Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Fiat Centoventi komt eraan en zal een goedkoop elektrisch voertuig zijn

Hier staan nieuwsberichten van 3 maanden en ouder.

Moderator: Nieuwsmoderator

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Centoventi komt eraan en zal een goedkoop elektrisch voertuig zijn

Bericht door Riddick »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Centoventi komt eraan en zal een goedkoop elektrisch voertuig zijn

Bericht door Riddick »

Ik zie deze Centoventi Concept uiteindelijk wel aangepast op Peugeot 208 basis als nieuwe Punto in Productie gaan.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Centoventi komt eraan en zal een goedkoop elektrisch voertuig zijn

Bericht door Riddick »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Fiat Centoventi komt eraan en zal een goedkoop elektrisch voertuig zijn

Bericht door Riddick »

Afbeelding

Ben benieuwd wanneer we de eerste testmule versies op straat gaan zien.
Het is nog steeds zeer onduidelijk wat dit uiteindelijk moet gaan worden, als productie model.
Een A of B-segment auto, een Panda, UNO of Punto, brandstof, Hybrid of EV.

Kan mijn persoonlijk niet voorstellen dat een Panda versie er alleen als EV gaat komen, wordt simpelweg gewoon te duur.
Verder kan ik mijn ook niet voorstellen dat de hele 3 en 4 cilinder GSE-Firefly motoren familie geen toepassing krijgt in dit CentoVenti verhaal als het in productie gaat.

Tevens wordt het ook gewoon veel te zwaar als A-segment EV, een nieuwe 3-deur EV 500e weegt al 1405 KG.

Ik vermoed dat het productie model nog wel behoorlijk zal veranderen, de Concept versie is verre van Productie waardig.
Vermoedelijk zal dit wel een B-segment auto gaan worden om de prijs nog enigszins in verhouding tot het product te houden.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwsarchief”