Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 2003 MPI young
Moderators: michiel van g., Niels9966
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi allemaal!
Vandaag weer een nieuwe update. Ditmaal zag ik een lekkage bij de carterpan. De welbekende. Ik heb besloten om de Carter maar te demonteren en er een nieuwe pakking tussen te leggen. Opnieuw in de kit!
De demontage ging opzich wel ok! Eerst even de olie aftappen en demonteren maar.
De pan blijft wel achter het beschermplaatje van het vliegwiel hangen. Deze moest er samen met het lekbakje van de ashoes af.
Na snijden, duwen en trekken kwam de carterpan eindelijk los,
Gedverderrie. De pan zat flink vol met drap. Geen glijlagers gevonden. Helaas geen foto gemaakt van de binnenkant ik zat helemaal onder de olie.
Na de demontage was het schoonmaken! Beetje remmenreiniger en schuursponsjes. Wat een monnikenwerk. Ik was er wel even zoet mee. De moertjes en boutjes moeten natuurlijk ook schoon
Oja, de uitlaatklem, deze zat ook in de weg. Ik had toevallig nog een vers van de pers klemmetje liggen.
Zo zie ik het graag, schoon!
Vandaag weer een nieuwe update. Ditmaal zag ik een lekkage bij de carterpan. De welbekende. Ik heb besloten om de Carter maar te demonteren en er een nieuwe pakking tussen te leggen. Opnieuw in de kit!
De demontage ging opzich wel ok! Eerst even de olie aftappen en demonteren maar.
De pan blijft wel achter het beschermplaatje van het vliegwiel hangen. Deze moest er samen met het lekbakje van de ashoes af.
Na snijden, duwen en trekken kwam de carterpan eindelijk los,
Gedverderrie. De pan zat flink vol met drap. Geen glijlagers gevonden. Helaas geen foto gemaakt van de binnenkant ik zat helemaal onder de olie.
Na de demontage was het schoonmaken! Beetje remmenreiniger en schuursponsjes. Wat een monnikenwerk. Ik was er wel even zoet mee. De moertjes en boutjes moeten natuurlijk ook schoon
Oja, de uitlaatklem, deze zat ook in de weg. Ik had toevallig nog een vers van de pers klemmetje liggen.
Zo zie ik het graag, schoon!
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Pannetje in de bescherming gezet. Zal ff goed gaan stinken..
En monteren maar! De pan was er zo op. Ik heb hem nog niet aangetrokken. Eerst handvast. Morgen als die droog is zet ik hem aan. Dan moet het toch wel dicht zijn lijkt me.
Hopla! Die kan weer eventjes vooruit.
Klemmetje ook weer netjes,
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Gister, heb ik de nokkenaskeering aangepakt. Ik zit door de foto’s heen te scrollen en vergat bijna een update te geven.
Na de demontage van de distributiekap zag ik wat glimmen en glinsteren. Ik dacht onee. Jazeker. Lekkage! Ik had de nokkenaskeering niet meegenomen na het vervangen van de koppakking. (Alleen achter de bobinehouder) dus, los met die poelie,
Handig zo met de imbus, ideaal. Ik zag aan de motorsteun precies een beschadiging. Zou de keering al een keer vervangen zijn. Geen idee.
Het kan ook toeval zijn natuurlijk..
Poelie kwam vrij makkelijk los. :)gewoon normale draad.
Beetje schoonmaken, nieuwe erop en monteren. Jammer dat ik nou net geen foto heb gemaakt toen ik de keering erop had zitten. Kwamen wat mensen kijken wat ik aan het doen was. Ach. De keering zelf is niet zo spannend. Hij zit er iedergeval weer op.
Poelie monteren, timing check, riem erop, spanrol spannen, multiriem erop, dynamo spannen, kleppendeksel, luchtfilter erop accu vast en starten..
Mooi hea haha,
tot de volgende update!
Na de demontage van de distributiekap zag ik wat glimmen en glinsteren. Ik dacht onee. Jazeker. Lekkage! Ik had de nokkenaskeering niet meegenomen na het vervangen van de koppakking. (Alleen achter de bobinehouder) dus, los met die poelie,
Handig zo met de imbus, ideaal. Ik zag aan de motorsteun precies een beschadiging. Zou de keering al een keer vervangen zijn. Geen idee.
Het kan ook toeval zijn natuurlijk..
Poelie kwam vrij makkelijk los. :)gewoon normale draad.
Beetje schoonmaken, nieuwe erop en monteren. Jammer dat ik nou net geen foto heb gemaakt toen ik de keering erop had zitten. Kwamen wat mensen kijken wat ik aan het doen was. Ach. De keering zelf is niet zo spannend. Hij zit er iedergeval weer op.
Poelie monteren, timing check, riem erop, spanrol spannen, multiriem erop, dynamo spannen, kleppendeksel, luchtfilter erop accu vast en starten..
Mooi hea haha,
tot de volgende update!
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 23 feb 2021 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
michiel van g. schreef: ↑20 feb 2021 09:54 goed bezig! Ik denk dat het de carterpanpakking is die lekt. Gelukkig ook goed te vervangen
Bedankt allemaal voor de motiverende positieve reacties!
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
De witbuikegel van mijn vriendin kwam ook even kijken en vond het allemaal dik in orde. De witbuikegel heet, Panda.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
Uitlaat laten zitten bij (de)montage van carterpan?
Goed bezig verder.
Goed bezig verder.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Klopt, kan precies!PandaVespa schreef: ↑23 feb 2021 20:25 Uitlaat laten zitten bij (de)montage van carterpan?
Goed bezig verder.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Vandaag lekkagecheck, alles droog!
Stukje gereden en nog een keer gechecked, droog! Mooi, volgende project: versnellingsbak, koppeling
Vandaag ook even wat PK extra’s toegevoegd:
Stukje gereden en nog een keer gechecked, droog! Mooi, volgende project: versnellingsbak, koppeling
Vandaag ook even wat PK extra’s toegevoegd:
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
Zo'n zonneband is geen overbodig luxe soms.
En flatblade wisser staat net wat strakker, hoewel de meningen hierover verdeeld zijn.......
Mooi dat carterpan in 1 keer dicht zit .
En flatblade wisser staat net wat strakker, hoewel de meningen hierover verdeeld zijn.......
Mooi dat carterpan in 1 keer dicht zit .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Een update in de nacht,
De afgelopen twee dagen een start gemaakt om de versnellingsbak te demonteren. Hierbij de foto’s!
Vbak olie was verdacht schoon.. ik draaide de plug eruit en dacht zwarte drap tegen te komen maar de olie was mooi helder. Zou? Misschien? Nah we zien het wel als de bak eraf is.
Bij de Seicento zijn de steekassen er zo uit te tikken. Veerpootje draaien en schuiven maar. Helaas kreeg ik die truuc hier niet voor elkaar en ach, ik wil alles toch schoonmaken. Veerpoten los en demonteren maar.
Het was wat duwen en trekken. De stabistang en de draagarmen zaten goed vast. Veel geduld en wd40 is de oplossing.
En dat is 1. Nu de andere kant,
Hopsakee. Ziet er best grappig uit.
De afgelopen twee dagen een start gemaakt om de versnellingsbak te demonteren. Hierbij de foto’s!
Vbak olie was verdacht schoon.. ik draaide de plug eruit en dacht zwarte drap tegen te komen maar de olie was mooi helder. Zou? Misschien? Nah we zien het wel als de bak eraf is.
Bij de Seicento zijn de steekassen er zo uit te tikken. Veerpootje draaien en schuiven maar. Helaas kreeg ik die truuc hier niet voor elkaar en ach, ik wil alles toch schoonmaken. Veerpoten los en demonteren maar.
Het was wat duwen en trekken. De stabistang en de draagarmen zaten goed vast. Veel geduld en wd40 is de oplossing.
En dat is 1. Nu de andere kant,
Hopsakee. Ziet er best grappig uit.
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 27 feb 2021 00:50, 2 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
De rubbertjes zijn flink uitgedroogd en deze worden vervangen. Ook van de draagarm zelf.
De fusee had men dichtgekit en nu ik er goed bij kan neem ik deze gelijk mee.
Pootje schoonmaken en dan hetzelfde met de andere poot
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
We gaan weer naar buiten, de versnellingsbak wil ik graag demonteren maar voordat het zover is wil ik zonder teveel duwen en trekken de bak loskoppelen. Ik heb even een oog geworpen op het steunen van de motor en natuurlijk hoe ik de bak zo soepeltjes mogelijk in m’n eentje naar beneden krijg. Oh, en natuurlijk weer naar boven maar dat voor later.
wiskundige berekeningen en ingenieus technische ontwerpen. Meten, zagen, vastzetten. Kortom een frame bouwen.
Fototje
Steuntje
Dwarsbalk voorzijde, balk naar achter voor de motor. Dwarsbalk midden voor de versnellingsbak
Motorframe vastgezet met schroeven. Bakframe vrij te bewegen naar boven en naar beneden
wiskundige berekeningen en ingenieus technische ontwerpen. Meten, zagen, vastzetten. Kortom een frame bouwen.
Fototje
Steuntje
Dwarsbalk voorzijde, balk naar achter voor de motor. Dwarsbalk midden voor de versnellingsbak
Motorframe vastgezet met schroeven. Bakframe vrij te bewegen naar boven en naar beneden
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Ziet er op het oog allemaal netjes uit. In theorie moet het werken. Nu eens kijken of het in de praktijk ook gaat werken..
