Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Aandacht voor de Terra

Alles met betrekking tot de Seat Marbella

Moderator: Niels9966

Plaats reactie
Skyliner
Clublid
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 aug 2014 15:49
1e Panda-achtige: Panda 100HP
2e Panda-achtige: 1

Aandacht voor de Terra

Bericht door Skyliner »

Na een uitgebreide poetsbeurt en een geslaagde APK was het erg leuk om met de Terra naar Veenendaal te gaan. Is geen wereldreis vanuit Amersfoort maar gewoon een lekker ritje. Op de LPD mocht ik ook nog wat positieve opmerkingen over de auto en dat doet een mens altijd goed. Hij is niet smetteloos (met name vanwege de nodige hagelschade) maar in ieder geval toonbaar... op die lelijke bak op het dak na. Niet lelijk in de zin dat ik 'm er af wil hebben, wel lelijk in de zin van 'kan wel wat aandacht gebruiken'. Altijd een crime om die dingen los te krijgen, maar regelmatig inspuiten met WD40 in de afgelopen maanden zorgde er voor dat er met wat kracht toch beweging in de schroeven kwam. Voorzichtig, dan breekt het lijntje niet... Je moet wel met zijn tweeën zijn, want de houders die om de dakrand heen grijpen gaan meebewegen en daarmee beschadig je al snel de dakrand. Als een persoon die tegenhoudt (in dit geval: stevig aandrukken met de steel van een hamer) dan kan de ander voorzichtig kracht op de schroeven uitoefenen. Wonder boven wonder kregen we ze met geduld alle vier los, zonder schade. Wat er onder die bak zat, zag er niet echt fris uit. Er zat voor 29 jaar vuil op het dak. Een emmer sop hielp een beetje maar Commandant 4 (en 5, voor die roestbruine streep vooraan) deden wonderen. Een dezer dagen maar eens wat aandacht de bak zelf besteden, want de metalen houders die daar in zitten (waar je spullen aan kunt vast zetten) zien er ook nogal roestig uit. Klusje voor het komende weekeinde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
louis
Clublid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
1e Panda-achtige: 45 1980
Locatie: Malden
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Aandacht voor de Terra

Bericht door louis »

Oei, dat zie er supernetjes uit na de schoonmaakbeurt _O_
gr,
Louis

Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Aandacht voor de Terra

Bericht door Pinda1000 »

Het kunststof van de dakdrager krijg je weer mooi op kleur met een mengsel (1:1) van terpentine en gekookte lijnzaadolie. Met een schone doek inwrijven.

De gebruikte vochtige doeken met water nat maken voor het weggooien ivm broei/zelfontbranding of in de open lucht (niet in een prop) laten drogen!

Gebruikersavatar
Niels9966
Moderator
Berichten: 803
Lid geworden op: 10 apr 2016 22:24
1e Panda-achtige: Marbella Jeans 1991
2e Panda-achtige: Terra Kombi Diesel '95
3e Panda-achtige: Terra Van 1990
4e Panda-achtige: 34 1985
Facebook: https://m.facebook.com/niels.provoost.3?__xt_
Locatie: Noord-Holland
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Re: Aandacht voor de Terra

Bericht door Niels9966 »

Ha Skyliner,

Wat een gave Terra heb jij zeg! We hebben elkaar op de LPD net mis gelopen, maar als Terra liefhebber heb ik de jouwe uiteraard grondig bekeken! Goed dat je het beestje zo veel liefde geeft (y) ik volg de vorderingen graag en als je eens vragen heb weet je me te vinden :wink:

Ik geloof dat ik jou nog een antwoord verschuldigd ben wat betreft een motorkap. Ik heb er helaas maar 1 die noet gedeukt is, al moet deze wel gespoten worden. Was ooit wit maar is nu helaas vies groen gerold door de vorige eigenaar....

Keep up the good work! 8*)
Seat Marbella L, GL, GLX, Jeans, Fun
Seat Terra 1.4D Kombi, 0.9B, 0.9B, 1.4D VAN
3x Fiat Panda 34 '85
Seat Panda Emelba Chato
Seat Panda Pandita

Gebruikersavatar
Niels9966
Moderator
Berichten: 803
Lid geworden op: 10 apr 2016 22:24
1e Panda-achtige: Marbella Jeans 1991
2e Panda-achtige: Terra Kombi Diesel '95
3e Panda-achtige: Terra Van 1990
4e Panda-achtige: 34 1985
Facebook: https://m.facebook.com/niels.provoost.3?__xt_
Locatie: Noord-Holland
Been thanked: 3 times
Contacteer:

Re: Aandacht voor de Terra

Bericht door Niels9966 »

Opmerking moderator:
dubbelpost, Twee onderwerpen samen gevoegd en het dubbelen verwijderd
Seat Marbella L, GL, GLX, Jeans, Fun
Seat Terra 1.4D Kombi, 0.9B, 0.9B, 1.4D VAN
3x Fiat Panda 34 '85
Seat Panda Emelba Chato
Seat Panda Pandita

Skyliner
Clublid
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 aug 2014 15:49
1e Panda-achtige: Panda 100HP
2e Panda-achtige: 1

Re: Aandacht voor de Terra

Bericht door Skyliner »

Lijnzaadolie was me bekend, alleen dat mengen met terpentine niet... er is aan de bestuurderskant een stukje afgebroken (zat gelukkig nog wel in de rubber strip waarmee het scherpe kunststofrandje is afgezet), ik moet nog eens kijken hoe ik dat netjes repareer. Het aardige is dat, nu hij er weer wat presentabeler uit ziet, het ook leuker is om er aan te klussen. De stoelen moet ik ook nog schoonmaken, die zijn op een heeeel klein brandgaatje na nog keurig, alleen vuil. Ook moet de bak wat presentabeler worden, want er ligt nu in het inrijgedeelte een soort linoleum. Het restant van de vloerbedekking dat ik in mijn Fiorino heb gebruikt (ik heb een zwak voor bestellertjes) zal hier nog goed van pas komen. Maar: ook zonder al deze klusjes kan ik me met deze Terra wel weer vertonen, haha!

PS: motorkap heeft Louis waarschijnlijk voor me, dus dat zou 17 deukjes schelen...

Afbeelding

Skyliner
Clublid
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 aug 2014 15:49
1e Panda-achtige: Panda 100HP
2e Panda-achtige: 1

Re: Aandacht voor de Terra

Bericht door Skyliner »

Afgelopen woensdag ging de Skyline richting Nijmegen. Louis had nog een witte motorkap in nette staat, een mooie vervanging voor het met hagelstenen getorpedeerde exemplaar van de Terra. Ging zonder problemen achter in de Panda, die kap, dus na een uurtje (altijd leuk om over je hobby te praten en andermans auto's te bekijken) reed ik weer richting Amersfoort. Vandaag hebben we de kap gemonteerd. Fluitje van een cent, zit met vier boutjes vast en het past als gegoten. Meteen een mooie gelegenheid om dat randje tussen ruit en motorruimte even goed schoon te maken. Nu nog even goed poetsen en op naar de volgende verbetering!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Seat Marbella”