Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 17 feb 2013 16:36
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1000 Fire 1993
Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Ha Pandaliefhebbers,
Ik had al een tijdje een mooie panda op de sloop gezien en kon het niet laten en heb hem gekocht..
Het is een 1100 cc uit 2001 en zit goed in de lak, heeft 113.000 gelopen en heeft goede banden e.d
Mijn andere panda is een 1000CLX uit 93 dus ik vind het leuk om nu ook een 1100 te hebben:)
De andere Panda heb ik helemaal klaar gemaakt en daar heb ik goede ervaringen mee en dat wil ik met deze dus ook doen.
Maar zo'n 1100 is wel een beetje anders en ik heb helaas wat dingen vandaag gezien die me niet helemaal lekker zitten.
Hopelijk hebben jullie daar een idee over en valt het mee…
De eerste bougie was behoorlijk nat:( deze zit bij het reservewiel dus hij niet nat zijn geworden bij het vullen..
Is dit ernstig? de kleppakkingdeksel was wel wat vet maar het blok ziet er redelijk uit
De auto liep nogal slecht en ik vermoede al dat hij op 3 cilinders liep en dat was ook zo.
Deze bougiekabel zat niet op de bougie maar aan de andere kant en zag er zo uit..!
Kan dat als er slecht contact word gemaakt en dat je dan dit krijgt?
Ik heb de bougies iig vernieuwd en heb ook nieuwe kabels besteld, hopelijk is het daarna goed.
weet iemand waar dit voor is en hoe het moet zitten?
Verder helaas net toch wat meer laswerk dan ik had gedacht..Als hij motorisch maar goed is..!
Het hitteschild is redelijk verroest , kun je deze nieuw kopen?
Ook de bevestiging van de benzinetank zou ik willen vernieuwen, kun je deze ook nog nabestellen?
De metalen beugel die voor het flexibele gedeelte van de uitlaat zit is ook doorgeroest…
Beetje lastige onderdelen of valt dat wel mee?
De bekende plekken;) Die punten bij de achterophanging zijn wel wat lastiger…wel raar dat daar zoveel is weggeroest
Gelukkig nog wat hulp gehad vandaag::
Ik had al een tijdje een mooie panda op de sloop gezien en kon het niet laten en heb hem gekocht..
Het is een 1100 cc uit 2001 en zit goed in de lak, heeft 113.000 gelopen en heeft goede banden e.d
Mijn andere panda is een 1000CLX uit 93 dus ik vind het leuk om nu ook een 1100 te hebben:)
De andere Panda heb ik helemaal klaar gemaakt en daar heb ik goede ervaringen mee en dat wil ik met deze dus ook doen.
Maar zo'n 1100 is wel een beetje anders en ik heb helaas wat dingen vandaag gezien die me niet helemaal lekker zitten.
Hopelijk hebben jullie daar een idee over en valt het mee…
De eerste bougie was behoorlijk nat:( deze zit bij het reservewiel dus hij niet nat zijn geworden bij het vullen..
Is dit ernstig? de kleppakkingdeksel was wel wat vet maar het blok ziet er redelijk uit
De auto liep nogal slecht en ik vermoede al dat hij op 3 cilinders liep en dat was ook zo.
Deze bougiekabel zat niet op de bougie maar aan de andere kant en zag er zo uit..!
Kan dat als er slecht contact word gemaakt en dat je dan dit krijgt?
Ik heb de bougies iig vernieuwd en heb ook nieuwe kabels besteld, hopelijk is het daarna goed.
weet iemand waar dit voor is en hoe het moet zitten?
Verder helaas net toch wat meer laswerk dan ik had gedacht..Als hij motorisch maar goed is..!
Het hitteschild is redelijk verroest , kun je deze nieuw kopen?
Ook de bevestiging van de benzinetank zou ik willen vernieuwen, kun je deze ook nog nabestellen?
De metalen beugel die voor het flexibele gedeelte van de uitlaat zit is ook doorgeroest…
Beetje lastige onderdelen of valt dat wel mee?
De bekende plekken;) Die punten bij de achterophanging zijn wel wat lastiger…wel raar dat daar zoveel is weggeroest
Gelukkig nog wat hulp gehad vandaag::
- DeBakker
- Forumgebruiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 05 nov 2006 12:30
- 1e Panda-achtige: Edizione Cool 2011
- 2e Panda-achtige: Fiat 500 Lounge 2011
- Locatie: Apeldoorn
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Dat houdt je luchtfilterhuis op zijn plaats. Kijk maar:Pandapower2 schreef:
weet iemand waar dit voor is en hoe het moet zitten?
