Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Magneti Marelli verkocht aan Calsonic Kansei

Hier staan nieuwsberichten van 3 maanden en ouder.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

Magneti Marelli verkocht aan Calsonic Kansei

Bericht door kees5 »

Magneti Marelli verkocht aan Calsonic Kansei

Het is totaal geen verrassing, maar toch voelt het als een kleine schok de verkoop van Magneti Marelli aan het Japanse Calsonic Kansei. De eventuele verkoop van de Italiaanse onderdelengigant kwam welbeschouwd al een jaar of zes geleden ter sprake. De verkoop aan de firma uit Saitama hing al in de lucht, maar ging aanvankelijk nog niet door, omdat men het op 1 miljard na nog niet eens kon worden over de prijs. Uiteindelijk werd de deal voor 6,2 miljard euro gesloten. FCA kan nu financieel weer ademhalen. Lingotto heeft met tactvol geduld gewacht op het juiste bod, ook al was de broekriem daardoor harder aangetrokken dan misschien gewenst. Sergio Marchionne heeft in de laatste maanden van zijn leven nog gewerkt aan een eventuele beursgang voor Magneti Marelli.
Of staalonderdeel Teksid het volgende te verkopen onderdeel van FCA is, zal nog blijken. Deze bedrijfsonderdelen vormden allemaal jarenlang een vast onderdeel van de gigant Fiat. Inmiddels ondergaat het bedrijf dat sinds 2009 is samengesmolten met Chrysler een grote transformatie, op weg naar een mondiaal rendabel model. Veel elektrische en hybride auto’s van merken als Jeep, Alfa Romeo en Maserati vormen daarbij een belangrijke insteek. Ook wordt er volop gewerkt aan techniek voor autonoom rijden. De 6,2 miljard zullen voor een flinke injectie zorgen om dit alles te kunnen realiseren. Zo zal de rating ook verhoogd worden. Magneti Marelli gaat verder als Japans-Italiaanse mondiale firma met hoofdkantoren in Saitama en Milaan. Dat laatste is de plek waar het allemaal in 1919 begon. In de voorstad Corbetta staat al jarenlang het hoofdkantoor.

Bron@autoedizione.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwsarchief”