Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Flexibele uitlaat

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Mallerd
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2020 20:20

Flexibele uitlaat

Bericht door Mallerd »

Hallo!

Ik heb mijn “nieuwe” panda laten checken bij de garage. Ik wist al dat er iets met de flexibele pijp aan de hand is en heb op het internet gezocht naar een nieuwe.
De garageman kan er een bestellen (met uitlaatpijp) voor €120,-. Maar ik geloof erin dat ik dit goedkoper kan vinden en door hem kan laten monteren.

Kan iemand mij hierdoorheen praten over wat ik precies moet doen?
Vieze Patries:
Fiat Panda Hobby 1100 uit 2003

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Flexibele uitlaat

Bericht door bero »

Je kan de flexibele stukken ook wel los kopen her en der tegen goedkoper, maar dan moet hij er tussen gelast worden wat ook weer in de kosten loopt ;-)
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Flexibele uitlaat

Bericht door Micha D. »

Ik zou even met je garagist bespreken of hij het wel goed vind als je zelf onderdelen koopt. Veel garagisten hebben daar weinig zin in, ten eerste omdat ze zelf ook winst maken op de onderdelen en ten tweede omdat het risico bestaat dat je met het foute onderdeel aan komt, wat hij/zij dan weer kan oplossen.

Mallerd
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2020 20:20

Re: Flexibele uitlaat

Bericht door Mallerd »

Micha D. schreef: 26 apr 2020 13:31 Ik zou even met je garagist bespreken of hij het wel goed vind als je zelf onderdelen koopt. Veel garagisten hebben daar weinig zin in, ten eerste omdat ze zelf ook winst maken op de onderdelen en ten tweede omdat het risico bestaat dat je met het foute onderdeel aan komt, wat hij/zij dan weer kan oplossen.
Hij vindt het gelukkig prima als ik spullen bestel en hij het inbouwt. Het viel mij inderdaad op dat er allerlei verschillende maten zijn qua flexibel. Wel dat dit makkelijk gemonteerd kan worden door een klem.
Vieze Patries:
Fiat Panda Hobby 1100 uit 2003

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”