Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Een C-segment Fiat 500 arriveert en nog 4 nieuwe modellen

Hier staan nieuwsberichten van 3 maanden en ouder.

Moderator: Nieuwsmoderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kees5
Forumgebruiker
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jun 2016 19:45
1e Panda-achtige: Kia Picanto X Line 100 PK 2021
Been thanked: 2 times

Een C-segment Fiat 500 arriveert en nog 4 nieuwe modellen

Bericht door kees5 »

vertaald met google uit het italiaans

Afbeelding

De nieuwe elektrische Fiat 500 zal de eerste zijn van een vernieuwingsplan dat vijf nieuwe Fiat-modellen zal brengen. De 500 BEV komt midden volgend jaar aan, gevolgd door de nieuwe Panda, twee SUV's en de Giardiniera.

Fiat is van plan een belangrijke twee-front vernieuwing van zijn Europese assortiment gericht op zijn belangrijkste modellen: de 500 en de Panda.

Komt ook de 500 Giardiniera, een nieuwe 500X (2022) en een rationele SUV van het C-segment (2021) die het Type zou kunnen afstoten wanneer het met pensioen gaat in 2024. De laatste elementen van de strategie werden eind vorige maand besproken tijdens een vergadering in het designcentrum van Fiat Chrysler Automobiles Turijn, geleid door Fiat CEO Olivier François.

Met Autocar van die ontmoeting zei François: "Fiat heeft een dubbele missie. Stedelijke mobiliteit is vandaag essentieel, maar tegelijkertijd betekent het gezinsvervoer "

Dit betekent dat Fiat kleine auto's zoals de Panda en de 500 zal blijven aanbieden - in Europa domineert Fiat deze markt, het paar vertegenwoordigt een derde van de verkoop van kleine auto's - en ook een reeks grotere voertuigen die geschikt zijn voor gezinnen.

"Voor ons toekomstige productplan hebben we de juiste balans tussen de twee dimensies nodig: de Fiat 500-familie en gezinsvervoer. Er zullen geen grote auto's zijn, geen sportwagens, "zei François. "We zullen aanwezig zijn in segment C maar niet meer. Het Fiat-bereik varieert van 3,5 m van de A tot 4,5 m van de C. We hebben meer elektrische voertuigen nodig. En we hebben een 500-reeks nodig, beter geschikt voor hogere prijzen. "

De nieuwe elektrische 500 gebruikt een opstelling die de ruimte maximaliseert. Net als bij de BMW i3 worden naar verwachting kleine achterste scharnierende achterdeuren gebruikt om de toegang te verbeteren en het model te laten concurreren met premium supermini zoals de vijfdeurs Mini. De beweging weerspiegelt ook een aanzienlijke daling van de verkoop van driedeursauto's in de afgelopen jaren.

Fiat vervangt de 500X maar niet de 500L. De 500 Giardiniera die op Fiat's beleggersconferentie in 2018 werd aangekondigd, wordt een groter vijfdeurs C-segmentmodel met het karakter van de 500 en een elegant interieur.

De nieuwe reeks gezinsgerichte modellen zal worden aangedreven door de nieuwe Panda, die gebaseerd zal zijn op het veelgeprezen Centoventi-concept. François verklaarde dat "zijn uiterlijk zeer trouw is aan de volgende generatie Panda". De nieuwe Panda zou in 2021 moeten arriveren, en kort daarna zal een elektrische versie worden gelanceerd met extra modulaire batterijen om de prijs laag te houden.

Zoals gezegd zal het Type worden vervangen door een SUV, gezien de wens van François om meer modellen van dit type te hebben. Het zou gebaseerd kunnen zijn op het Jeep Compass-platform, dat zal worden gedeeld met de Alfa Romeo Tonale en een plug-in hybride optie biedt. De nieuwe Fiat SUV wordt ontworpen met hetzelfde concept als de Centoventi en de basisversie wordt verkocht tegen een zeer lage prijs, met voldoende ruimte om opties toe te voegen.

De 500-familie zal hogere prijzen hebben, zodat de modellen de aanzienlijke extra kosten van de volledig elektrische transmissie kunnen absorberen. Het worden modellen rijk aan inhoud en zeer verfijnd.

"Iedereen neemt de hoge kosten van een elektrisch voertuig op in een dure auto, zoals Tesla. Dus de extra kosten worden verdund. Het is moeilijker om dit in het A-segment te doen, maar de 500 heeft de kracht om dit te doen. Er zijn hoge kosten voor het hosten van de batterijen, dus we zullen een 100KM autonomiebatterij gebruiken, die u kunt implementeren door andere batterijen te kopen of te huren.

"Alleen segmenten A en B kunnen honderdduizenden verkopen van elektrische voertuigen genereren. We willen profiteren van het feit dat Fiat de koningin is van kleine auto's met de 500 en de Panda. "

De Panda, die van Centoventi komt, zal vanaf de elektrische versie tussen de 15.000 en 18.000 euro hebben, dankzij het feit dat hij modulaire batterijen heeft. Het is een set modulaire batterijen die maximale managementflexibiliteit garanderen. Standaard biedt de auto een batterij - in de fabriek geïnstalleerd - met een bereik van 100 km. Maar als u meer autonomie nodig hebt, kunt u maximaal 3 extra batterijen kopen of huren, in stappen van 100 km elk. Extra batterijen worden onder de vloer in het servicenetwerk geïnstalleerd. Wat het installeren en verwijderen van extra batterijen bijzonder gemakkelijk en snel maakt, is de aanwezigheid van een schuifrail die de batterijen ondersteunt en verbindt. Er is ook de mogelijkheid om een ​​extra batterij te plaatsen onder de stoel, die kan worden losgehaakt en direct bij de gebruiker thuis of in de garage kan worden opgeladen. In totaal kan een bereik van 500 kilometer worden bereikt.

Maar niet alleen. De prijzen worden laag gehouden dankzij het feit dat de auto als een leeg huis wordt verkocht dat de klant rustig en volgens zijn smaak wil inrichten. En hoe meer Fiat accessoires verkoopt om de auto te verrijken, hoe meer het de prijzen laag kan houden.

De nieuwe Fiat zal beschikbaar zijn in een enkele kleur, vergelijkbaar met behandeld plaatstaal, om de productie te vereenvoudigen, maar het zal - tegelijkertijd - uiterst aanpasbaar zijn.
Het nieuwe "4U" -programma stelt de klant zelfs in staat om de combinatie van 4 daken, 4 bumpers, 4 wieldoppen en 4 externe wikkelfolies te kiezen die, in combinatie met de uitgebreide catalogus met accessoires, de auto uniek en exclusief zullen maken.
Met name het inpakken kan op elk moment door elke dealer worden uitgevoerd, op verzoek van de klant en dankzij de extreem lineaire en platte externe oppervlakken van de machine is het in zeer korte tijd haalbaar en heeft het een extreem lage prijs.

Bron@Passione Auto Italiane

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwsarchief”