Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 2003 MPI young
Moderators: michiel van g., Niels9966
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
Ik zou niet weten waarom je universele ashoes zou gebruiken cq met tyraps? Is vragen om problemen........
Ik vervang de keerring ook, maar gebruik wel diezelfde as weer.
Ik vervang de keerring ook, maar gebruik wel diezelfde as weer.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
Klopt, was al in gedachten al stapje verder. Maar om de wielzijde te kunnen vervangen moet eerst de bakzijde eraf en uiteindelijk (als je het goed aan wil pakken) ook moeten vervangen op deze manier.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Panda 2003 MPI young
Dit is "kwalitatief hoogwaardig" werk, dit doen heel veel garages niet meer,
die schuiven een goedkope neopreen hoes op een spreider.
Jassen hem over de tripoide, kloddertje vet erin en klaar, maar wel voor de hoofdprijs.
Zo heurt het en niet anders
die schuiven een goedkope neopreen hoes op een spreider.
Jassen hem over de tripoide, kloddertje vet erin en klaar, maar wel voor de hoofdprijs.
Zo heurt het en niet anders
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
Ben ik helemaal mee eens. Ik zeg er eerlijk bij als het bij mij moet gebeuren, eis ik het ook dat het zo gebeurt.
Dat is nu het probleem met meeste garages, dat je als klant een halve monteur moet zijn om gedaan te krijgen wat jij wilt.
Of zelf doen, maar ik heb daar het gereedschap niet voor. Te beginnen met een brug . Hoeft niet, wel makkelijker.
Dat is nu het probleem met meeste garages, dat je als klant een halve monteur moet zijn om gedaan te krijgen wat jij wilt.
Of zelf doen, maar ik heb daar het gereedschap niet voor. Te beginnen met een brug . Hoeft niet, wel makkelijker.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Dank. Ik zie die overtrekRobert100HP schreef: ↑11 apr 2021 21:03 Dit is "kwalitatief hoogwaardig" werk, dit doen heel veel garages niet meer,
die schuiven een goedkope neopreen hoes op een spreider.
Jassen hem over de tripoide, kloddertje vet erin en klaar, maar wel voor de hoofdprijs.
Zo heurt het en niet anders
ashoes.jpeg
kokers weleens voorbijkomen en volgens mij kost het meer moeite om een uni hoes passend te krijgen en eroverheen te trekken dan simpelweg even de koppeling los te halen. Althans dat is mijn mening.
—- nog geen verdere update panda slaapt—-
Misschien wel leuk om te vertellen is dat de remklauw gemaakt is. De remklauw met de gebroken nippel. Er zit nu een Ford KA nippel in. Haha, een ietsje grotere. Vader heeft hem gereviseerd en gerepareerd. Remmen doet die en hij zit dicht.
Ontluchten ging gelukkig ook goed
Ik kwam ook nog een fototje tegen van het ruiten vloeistof reservoir motortje. Deze lekte iets. Ik heb de motortjes voor de sproeier achter gewisseld met die van voor en de boel in de vloeibaar pakking gezet. Wonderbaarlijk blijf het allemaal netjes droog.
To be continued ...
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi allemaal!
Afgelopen weekend de panda weer eens wakker gemaakt. Ditmaal waren de bumpersteunen aan de beurt en had ik 2 nieuwe bumpers klaarliggen voor montage. Zoals op de foto’s hieronder te zien mag er wel wat aandacht geschonken worden aan de steuntjes.
Er zat al een aftermarket bumper op. Deze brak met montage af. Het was heel koud toen en plastic + 5 graden rekt niet en pang, de plastic houder schoot los. Ik heb inmiddels een nieuwe en nu het wat warmer is kwam er wat meer beweging in de bumper.
Maar eerst die bumpersteunen.
Er zaten geen wielkuipen in.. dan is het eigenlijk vaak raak bij de pandatjes. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb nu inmiddels wielkuipjes gevonden om de boel enigszins droog te houden.
Tsja dat ziet er niet fraai uit zo.
Aangezien vader achter mij zijn Ford KA aan het voorbereiden is om daaraan te gaan lassen kan ik beginnen met schoonmaken en plaatjes maken. Het was even hectisch en druk dus de foto’s van de plaatjes en het dichtlassen van de steunen ontbreken.
Beginnen met voorbereiden, bumper, koplamp, ruitensproeierreservoir demonteren en schuren en slijpen maar!
Panda staat er beetje kalig bij maar wel lekker in het zonnetje op de foto is trouwens wel al het plaatje te zien (in het gat van de koplamp) aan de rechterzijde op de foto
Afgelopen weekend de panda weer eens wakker gemaakt. Ditmaal waren de bumpersteunen aan de beurt en had ik 2 nieuwe bumpers klaarliggen voor montage. Zoals op de foto’s hieronder te zien mag er wel wat aandacht geschonken worden aan de steuntjes.
