Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

waarschuwingslampje brandt

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

waarschuwingslampje brandt

Bericht door maaik »

Wat betekenen bij de Fiat Panda de twee waarschuwingslampjes die op het dashboard onder de tekening van de auto staan ?
Bij het starten brandde de linker.
Dus Pandaatje maar even laten staan.
Kan ik naar de garage rijden ermee of draait dan de motor in elkaar ?
Heeft de wegenwacht een oplossing om bij de garage te komen ?

maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door maaik »

maaik schreef:Wat betekenen bij de Fiat Panda de twee waarschuwingslampjes die op het dashboard onder de tekening van de auto staan ?
Bij het starten brandde de linker.
Dus Pandaatje maar even laten staan.
Kan ik naar de garage rijden ermee of draait dan de motor in elkaar ?
Heeft de wegenwacht een oplossing om bij de garage te komen ?
Weet niemand het antwoord ?

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door michiel van g. »

geen idee welk lampje je bedoelt. is het eer oranje? rode?

staat er 'code' in of is het een soort pipetje?
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door Romeo »

Ik heb op internet even een dashboard gezocht van een Panda Classic van de laatste serie.
(Zie afbeelding hier onder)

Je zegt de twee lampjes onder het autootje:

De meest rechtse is het verklikkerlampje van je handrem, ziet er ongeveer zo uit: (I)
De andere is een verklikker/storingslampje volgens mij dat er iets met het injectiesysteem niet in orde is. Maar hou die even te goede want ik heb geen vraagbaak of instructieboekje waar dat symbool in staat.
Bijlagen
img1885zm.jpg
img1885zm.jpg (154.5 KiB) 5829 keer bekeken

maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door maaik »

Milan schreef:Ik heb op internet even een dashboard gezocht van een Panda Classic van de laatste serie.
(Zie afbeelding hier onder)

Je zegt de twee lampjes onder het autootje:

De meest rechtse is het verklikkerlampje van je handrem, ziet er ongeveer zo uit: (I)
De andere is een verklikker/storingslampje volgens mij dat er iets met het injectiesysteem niet in orde is. Maar hou die even te goede want ik heb geen vraagbaak of instructieboekje waar dat symbool in staat.
Dank je wel Milan, Je hebt gelijk. Ik kon het instructieboekje niet zo snel vinden en dacht ik kijk even op internet maar dat bleek niet zo simpel als ik me voorstelde. Het is inderdaad: defect in het inspuit/ontstekingssysteem. In het boekje staat dat ik er mee tot de garage kan rijden en dat was eigenlijk wat ik wilde weten. In de 20 jaar dat ik Panda rijd is het nog nooit gaan branden.
Nogmaals bedankt voor je antwoord. Ik zag allerlei mensen mijn vraag lezen maar er kwam maar geen antwoord.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door Romeo »

Graag gedaan Maaik.
Wat je eventueel zou kunnen doen voordat je naar de garage rijd is de computer resetten.
Je hebt kans dat de foutmelding dan verdwijnt en de auto weer doet wat deze moet doen.
Resetten van de computer (Ook wel ECU of boordcomputer genoemd) doe je als volgt:
Accu kabels los en een half uurtje koffie drinken om ze vervolgens weer aan te sluiten. (eerst + dan - aansluiten eerst - dan plus)

maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door maaik »

Milan schreef:Graag gedaan Maaik.
Wat je eventueel zou kunnen doen voordat je naar de garage rijd is de computer resetten.
Je hebt kans dat de foutmelding dan verdwijnt en de auto weer doet wat deze moet doen.
Resetten van de computer (Ook wel ECU of boordcomputer genoemd) doe je als volgt:
Accu kabels los en een half uurtje koffie drinken om ze vervolgens weer aan te sluiten. (eerst + dan - aansluiten eerst - dan plus)
Bedankt voor het advies, Milan.

martinbxl
Forumgebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2012 13:48
1e Panda-achtige: 1.1 Hobby 2001

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door martinbxl »

kheb sinds gisteren hetzelfde probleem, reset heeft het niet opgelost..
Is naar de garage dus..

Ik merk niets aan het rijgedrag, dus ik veronderstel dat het een sensor is. Zou het veilig zijn om nog een paar dagen er mee verder te rijden?

Gebruikersavatar
JohanCLX
Forumgebruiker
Berichten: 165
Lid geworden op: 18 mei 2009 20:41
Locatie: Fochteloo

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door JohanCLX »

Oranje lampjes kan je wel mee doorrijden maar zou er binnenkort wel eens naar laten kijken.
Panda 900 hobby 1999
Panda 1000 FIRE CLX 1993

pandafool

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door pandafool »

Geeft een storing aan in het motormanagement --> ga naar de garage.

Blijft deze branden als de motor een tijdje draait? Zoja, dan zou ik idd de garage eens opzoeken. Zo nee, niks aan het handje.

martinbxl
Forumgebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2012 13:48
1e Panda-achtige: 1.1 Hobby 2001

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door martinbxl »

afspraak gemaakt om uit te lezen en direct onderhoudje. dinsdag weet ik het, I'll keep you posted!

martinbxl
Forumgebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2012 13:48
1e Panda-achtige: 1.1 Hobby 2001

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door martinbxl »

Injectiesysteem is gecontroleerd en er is een fout in de snelheidssensor. ze hebben de fout gewist en testje gedaan..vandaag is de fout wel terug bummer...(kga is teruggaan om de sensor te laten vervangen)
Terzelfdertijd ook klein onderhoud gedaan en de silentblok van de motor/versnellingsbak vervangen. Voor de rest was de panda in superstaat, complimenten gekregen van de garage

maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door maaik »

Milan schreef:Graag gedaan Maaik.
Wat je eventueel zou kunnen doen voordat je naar de garage rijd is de computer resetten.
Je hebt kans dat de foutmelding dan verdwijnt en de auto weer doet wat deze moet doen.
Resetten van de computer (Ook wel ECU of boordcomputer genoemd) doe je als volgt:
Accu kabels los en een half uurtje koffie drinken om ze vervolgens weer aan te sluiten. (eerst + dan - aansluiten eerst - dan plus)
Bedankt Milan,
Inderdaad even de kabels los gedaan en na een half uurtje weer aangesloten en er was niets meer aan de hand. Dat scheelde toch even garagekosten. En hij rijdt al weer weken prima.
Nogmaals dank !!!!!!!!!!!

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door Romeo »

Kijk dat zijn betere berichten. Hartstikke mooi, kun je weer even vooruit hoop ik.

maaik
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 mar 2012 15:06
1e Panda-achtige: fiat panda 2002

Re: waarschuwingslampje brandt

Bericht door maaik »

maaik schreef: 01 mar 2013 20:02
Milan schreef:Graag gedaan Maaik.
Wat je eventueel zou kunnen doen voordat je naar de garage rijd is de computer resetten.
Je hebt kans dat de foutmelding dan verdwijnt en de auto weer doet wat deze moet doen.
Resetten van de computer (Ook wel ECU of boordcomputer genoemd) doe je als volgt:
Accu kabels los en een half uurtje koffie drinken om ze vervolgens weer aan te sluiten. (eerst + dan - aansluiten eerst - dan plus)
Bedankt Milan,
Inderdaad even de kabels los gedaan en na een half uurtje weer aangesloten en er was niets meer aan de hand. Dat scheelde toch even garagekosten. En hij rijdt al weer weken prima.
Nogmaals dank !!!!!!!!!!!


Na 8 jaar brandt hetzelfde lampje weer.
Even het advies van Milan uit 2013 opvolgen.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”