Ik heb 3 spanbanden. twee zijn om de bak in te hangen en eentje om de motor te steunen. De spanbanden voor de bak laat ik om de beurt tikje voor tikje zakken. De bak is al bijna los van de motor maar zit nog vast aan de baksteunen. Dus voordat ik de spanbanden ga lossen, ratel ik de baksteunen los. Dit doe ik niet in 1 keer. Ik hou spanning op de spanbanden, de bak blijft hangen in de motor, huh?
De 3e spanband zit te strak (Rode).
Om de bak eruit te laten glijden laat ik de motor een klein stukje zakken. (Niet te ver anders scheurt de motorsteun) maar echt een klein tikje. Niet geheel zonder risico maar de knoop die erin zit is,, ok dus deze laat ik ook langzaam vieren.
Het motorgedeelte hangt nu volledig op de middenbalk en de bak schiet los uit de motor. De baksteunen zijn volledig los en de bak hangt inmiddels in beide spanbanden. Met een schuin oog kijk ik naar de balken. Gelukkig ze houden het.
De bak ligt nu op de grond.
Dat was wel even opletten gelukkig kunnen de spanbanden eraf en kan ik beginnen met schoonmaken.
Want hij is vies,
Heel vies
Maar klopt het nou dat de koppeling dus al een keer is vervangen? Was daarom de olie zo helder?
Juist, een SACHS druklager. Naar mijn weten is dit niet het fiat druklager (valeo). Sachs is trouwens wel een onwijs goed merk. Het lager was totaal niet hoorbaar toen ik er aan draaide. Toch kwam er geratel uit de bak. De demperveren waren wel compleet versleten. Foto volgt later.
Ik denk dat de koppeling al ff geleden is gedaan. Ik vond een afgebroken stekker, vastgetaped en nog wat getirewrapte kabels. Eigenlijk heb je in die hoek alleen wat te zoeken als er ‘iets’ met de koppeling of snelheidsmeter is. Aan de binnenkant van de tapplug zat helaas wel gruis. Ik schat dat de koppeling tussen de 80 a 90 duizend km is vervangen. De teller staat nu op 145.500. Of nog korter? Bij mijn sei na 6.000km een aanpassing gedaan in de bak en gloednieuwe olie was toen al zwart.
Vreemd.
Maargoed, we gaan de boel eens schoonmaken
Ik heb 3 spanbanden. twee zijn om de bak in te hangen en eentje om de motor te steunen. De spanbanden voor de bak laat ik om de beurt tikje voor tikje zakken. De bak is al bijna los van de motor maar zit nog vast aan de baksteunen. Dus voordat ik de spanbanden ga lossen, ratel ik de baksteunen los. Dit doe ik niet in 1 keer. Ik hou spanning op de spanbanden, de bak blijft hangen in de motor, huh?
De 3e spanband zit te strak (Rode).
Om de bak eruit te laten glijden laat ik de motor een klein stukje zakken. (Niet te ver anders scheurt de motorsteun) maar echt een klein tikje. Niet geheel zonder risico maar de knoop die erin zit is,, ok dus deze laat ik ook langzaam vieren.
Het motorgedeelte hangt nu volledig op de middenbalk en de bak schiet los uit de motor. De baksteunen zijn volledig los en de bak hangt inmiddels in beide spanbanden. Met een schuin oog kijk ik naar de balken. Gelukkig ze houden het.
De bak ligt nu op de grond.
Dat was wel even opletten gelukkig kunnen de spanbanden eraf en kan ik beginnen met schoonmaken.
Want hij is vies,
Heel vies
Maar klopt het nou dat de koppeling dus al een keer is vervangen? Was daarom de olie zo helder?
Juist, een SACHS druklager. Naar mijn weten is dit niet het fiat druklager (valeo). Sachs is trouwens wel een onwijs goed merk. Het lager was totaal niet hoorbaar toen ik er aan draaide. Toch kwam er geratel uit de bak. De demperveren waren wel compleet versleten. Foto volgt later.
Ik denk dat de koppeling al ff geleden is gedaan. Ik vond een afgebroken stekker, vastgetaped en nog wat getirewrapte kabels. Eigenlijk heb je in die hoek alleen wat te zoeken als er ‘iets’ met de koppeling of snelheidsmeter is. Aan de binnenkant van de tapplug zat helaas wel gruis. Ik schat dat de koppeling tussen de 80 a 90 duizend km is vervangen. De teller staat nu op 145.500. Of nog korter? Bij mijn sei na 6.000km een aanpassing gedaan in de bak en gloednieuwe olie was toen al zwart.
Vreemd.
Maargoed, we gaan de boel eens schoonmaken
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Vandaag lekker aan het schoonmaken geweest. Bak poetsen en wat kleinmateriaal gespoten. Hierbij het resultaat van de gepoetste versnellingsbak
Voor: Na:
Voor: Na:
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03