Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda 1.2 Sempre "styling"

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Bart82 »

Inmiddels de auto ruim een jaar in bezit, meestal begint het dan bij mij te kriebelen voor een andere auto, maar de Panda heeft zich bewezen als een zeer praktisch wagentje met lage maandlasten en qua uiterlijk ben ik inmiddels ook wel om.

De 16 inch heb ik inmiddels verkocht, er zijn 15 inch Fiat 500 voor teruggekomen. Gisteren een set Eibach verlagingsveren besteld, om het overhellen een beetje in te perken en dat de ruimte tussen het spatbord en de band kleiner wordt is mooi meegenomen (optisch gezien).

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Bart82 »

De huidige staat met 15 inch Fiat 500 velgen en 3 cm verlaging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste foto overigens voor het verlagen.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Riddick »

Ziet er goed uit met die 500 velgen. :wink:
Het 500 logo op de wieldoppen is makkelijk weg te schuren, is plastic.
Daarna kan je het zwarte plastic polijsten en wordt het zwart glimmend.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Riddick »

Bart82 schreef:Inmiddels de auto ruim een jaar in bezit, meestal begint het dan bij mij te kriebelen voor een andere auto, maar de Panda heeft zich bewezen als een zeer praktisch wagentje met lage maandlasten en qua uiterlijk ben ik inmiddels ook wel om.

De 16 inch heb ik inmiddels verkocht, er zijn 15 inch Fiat 500 voor teruggekomen. Gisteren een set Eibach verlagingsveren besteld, om het overhellen een beetje in te perken en dat de ruimte tussen het spatbord en de band kleiner wordt is mooi meegenomen (optisch gezien).
Waarom weer terug van 16" naar 15". ??

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Erik 319 »

Heel gaaf!
312=500 319=Panda.

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Bart82 »

@erguly: Thanks!

@ Riddick: 500 blijft erop, wil ze ook weer kunnen verkopen, aangezien dit in 1,5 jaar tijd de 4e set is die eronder ligt.. maar vind ze zelf ook erg goed staan in het totaalplaatje.

15 inch ivm de verlaging (veren), dus niet instelbaar. Evt aanlopen e.d. voorkomen. Wil ook niet werken met spacers enz. Ten slotte comfort, aangezien er ook 2 meiden (1 van 2 jr en 1 van 9 maanden) mee vervoerd worden. En 16 inch was optisch toch wel erg groot geweest icm verlaging. Blijft een Panda :oops: :lol:

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Bart82 »

De Panda is nog steeds in dezelfde staat.. Laatste APK weer een klein beurtje gegeven en beide draagarmen vervangen (rubbers compleet vergaan...). Verder in prima staat.

Onlangs veel getwijfeld over het verkopen van de Panda en weer iets anders te kopen, maar uiteindelijk toch besloten de Panda te houden en in plaats daarvan weer eens wat upgrades te doen.

Wat ideeën die op dit moment spelen:
- Chiptunen
- Bluetooth/bellen/audio streamen: hoogstwaarschijnlijk een parrot
- Speakers vervangen (voor compo, achter alleen lage tonen)
- LED verlichting (koplampen sowieso, maar alleen als het stadslicht ook mee kan qua kleur). Las al iets over Canbus ivm mistlampen.
- het uitlaatsierstuk is flink gaan roesten (niet gek voor 14,95 ofzo), dus daar iets mee (Ulter uitlaat of een ander sierstuk)
- schuim bestuurdersstoel repareren (rugleuning). Vind ik alleen ERG prijzig (230 euro voor enkel het schuim)

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Bart82 »

Gelukkig (voor mij) heb ik uiteindelijk alleen 100HP lampen gekocht en gemonteerd, want afgelopen weekend is de Panda alsnog ingeruild op een Renault Megane uit 2009.

Auto heeft me in bijna 3 jaar tijd nooit laten staan, qua rijden en ruimte enorm verrast en heb er toch wel plezier mee gehad. Echter met 2 kleine kinderen die nu inmiddels wat groter zijn geworden is de ruimte achterin toch wat te klein i.c.m. isofix stoelen en nog fatsoenlijk kunnen zitten voorin en achterin. Einde van dit projectje dus.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda 1.2 Sempre "styling"

Bericht door Riddick »

Ja, alles gaat door, ook het groeien van kinderen.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”