Panda 2003 MPI young

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door PandaVespa »

Ik zou niet weten waarom je universele ashoes zou gebruiken cq met tyraps? Is vragen om problemen........
Ik vervang de keerring ook, maar gebruik wel diezelfde as weer.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Pinda1000
Clublid
Berichten: 3798
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door Pinda1000 »

Robert heeft het over de ashoes aan de wielzijde......

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door PandaVespa »

Klopt, was al in gedachten al stapje verder. Maar om de wielzijde te kunnen vervangen moet eerst de bakzijde eraf en uiteindelijk (als je het goed aan wil pakken) ook moeten vervangen op deze manier.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2641
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door Robert100HP »

Dit is "kwalitatief hoogwaardig" werk, dit doen heel veel garages niet meer,
die schuiven een goedkope neopreen hoes op een spreider.
Jassen hem over de tripoide, kloddertje vet erin en klaar, maar wel voor de hoofdprijs.
Zo heurt het en niet anders

ashoes.jpeg
ashoes.jpeg (87.96 KiB) 150 keer bekeken

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door PandaVespa »

Ben ik helemaal mee eens. Ik zeg er eerlijk bij als het bij mij moet gebeuren, eis ik het ook dat het zo gebeurt.
Dat is nu het probleem met meeste garages, dat je als klant een halve monteur moet zijn om gedaan te krijgen wat jij wilt.

Of zelf doen, maar ik heb daar het gereedschap niet voor. Te beginnen met een brug :P . Hoeft niet, wel makkelijker.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
knakker-bosch
Forumgebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
4e Panda-achtige: 2x Seicento 2001 [S 1.1 MPI] & [1.1 SPI]
Locatie: Rhenen

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door knakker-bosch »

Robert100HP schreef: 11 apr 2021 21:03 Dit is "kwalitatief hoogwaardig" werk, dit doen heel veel garages niet meer,
die schuiven een goedkope neopreen hoes op een spreider.
Jassen hem over de tripoide, kloddertje vet erin en klaar, maar wel voor de hoofdprijs.
Zo heurt het en niet anders


ashoes.jpeg
Dank. Ik zie die overtrek
kokers weleens voorbijkomen en volgens mij kost het meer moeite om een uni hoes passend te krijgen en eroverheen te trekken dan simpelweg even de koppeling los te halen. Althans dat is mijn mening.


—- nog geen verdere update panda slaapt—-

Misschien wel leuk om te vertellen is dat de remklauw gemaakt is. De remklauw met de gebroken nippel. Er zit nu een Ford KA nippel in. Haha, een ietsje grotere. Vader heeft hem gereviseerd en gerepareerd. Remmen doet die en hij zit dicht.
599C8A24-FB67-4D7D-8948-DCC71FFEC266-min.jpeg
Ontluchten ging gelukkig ook goed :)

Ik kwam ook nog een fototje tegen van het ruiten vloeistof reservoir motortje. Deze lekte iets. Ik heb de motortjes voor de sproeier achter gewisseld met die van voor en de boel in de vloeibaar pakking gezet. Wonderbaarlijk blijf het allemaal netjes droog.
198FD272-C52C-4AAD-937C-2BA1E72443EF-min.jpeg
To be continued ...
Hiephoi,

2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / ___Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03

Gebruikersavatar
knakker-bosch
Forumgebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
4e Panda-achtige: 2x Seicento 2001 [S 1.1 MPI] & [1.1 SPI]
Locatie: Rhenen

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door knakker-bosch »

Hoi allemaal!

Afgelopen weekend de panda weer eens wakker gemaakt. Ditmaal waren de bumpersteunen aan de beurt en had ik 2 nieuwe bumpers klaarliggen voor montage. Zoals op de foto’s hieronder te zien mag er wel wat aandacht geschonken worden aan de steuntjes.
B655CCD0-B7B5-4650-9493-CAB29D4D2AE1-min.jpeg
Er zat al een aftermarket bumper op. Deze brak met montage af. Het was heel koud toen en plastic + 5 graden rekt niet en pang, de plastic houder schoot los. Ik heb inmiddels een nieuwe en nu het wat warmer is kwam er wat meer beweging in de bumper.

