
Gewoon een mailtje sturen, wie weet wat ze nog op de plank hebben liggen. :wink:

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door medolino2009 »

Riddick schreef:
medolino2009 schreef:
Riddick schreef: Informeren bij G-Tech: http://g-techgmbh.de/start/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Gewoon een mailtje sturen, wie weet wat ze nog op de plank hebben liggen. :wink:
Ga ik zeker doen, maar eerst wil ik mijn Panda redelijk in orde maken voor dat ik aan "power" gaan werken...

Imola is zeker een mooie uitvoering... stoer...

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Riddick »

medolino2009 schreef:Ga ik zeker doen, maar eerst wil ik mijn Panda redelijk in orde maken voor dat ik aan "power" gaan werken...

Imola is zeker een mooie uitvoering... stoer...

Groetjes

Miki
Ik heb nog de meest essentiële onderdelen voor mijn Rotrex C15 Kit in een doos zitten.
Bij 10 psi (0.69 bar) levert dat bij de FIRE 1.2ltr 60 pk motor ongeveer 110 pk op, bij de nieuwere 69 pk versie 123 pk.
Op een Rotrex C15-20 compressor en wat kleine dingetjes na is de kit nagenoeg compleet.
Ik geeft de voorkeur aan een Supercharger boven een turbo, omdat je dan alleen dingen toevoegt en niet van alles moet verwijderen en aanpassen om een turbo te kunnen monteren.

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door medolino2009 »

Riddick schreef:
medolino2009 schreef:Ga ik zeker doen, maar eerst wil ik mijn Panda redelijk in orde maken voor dat ik aan "power" gaan werken...

Imola is zeker een mooie uitvoering... stoer...

Groetjes

Miki
Ik heb nog de meest essentiële onderdelen voor mijn Rotrex C15 Kit in een doos zitten.
Bij 10 psi (0.69 bar) levert dat bij de FIRE 1.2ltr 60 pk motor ongeveer 110 pk op, bij de nieuwere 69 pk versie 123 pk.
Op een Rotrex C15-20 compressor en wat kleine dingetjes na is de kit nagenoeg compleet.
Ik geeft de voorkeur aan een Supercharger boven een turbo, omdat je dan alleen dingen toevoegt en niet van alles moet verwijderen en aanpassen om een turbo te kunnen monteren.
wow, dat is wel bijna dubbel pk's... hoe zit dat met blok zelf ? kan blok dat aan ? koppakking enz... wat kost zo een kit wat jij hebt ? hoe moeilijk is het om te installeren ?
heb je deze kit op je eigen auto ook staan ? hoe zit dat met APK ?

ik stel allemaal hoe hoe hoe hoe hoe vragen hierover haha :rofl:
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Riddick »

medolino2009 schreef:wow, dat is wel bijna dubbel pk's... hoe zit dat met blok zelf ? kan blok dat aan ? koppakking enz... wat kost zo een kit wat jij hebt ? hoe moeilijk is het om te installeren ?
heb je deze kit op je eigen auto ook staan ? hoe zit dat met APK ?

ik stel allemaal hoe hoe hoe hoe hoe vragen hierover haha :rofl:
De CNC gefreesde Bracket (montage beugel voor de Rotrex zit met 5 grote bouten aan het motorblok vast, de spanrol voor de Rotrex aandrijfriem zit ook op deze beugel.
De aparte Krukas pulley is een siamezen tweeling met de gewone krukas pulley van de de dynamo en dergelijk, dit resulteert in een compacte sterke oplossing.
2-3 uurtjes sleutelen en alles zit op de motor, deze state of the Art kit is custom made and one of a kind, er is geen tweede van. :mrgreen:
Zolang je niet over de 10 psi gaat kan de standaard motor het probleemloos aan, de koppakking zal hierdoor niet sneller kapot gaan dan normaal het geval zal zijn.
Verder moeten er wat kleinere dingen aangepast worden zoals de MAP sensor, injectoren, ECU software en luchtvoering.
De aanwezigen standaard MAP sensor meet alleen maar atmosphere en raakt in de war bij drukvulling,
De Injectoren moesten wat groter om arm brandstof mengsel tegen te gaan, in het hogere toeren gebied.
Verder dien je de auto na ombouw opnieuw aan te bieden bij de RDW, daar de auto veel meer vermogen gaat krijgen dat zonder melding toegestaan is.
Dus je krijgt een aantal technische aanpassingen op het kentekenbewijs, vermogen (kW's), wagen gewicht, enzovoort, als het op kenteken staat is APK geen probleem.
Maar ondertussen zijn er al weer dingen (Layout) die ik anders zou doen aan de set.
kortere boost track tussen Rotrex en gasklephuis,
2 verschillende diameter slangen, van Rotrex tot intercooler en van intercooler tot gasklephuis.
Maar dit zijn maar een paar aanpassingen, er is nog wel meer te bedenken wat anders of beter zou kunnen.

