hoe test je dat: lurk test
als dat in orde is, kijk eens naar je ontstekingsmoduleIk las nog even mijn epische ontdekkingsreis in het land van de vervroegingen (topic Ontsteking afstellen) en zag dat er ook nog zoiets fijns bestaat als de lurktest: trek het vervroegerslangetje van de carburateur, zuig, en zet je tong tegen het openingetje zodat er geen lucht in het slangetje kan. Hou dit een paar seconden vol, en laat dan je tong los. Voelt je tong een plop dan is de vacuumvervroeger OK, voel je niks (kun je door blijven zuigen totdat je longen vol zijn) dan is er via een ander gaatje toch lucht in gekomen, ergo: vacuumvervroeger = lek (of slangetje natuurlijk).
als je een post92er hebt met dubbele bobines geldt het bovenstaande NIET. (aangezien je dan geen module en vacuumvervroeger hebt.
ziet het er zo uit als op het plaatje dat geldt het bovenstaande wel (de ufo is je vaccuumvervroeger)