Maar eerst die bumpersteunen.
215CA2A7-EDD8-4B83-AC3D-9FF6D156051F-min.jpeg
Er zaten geen wielkuipen in.. dan is het eigenlijk vaak raak bij de pandatjes. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb nu inmiddels wielkuipjes gevonden om de boel enigszins droog te houden.
C8CBCB4E-F923-48BE-A238-C8381DD8A1A4-min.jpeg
Tsja dat ziet er niet fraai uit zo.
Aangezien vader achter mij zijn Ford KA aan het voorbereiden is om daaraan te gaan lassen kan ik beginnen met schoonmaken en plaatjes maken. Het was even hectisch en druk dus de foto’s van de plaatjes en het dichtlassen van de steunen ontbreken.
38AF14A9-3E70-4E84-AB9C-8152BD2D7A91-min.jpeg
Beginnen met voorbereiden, bumper, koplamp, ruitensproeierreservoir demonteren en schuren en slijpen maar!
ACFC604D-2C17-4058-96C6-449618CA2E5B-min.jpeg
Panda staat er beetje kalig bij maar wel lekker in het zonnetje op de foto is trouwens wel al het plaatje te zien (in het gat van de koplamp) aan de rechterzijde op de foto
Hiephoi,

2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / ___Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03

Gebruikersavatar
knakker-bosch
Forumgebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
4e Panda-achtige: 2x Seicento 2001 [S 1.1 MPI] & [1.1 SPI]
Locatie: Rhenen

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door knakker-bosch »

875F0A16-4587-4FE5-99DF-BF9117CFE15F-min.jpeg
Na het lassen en schoon slijpen gebruik ik heerlijke carrosseriekit van MSP. Echt een aanrader! Daarna een mooi laagje bitumen. Wel vervelend zo dicht bij de koplampen. Het plakt nogal maar misschien kan ik daar later nog wat op verzinnen. Eerst maar eens goed behandelen en laten drogen.
9AB8A787-D04D-481D-A539-83E3DC66853A-min.jpeg
Onderkant wielkast vooraan, ook schoon en bitumen gelegd.
702AB623-999D-4DE7-BFE1-B1D44993F809-min.jpeg
Bumpertjes maar eens uitpakken en plaatsen.
Ik merkte dat de voorzijde toch net ff iets moeilijker gaat als de achterzijde. Vooral omdat ik merkte dat na het lassen de houder aan de carrosserie toch iets scheef is getrokken. Iets proberen recht te tikken en de bumper kan gemonteerd worden. Maar eerst,

Nieuw steuntje aan de bumper;
BAB9A093-911C-45FA-B3EF-B9C8AE6D31D4-min.jpeg
9D97E7E1-65B6-4B71-A41B-5F3C4CEDB420-min.jpeg
Achterkant los, heb de carrosserie schoongemaakt en in de bitumen gezet. Helaas geen foto van het bitumen resultaat. Ik zat wederom weer helemaal onder…
Hiephoi,

2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / ___Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03

Gebruikersavatar
knakker-bosch
Forumgebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
4e Panda-achtige: 2x Seicento 2001 [S 1.1 MPI] & [1.1 SPI]
Locatie: Rhenen

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door knakker-bosch »

Foto met oude bumper achter:
35C86FB3-AA65-4A41-B366-80BF9ACB68EB-min.jpeg
Foto met nieuwe bumper achter:
6E93B7AB-40CD-44FE-9010-653B07CB5C99-min.jpeg
Foto met nieuwe bumper voor:
C85EF4B3-9CB4-4D8B-AFEA-B8F6F1F21503-min.jpeg
De bumpers mogen nog iets gecentreerd en strakker afgesteld worden. Ze zitten nu handvast om vorm te krijgen. Als het zonnetje weer schijnt trek ik ze aan. Ben de laatste keer nog niet vergeten (spanning erop - Pang)

Ik ben ook begonnen aan de tunnel. Die heb ik gedemonteerd en zwart gemaakt. Ik vind de oldschool look zo gaaf. Mijn panda uit 94 had ook een zwart Dashboard. Ik ga eens kijken hoe ik dat kan maken zonder de tekens en symbolen weg te werken. Of ik moet ze opnieuw maken (plotten) en dan plakken en spuiten. Eerst maar eens de tunnel, ik had hem al zwart gemaakt maar nu ff goed. Met een blank lakje.
3B44D352-D6F8-4DAD-AE67-E9DDBE14793E-min.jpeg
Plaatjes bij de wielkasten achter ook maar meteen gedaan;
9747FC28-B978-4162-880A-93D28FB6F2B3-min.jpeg
De blauwe gloed is nog de blanke lak die nog moet drogen. De instaplijsten, asbak en dash volgen hierna !

To be continued…
Hiephoi,

2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / ___Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 2759
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: 500 (1966)
Locatie: Almere

Re: Panda 2003 MPI young

Bericht door Erik 319 »

Ziet er keurig uit😎
En een Ford Ka en roest horen bij elkaar als peper en zout........
312=500 319=Panda.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”