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door medolino2009 »

Riddick schreef:
medolino2009 schreef:wow, dat is wel bijna dubbel pk's... hoe zit dat met blok zelf ? kan blok dat aan ? koppakking enz... wat kost zo een kit wat jij hebt ? hoe moeilijk is het om te installeren ?
heb je deze kit op je eigen auto ook staan ? hoe zit dat met APK ?

ik stel allemaal hoe hoe hoe hoe hoe vragen hierover haha :rofl:
De CNC gefreesde Bracket (montage beugel voor de Rotrex zit met 5 grote bouten aan het motorblok vast, de spanrol voor de Rotrex aandrijfriem zit ook op deze beugel.
De aparte Krukas pulley is een siamezen tweeling met de gewone krukas pulley van de de dynamo en dergelijk, dit resulteert in een compacte sterke oplossing.
2-3 uurtjes sleutelen en alles zit op de motor, deze state of the Art kit is custom made and one of a kind, er is geen tweede van. :mrgreen:
Zolang je niet over de 10 psi gaat kan de standaard motor het probleemloos aan, de koppakking zal hierdoor niet sneller kapot gaan dan normaal het geval zal zijn.
Verder moeten er wat kleinere dingen aangepast worden zoals de MAP sensor, injectoren, ECU software en luchtvoering.
De aanwezigen standaard MAP sensor meet alleen maar atmosphere en raakt in de war bij drukvulling,
De Injectoren moesten wat groter om arm brandstof mengsel tegen te gaan, in het hogere toeren gebied.
Verder dien je de auto na ombouw opnieuw aan te bieden bij de RDW, daar de auto veel meer vermogen gaat krijgen dat zonder melding toegestaan is.
Dus je krijgt een aantal technische aanpassingen op het kentekenbewijs, vermogen (kW's), wagen gewicht, enzovoort, als het op kenteken staat is APK geen probleem.
Maar ondertussen zijn er al weer dingen (Layout) die ik anders zou doen aan de set.
kortere boost track tussen Rotrex en gasklephuis,
2 verschillende diameter slangen, van Rotrex tot intercooler en van intercooler tot gasklephuis.
Maar dit zijn maar een paar aanpassingen, er is nog wel meer te bedenken wat anders of beter zou kunnen.

Hartelijk dank voor uitleg... Dit is allemaal zeer leuk en je krijgt enorm kracht...maar klinkt heel duur met al die aanpassingen... het is natuurlijk niet niets om zo veel PK's extra te krijgen, dus dat is begrijpelijk natuurlijk... Ik ga eerst "kleine dingetjes doen" en daarna komt motor...

Hoe zit dat met RDW en apk als je een 1.2 motor 69PK wil inbouwen i.p.v. 1.2. 60PK ? moet dat ook vermeld zijn ?

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Riddick »

medolino2009 schreef:
Hartelijk dank voor uitleg... Dit is allemaal zeer leuk en je krijgt enorm kracht...maar klinkt heel duur met al die aanpassingen... het is natuurlijk niet niets om zo veel PK's extra te krijgen, dus dat is begrijpelijk natuurlijk... Ik ga eerst "kleine dingetjes doen" en daarna komt motor...

Hoe zit dat met RDW en apk als je een 1.2 motor 69PK wil inbouwen i.p.v. 1.2. 60PK ? moet dat ook vermeld zijn ?

Groetjes

Miki
Het grote verschil tussen de 60 pk en 69 pk 1.2ltr motor is het inlaatspruitstuk die is bij de 69 pk geheel anders dan bij de 60 pk.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Erik 319 »

APK kijkt daar helemaal niet naar.
Het enige wat moet kloppen is het aantal cilinders op kenteken en dat is het wel.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
medolino2009
Clublid
Berichten: 786
Lid geworden op: 11 jul 2016 16:59
1e Panda-achtige: 1 2 xxPK 169 20xx Edizione-Unica
Locatie: Dordrecht
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door medolino2009 »

erguly schreef:APK kijkt daar helemaal niet naar.
Het enige wat moet kloppen is het aantal cilinders op kenteken en dat is het wel.
Top !!!
Dank je wel. !!! (y)

Groetjes

Miki
FIAT is not just a car, it's a way of life. Keep dreaming, or buy an Panda .!!!

Illustrator
Forumgebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2020 11:32
1e Panda-achtige: 09 twinair Trekking 2013

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Illustrator »

Zijn de witte strepen geplakt of is het gespoten?

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Riddick »

Illustrator schreef: 28 apr 2020 15:16 Zijn de witte strepen geplakt of is het gespoten?
Vermoedelijk geplakt.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: De Imola uitvoering en velgen

Bericht door Robert100HP »

Wytze schreef: 11 dec 2014 01:39 Omdat de velgen die standaard op mijn panda zitten wat simpeltjes zijn was ik al een tijdje op zoek naar andere velgen.
Nu kwamen er twee setjes velgen op mijn pad van de panda Imola.
7J breed en 15 inch en ik meen ET 30.
Nu heb ik even de zoekfunctie gebruikt alhier. Maar geen Imola uitvoering gegevens.
Zijn die nooit geleverd in NL?
Ben benieuwd naar de reacties.
Ga er maar nieuwe bandjes op zetten. De vredestein 195-50-15 kosten vanuit Duitsland 44€ per stuk thuisgestuurd. Goed bandje toch voor de Panda?
http://www.reifen.com/de/Products/TyreB ... lid=123406" onclick="window.open(this.href);return false;

image.jpg
Lees hier het verhaal van onderstaande foto. Duidelijk ontevreden oanda rijder.
http://panda.hoflach.de" onclick="window.open(this.href);return false;
image.jpg
Als je de tweede set Imola velgen kwijt wilt ik heb zeker interesse. Ik wil ze kopen of ruilen tegen een set originele Ronal velgen welke nieuw onder de 100HP geleverd werden. Deze 100HP velgen zijn 200% recht, maar een velg heeft een krasje van +/- 5 mm op de rand.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”