Op dit moment op de oprit:
Fiat Panda 169 1.2 2011
Fiat 500 1.2 Lounge 2011
Fiat 126 Bosmal cabrio 1995
Hyundai i10 1.2 2012
Opel Astra Sports Tourer 2017
Fiat Panda 169 1.2 2011
Fiat 500 1.2 Lounge 2011
Fiat 126 Bosmal cabrio 1995
Hyundai i10 1.2 2012
Opel Astra Sports Tourer 2017
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Voor zover ik weet zijn de beugels voor de tank moeilijk te vinden, het makkelijkst is het om die na te maken van zo'n rol als hieronder van 2cm breed o.i.d., je zou dan niet de eerste zijn die dat zo doet. Je kan die ook dubbel op elkaar doen als je extra zekkerheid wil.
Ik kan de foto tussen hitteschild en schokdemper effe niet plaasten..welk punt is dat?- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Ik denk dat je hem zo wel herkent, en dan nog even het onderste stuk rubber wegdenken, dat is van de krik of de bruglenny schreef:Ik kan de foto tussen hitteschild en schokdemper effe niet plaasten..welk punt is dat?
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
De eerste bougie zit aan de andere kant waar de distributie zit, die op de foto is dus van de vierde cilinder. Was dit de bougiekabel van die vierde cilinder? Denk het wel zo te zien. Zal niet of nauwelijks meegedaan hebben die cilinder en dan wordt de bougie nat/vet.Pandapower2 schreef:
De eerste bougie was behoorlijk nat:( deze zit bij het reservewiel dus hij niet nat zijn geworden bij het vullen..
Is dit ernstig? de kleppakkingdeksel was wel wat vet maar het blok ziet er redelijk uit
De auto liep nogal slecht en ik vermoede al dat hij op 3 cilinders liep en dat was ook zo.
Deze bougiekabel zat niet op de bougie maar aan de andere kant en zag er zo uit..!
Kan dat als er slecht contact word gemaakt en dat je dan dit krijgt?
Ik heb de bougies iig vernieuwd en heb ook nieuwe kabels besteld, hopelijk is het daarna goed.
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Indien nodig heb ik nog een hitteschild liggen van een 1100 welke op het uitlaatspruitstuk zit evenals de bobines inclusief kabels.
Mocht je nog meer nodig hebben kijk dan even op mijn advertentie in de koopjesrubriek. Zo heb ik ook de injectoren liggen en het injectiehuis.
Mocht je nog meer nodig hebben kijk dan even op mijn advertentie in de koopjesrubriek. Zo heb ik ook de injectoren liggen en het injectiehuis.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 17 feb 2013 16:36
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1000 Fire 1993
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Bedankt voor de snelle reacties!
Cilinder 4 was inderdaad de natte bougie maar de bougiekabel zat daar wel goed op.
Alhoewel als hij door slecht contact vet is geworden is dat de beste uitkomst t.ov een verbrande klep bv…
Cilinder 2 was groenblauw uitgeslagen en zat er niet (goed) op
Normaal is het vervangen van de bougies zo gepiept…maar de kabel van 4 trok ik half kapot zo vast zat deze.
Ik bedenk me net dat het metalen binnenwerk roestig was en helemaal vast op de bougie zat. (mss lag het daaraan?)
De bobinezijde van 2 was helemaal geoxideerd en de andere kant was ook niet best..
Denken jullie dat het allemaal een kwestie van slecht contact is of iets anders?
Bedankt Dennis voor de advertentie, ik kan zo;n schild wel gebruiken, ik zal eens kijken!
Cilinder 4 was inderdaad de natte bougie maar de bougiekabel zat daar wel goed op.
Alhoewel als hij door slecht contact vet is geworden is dat de beste uitkomst t.ov een verbrande klep bv…
Cilinder 2 was groenblauw uitgeslagen en zat er niet (goed) op
Normaal is het vervangen van de bougies zo gepiept…maar de kabel van 4 trok ik half kapot zo vast zat deze.
Ik bedenk me net dat het metalen binnenwerk roestig was en helemaal vast op de bougie zat. (mss lag het daaraan?)
De bobinezijde van 2 was helemaal geoxideerd en de andere kant was ook niet best..
Denken jullie dat het allemaal een kwestie van slecht contact is of iets anders?
Bedankt Dennis voor de advertentie, ik kan zo;n schild wel gebruiken, ik zal eens kijken!
- lenny
- Forumgebruiker
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 27 feb 2011 13:53
- 1e Panda-achtige: panda young 1100 2002
- Locatie: breda
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
ben niet 100 procent zeker, maar denk dat het het eind van de dorpel/bevestiging achteras is.Pinda1000 schreef:Ik denk dat je hem zo wel herkent, en dan nog even het onderste stuk rubber wegdenken, dat is van de krik of de brug
of ?
Als dat zo is wellicht dat deel eens aanvallen met een priem of schroevendraaier en dan hopen dat het oppervlakkig is..
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
lenny schreef:ben niet 100 procent zeker, maar denk dat het het eind van de dorpel/bevestiging achteras is.Pinda1000 schreef:Ik denk dat je hem zo wel herkent, en dan nog even het onderste stuk rubber wegdenken, dat is van de krik of de brug
of ?
