Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda 1.2 active

Discussie over het tunen en stylen van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Roadhouse
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 22:29

Panda 1.2 active

Bericht door Roadhouse »

Hallo,

Ik zal me voorstellen mijn naam is Niek, 27 jaar oud ik rijd nu 2 jaar in een panda uit 2011 rond.
Ik ben altijd een grote liefhebber geweest van sleutelen aan auto's.
Nou was ik aan het rondkijken naar een nieuwe auto tot ik mezelf bedacht dat ik makkelijk zelf heel veel dingen zou kunnen doen om mijn panda meer naar mijn wensen te maken.
Dit is wat er op dit moment in de planning staat:
- K&N 57i Performance Kit Fiat Panda 1.8 8v 60pk 2003- ik weet alleen niet of dit mogelijk is en zoniet wat is er wel mogelijk?
- Verlagen van de auto niks drastisch zat te denk aan 3/4cm.
- 15 inch lichtmetalen velgen.
- Winderschermen plaatsen.
- Een radio inbouwen met bluetooth dvd/cd speler, en usb aansluiting.
- En verder nog wat touch ups en extra dingen kwa uiterlijk.

Dit is waar ik op het moment mee ga beginnen.
Het is voor mij een project, aangezien ik deze auto waarschijnlijk dood ga rijden ga ik er dus in investeren. Dus wil ik kijken om er wat meer vermogen uit te halen ik snap dat dit waarschijnlijk veel meer geld kost dan sommige het waard vinden, maar er zijn zeker wel dingen mogelijk met dit motorblok.(het is alleen lastig om er informatie over te vinden).
Foto's volgen nog.

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Panda 1.2 active

Bericht door Bart82 »

Hi Niek,

Welkom! Ben benieuwd naar jouw foto’s en hoe jouw velgenkeuze.

Heb zelf qua verlaging gekozen voor Eibach veren, -30 mm op originele schokdempers.

Veel succes/plezier!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda 1.2 active

Bericht door Riddick »

“AP Sportfahrwerke” veren, verlagen 30 mm achter en 40 mm voor.
Had ze ook onder mijn Panda en reden echt top.
Tevens visueel de mooiste oplossing omdat met deze veren de afstand band spatbord rand voor en achter het zelfde wordt,
En ze kosten rond de € 135,-

Roadhouse
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2019 22:29

Re: Panda 1.2 active

Bericht door Roadhouse »

Riddick schreef: 09 aug 2019 10:22 “AP Sportfahrwerke” veren, verlagen 30 mm achter en 40 mm voor.
Had ze ook onder mijn Panda en reden echt top.
Tevens visueel de mooiste oplossing omdat met deze veren de afstand band spatbord rand voor en achter het zelfde wordt,
En ze kosten rond de € 135,-
Bedoel je dan m.b.t 15 inch wielen en banden?
Ik had een verlagingset van koni besteld maar die blijkt nu niet leverbaar dus ben op het moment rond aan het kijken naar andere veren. Zat zelf te denken richting een eibach pro kit?

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda 1.2 active

Bericht door Riddick »

Roadhouse schreef: 11 aug 2019 21:08
Riddick schreef: 09 aug 2019 10:22 “AP Sportfahrwerke” veren, verlagen 30 mm achter en 40 mm voor.
Had ze ook onder mijn Panda en reden echt top.
Tevens visueel de mooiste oplossing omdat met deze veren de afstand band spatbord rand voor en achter het zelfde wordt,
En ze kosten rond de € 135,-
Bedoel je dan m.b.t 15 inch wielen en banden?
Ik had een verlagingset van koni besteld maar die blijkt nu niet leverbaar dus ben op het moment rond aan het kijken naar andere veren. Zat zelf te denken richting een eibach pro kit?
Wiel maat maakt niet uit, het resultaat is het zelfde.
Ik had de AP veren onder mijn Panda en in een later stadium instelbare Koni Sport schokdempers toegevoegd.
En zonder enige twijfel een uitstekend sturende Panda tot gevolg, zelf in elk opzicht beter dan het standaard onderstel.

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Panda 1.2 active

Bericht door Bart82 »

Ik heb momenteel de Eibach Pro, vind ze erg comfortabel en prima icm de originele schokdempers. Overigens is bij mij het gat tussen de banden en spatborden voor volgens mij niet groter dan achter. Kan binnenkort wel even een foto maken.
Moet wel zeggen dat ik ze nieuw uit Duitsland kon laten komen voor 125 euro (via eBay), dus dat scheelt met de NL-prijzen. Was de laatste set van dat bedrijf wat met flinke korting weg ging.

Heb een AP schroefset gehad onder een andere auto, dit reed ook prima. MAD verlagingsveren ook al eens gehad icm originele dempers, reed ook goed.

Succes met de keuze!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda 1.2 active

Bericht door Riddick »

AP is Duitse top kwaliteit voor een betaalbare prijs, ik zou ze zo weer kopen als ik een 169 zou hebben. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”