Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Lekkage via dak (aangepaste titel)

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Mack Hofland

Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Mack Hofland »

Ik heb ontdekt dat ik een lekkage heb. Ik ben er bijna zeker van dat dit te maken heeft met de achterklep. De eerste foto is de binnenkant, waar het dak en onderkant samenkomen. Daar druppelt water naar binnen. De tweede foto is met se achterklep open. Ik tref er geen gat aan. Maar is dit wel de locatie waar water met gesloten klep maar binnen kan komen? Zo ja.. is er iets aan te doen?
Bijlagen
Binnenkant rechtsachter
Binnenkant rechtsachter
Buitenkant, klep open
Buitenkant, klep open
Laatst gewijzigd door Mack Hofland op 30 aug 2020 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Lekkage achterklep

Bericht door Micha D. »

Ik zou beginnen met het rubber eraf halen en daaronder beoordelen. Verder ook alles goed schoon maken, zodat het water ook daadwerkelijk weg kan lopen zoals het ooit bedoeld is.

Mack Hofland

Re: Lekkage achterklep

Bericht door Mack Hofland »

Ik ga er morgen weer mee verder. T regende te veel en te lang nu... ergens vermoed ik een andere oorzaak.. een iets logischer oorzaak, zie foto. (Iemand attendeerde mij bij het voorstelrondje er al op) Die is door de vorige eigenaar gemonteerd en incompleet. M.a.w. dikke kans dat die lekt tussen het dak en bekleding naar de zijkant. Die rare antennevoet zonder antenne.... :no: Klinkt logisch dat daar vocht / water naar binnenkomt en via de zijstijl naar binnendrupt...
Bijlagen
20200825_203606.jpg

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Lekkage achterklep

Bericht door PandaVespa »

Dan heb je het probleem al gevonden ;) .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Mack Hofland

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Mack Hofland »

Yups... gevonden. Niet leuk.. :no: vast wel te repareren :S

Na een hoop ducttape verwijderd te hebben, kwam de boosdoener te voorschijn. (tromgeroffel)...
Bijlagen
Binnenkant aansluiting antenne
Binnenkant aansluiting antenne
De boosdoener
De boosdoener

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door PandaVespa »

Daar ben je mooi klaar mee :( . Als je pech hebt zit roest over hele achterkant in de koker binnenkant........
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Mack Hofland

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Mack Hofland »

PandaVespa schreef: 30 aug 2020 09:06 Daar ben je mooi klaar mee :( . Als je pech hebt zit roest over hele achterkant in de koker binnenkant........
Yups..... maar ik hoop van niet. Hoe dan ook...kan er niets meer aan doen als het wel zo is. :roll:

Mack Hofland

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Mack Hofland »

Das een beetje t probleem he... 'mensen klooien maar wat aan' zonder na te denken wat allemaal de gevolgschades kunnen zijn. Of risico's... ik hen die antenne er niet opgezet hoor.. zo kocht ik m in Mei. Eigenlijk totaal niet bij stil gestaan (hittegolfjes enzo) totdat het ging regenen.... en ik plasjes water ontdekte binnenin |:|

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Joost »

Erg jammer. Dit knutselwerkje was totaal overbodig. Antennes die op de originele plek gemonteerd worden zijn nog gewoon nieuw te krijgen, en ze kosten waarschijnlijk hetzelfde als deze antenne... Onze clubshop heeft ze ook: https://fiatpandaclub.nl/clubshop/

Mack Hofland

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Mack Hofland »

Ik heb m gezien idd... ik miste een originele nèt op MP voor een betere prijs. Mss moet ik idd overgaan op de originele versie via de club... echter zit ik wel dan met een gat. Hoe zou jij dat gat dichten? Ergens een dop uit een deur halen en dakgat op de juiste maat boren en de dop erin vastlijmen?

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Erik 319 »

Bij een automaterialenzaak verkopen ze hier speciale afdichtingen voor.
Je kunt er ook een nepantennetje op zetten. Zgn haaievin.
Wel alles goed schoonmaken en met kit afdichten.
Bijlagen
Screenshot_20200830-232359_Chrome.jpg
312=500 319=Panda.

Mack Hofland

Re: Lekkage via dak (aangepaste titel)

Bericht door Mack Hofland »

Erik 319 schreef: 30 aug 2020 23:22 Bij een automaterialenzaak verkopen ze hier speciale afdichtingen voor.
Je kunt er ook een nepantennetje op zetten. Zgn haaievin.
Wel alles goed schoonmaken en met kit afdichten.
Thnx!!!!!

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”