Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda 1.2 Active - Velgen, verlaging, stoelschuim

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bram91
Forumgebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 apr 2011 20:42
1e Panda-achtige: 1.2 Active 2010
Locatie: Leusden

Panda 1.2 Active - Velgen, verlaging, stoelschuim

Bericht door bram91 »

Ik zal me eerst nog eens voorstellen. Ik ben Bram, 24 jaar, woon in Leusden. Een paar jaar terug had ik al eens een panda classic, nu weer een Panda maar dit keer een 169.

Afbeelding

Een tijd terug kon ik goedkoop deze panda kopen. Gekocht met het idee eventueel weer netjes te maken en met wat winst weer te verkopen. Toen een week later echter mijn sleutelplek inclusief mijn dagelijkse auto afbrandde is de Panda voorlopig even mijn dagelijks vervoer geworden.

Via dit forum kocht ik een week terug een flink gebruikte stoel waar de bekleding niet mooi meer van was maar de vulling prima. En aangezien die vulling nieuw aardig wat kost bij de dealer levert dat een mooie besparing op. Die heb ik in het weekend meteen vervangen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omdat het 13" staal zo klein is na een tijdje zoeken op MP een set velgen van een late Punto Sporting gevonden. Deze heb ik nadat ze hier afgeleverd waren meteen onder de auto gezet. Ook had ik al een setje verlagingsveren aangeschaft, om het overhellen tegen te gaan maar natuurlijk ook voor de looks. Vanmiddag heb ik de veren onder de auto gemonteerd en meteen de blauwe logo's van de velgen vervangen door rode.

Op de velgen zitten nu Pirelli P6000 banden gemonteerd in 185/55R15. Ze maken nogal wat herrie en zijn oud, dus er staan 4 Vredestein Quatrac 5 in bestelling. All-seasons die goed getest zijn als zomerband en winterband. Qua bandenmaat heb ik gekozen voor 175/55R15, de bandenmaat die er nu op zit vind ik net iets te groot qua diameter. 195/50R15 heb ik overwogen maar is wat breed op een 6 inch brede velg. 175/55R15 komt qua diameter overeen met 195/50R15.

Ik denk dat de veren nog iets moeten gaan inzakken maar voorlopig is dit het resultaat.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bero op 29 aug 2016 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Panda 1.2 Active - Velgen, verlaging, stoelschuim

Bericht door bero »

Zien er mooi uit de velgjes (y)
Was er nou nog verschil tegenover de andere stoel met die andere hoofdsteun?
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Panda 1.2 Active - Velgen, verlaging, stoelschuim

Bericht door Robert100HP »

Mooie duidelijke foto's en erg goed bezig, wat mij op valt is dat het binnen frame van de rugleuning volledig intact is. Bij stoelen waarbij de zitting in hoogte/diepte verstelbaar is o.a.de HP is het onderste deel bijna altijd afgebroken.

Grtz Rob

Gebruikersavatar
Sic58
Forumgebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 okt 2015 20:31
1e Panda-achtige: Panda 169 Active 1.1

Re: Panda 1.2 Active - Velgen, verlaging, stoelschuim

Bericht door Sic58 »

Leuke foto's, de velgen staan de panda zeer goed!

Stiekem ook Citroen fan?? :yes:

nemreh
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2017 22:00
1e Panda-achtige: 1.2 EDIZIONE COOL 2012

Re: Panda 1.2 Active - Velgen, verlaging, stoelschuim

Bericht door nemreh »

Hallo Bram afgelopen weekend ook een 169 uit 2012 gekocht.
Heb je de Punto velgen er nog onder zitten en hoe bevalt het?

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”