Als dat zo is wellicht dat deel eens aanvallen met een priem of schroevendraaier en dan hopen dat het oppervlakkig is..
Moet je zeker even goed checken, bij mij zit er ook een gaatje
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 17 feb 2013 16:36
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1000 Fire 1993
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Vandaag even flink doorgewerkt en de roest is toch erger dan ik dacht…:(
De bodem is echt mooi hard, ook bij de krik punten, maar bij de ophanging vooral links is het ruk.
Ik heb het topic van ZWRST gelezen en denk dat ik de dorpels ook open ga slijpen om zo het onderste gedeelte te fixen.
Maar dan kom ik toch niet bij het gedeelte na het ovale gat aan de rechterkant? Daar binnen is het ook echt krokant…
ik kan er wel een plaatje overheen lassen maar dan gaat het aan de binnenkant verder denk ik.
De bovenkant van de veerpoot is ook kwetsbaar. Alles afgekrabt en een anti roestbehandeling gegeven.
Je komt daar moeilijk bij en hopelijk is het met de nodige antiroestmaterialen voldoende.
Heeft iemand wel eens een halve veerpoot gemaakt en gelast?
Het antiroest team! Eerst afkrabben daarna water dan Fertan, een dag later schoonspuiten met water en dan 2k Ferpox, daarna Bitak en ML
Ik zat er over te denken om deze rubbers te vernieuwen omdat daar een roestige metalen ring tussen zit.
Maar bij deze zie je alleen het rubber? Kun je ook alleen de metalen ring vervangen / bestellen?
http://www.mister-auto.nl/fl/volledige- ... PK127.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook een beetje jammer de uitlaat die ik heb gekregen past niet, hij komt van een 1100 selecta.
De extra demper komt tegen de grond als ik hem zo aansluit en de einddemper komt 50cm te kort..
De panda staat hoog maar veilig hoor;) Voor tegen blokken en ik heb ook nog een grote extra krik voor eronder
Het zou toch moeten passen of heeft de automaat een ander uitlaatsysteem?
De bodem is echt mooi hard, ook bij de krik punten, maar bij de ophanging vooral links is het ruk.
Ik heb het topic van ZWRST gelezen en denk dat ik de dorpels ook open ga slijpen om zo het onderste gedeelte te fixen.
Maar dan kom ik toch niet bij het gedeelte na het ovale gat aan de rechterkant? Daar binnen is het ook echt krokant…
ik kan er wel een plaatje overheen lassen maar dan gaat het aan de binnenkant verder denk ik.
De bovenkant van de veerpoot is ook kwetsbaar. Alles afgekrabt en een anti roestbehandeling gegeven.
Je komt daar moeilijk bij en hopelijk is het met de nodige antiroestmaterialen voldoende.
Heeft iemand wel eens een halve veerpoot gemaakt en gelast?
Het antiroest team! Eerst afkrabben daarna water dan Fertan, een dag later schoonspuiten met water en dan 2k Ferpox, daarna Bitak en ML
Ik zat er over te denken om deze rubbers te vernieuwen omdat daar een roestige metalen ring tussen zit.
Maar bij deze zie je alleen het rubber? Kun je ook alleen de metalen ring vervangen / bestellen?
http://www.mister-auto.nl/fl/volledige- ... PK127.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook een beetje jammer de uitlaat die ik heb gekregen past niet, hij komt van een 1100 selecta.
De extra demper komt tegen de grond als ik hem zo aansluit en de einddemper komt 50cm te kort..
De panda staat hoog maar veilig hoor;) Voor tegen blokken en ik heb ook nog een grote extra krik voor eronder
Het zou toch moeten passen of heeft de automaat een ander uitlaatsysteem?
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Heeft iemand wel eens een halve veerpoot gemaakt en gelast? Informeer eens bij Lenny (Lencia) die heeft heel veel ervaring met dit soort dingen. Misschien wil hij je helpen met het lassen.
Grtz Rob
Grtz Rob
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
de panda stond terecht op de sloop , dit is vechten tegen de bierkaai.
maar !, respect voor de poging...
maar !, respect voor de poging...
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
Ja die van 2000 tot 2003 moet je zeker niet meer hebben Zien er vaak kwa plaatwerk nog goed uit maar de onderkant is vaak compleet rot.gatti500 schreef:de panda stond terecht op de sloop , dit is vechten tegen de bierkaai.
maar !, respect voor de poging...
Re: Blauwe Panda 1100 van sloop gered:)
ik heb gisteren in den bosch een motor en bak uitgebouwd van een 2001 panda , die was vanonder ook al aardig heen , de duitse 2001 panda die ik twee maand geleden gestript heb was echter nog verder heen.
nul roestpreventie af fabriek...
nul roestpreventie af fabriek...