Er zat al een aftermarket bumper op. Deze brak met montage af. Het was heel koud toen en plastic + 5 graden rekt niet en pang, de plastic houder schoot los. Ik heb inmiddels een nieuwe en nu het wat warmer is kwam er wat meer beweging in de bumper.
Maar eerst die bumpersteunen.
Er zaten geen wielkuipen in.. dan is het eigenlijk vaak raak bij de pandatjes. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb nu inmiddels wielkuipjes gevonden om de boel enigszins droog te houden.
Tsja dat ziet er niet fraai uit zo.
Aangezien vader achter mij zijn Ford KA aan het voorbereiden is om daaraan te gaan lassen kan ik beginnen met schoonmaken en plaatjes maken. Het was even hectisch en druk dus de foto’s van de plaatjes en het dichtlassen van de steunen ontbreken.
Beginnen met voorbereiden, bumper, koplamp, ruitensproeierreservoir demonteren en schuren en slijpen maar!
Panda staat er beetje kalig bij maar wel lekker in het zonnetje op de foto is trouwens wel al het plaatje te zien (in het gat van de koplamp) aan de rechterzijde op de foto
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Onderkant wielkast vooraan, ook schoon en bitumen gelegd.
Bumpertjes maar eens uitpakken en plaatsen.
Ik merkte dat de voorzijde toch net ff iets moeilijker gaat als de achterzijde. Vooral omdat ik merkte dat na het lassen de houder aan de carrosserie toch iets scheef is getrokken. Iets proberen recht te tikken en de bumper kan gemonteerd worden. Maar eerst,
Nieuw steuntje aan de bumper;
Achterkant los, heb de carrosserie schoongemaakt en in de bitumen gezet. Helaas geen foto van het bitumen resultaat. Ik zat wederom weer helemaal onder…
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Foto met oude bumper achter:
Foto met nieuwe bumper achter:
Foto met nieuwe bumper voor:
De bumpers mogen nog iets gecentreerd en strakker afgesteld worden. Ze zitten nu handvast om vorm te krijgen. Als het zonnetje weer schijnt trek ik ze aan. Ben de laatste keer nog niet vergeten (spanning erop - Pang)
Ik ben ook begonnen aan de tunnel. Die heb ik gedemonteerd en zwart gemaakt. Ik vind de oldschool look zo gaaf. Mijn panda uit 94 had ook een zwart Dashboard. Ik ga eens kijken hoe ik dat kan maken zonder de tekens en symbolen weg te werken. Of ik moet ze opnieuw maken (plotten) en dan plakken en spuiten. Eerst maar eens de tunnel, ik had hem al zwart gemaakt maar nu ff goed. Met een blank lakje.
Plaatjes bij de wielkasten achter ook maar meteen gedaan;
De blauwe gloed is nog de blanke lak die nog moet drogen. De instaplijsten, asbak en dash volgen hierna !
To be continued…
Foto met nieuwe bumper achter:
Foto met nieuwe bumper voor:
De bumpers mogen nog iets gecentreerd en strakker afgesteld worden. Ze zitten nu handvast om vorm te krijgen. Als het zonnetje weer schijnt trek ik ze aan. Ben de laatste keer nog niet vergeten (spanning erop - Pang)
Ik ben ook begonnen aan de tunnel. Die heb ik gedemonteerd en zwart gemaakt. Ik vind de oldschool look zo gaaf. Mijn panda uit 94 had ook een zwart Dashboard. Ik ga eens kijken hoe ik dat kan maken zonder de tekens en symbolen weg te werken. Of ik moet ze opnieuw maken (plotten) en dan plakken en spuiten. Eerst maar eens de tunnel, ik had hem al zwart gemaakt maar nu ff goed. Met een blank lakje.
Plaatjes bij de wielkasten achter ook maar meteen gedaan;
De blauwe gloed is nog de blanke lak die nog moet drogen. De instaplijsten, asbak en dash volgen hierna !
To be continued…
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Panda 2003 MPI young
Ziet er keurig uit
En een Ford Ka en roest horen bij elkaar als peper en zout........
En een Ford Ka en roest horen bij elkaar als peper en zout........
312=500 319=Panda.
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Update: Panda slaapt. Opgeborgen, droog en veilig.
Mijn seicento die ik dagelijks rij heeft even wat aandacht nodig aan de draagarmen.
Remmerij, PU strongflex rubbers, schokbrekers, achteras demontage en schoonmaken etc.
Op de plannings staat ook de achteras van de panda. Ben namelijk reuze benieuwd hoe de schotels zijn. Hopelijk blijft het nog een tijd technisch weer en kan ik nog lekker hobbyen. Ik heb ook de dakrails montage klaar gemaakt. Deze mogen dus ook geïnstalleerd worden.
Tot de volgende (echte) panda update!
Mijn seicento die ik dagelijks rij heeft even wat aandacht nodig aan de draagarmen.
Remmerij, PU strongflex rubbers, schokbrekers, achteras demontage en schoonmaken etc.
Op de plannings staat ook de achteras van de panda. Ben namelijk reuze benieuwd hoe de schotels zijn. Hopelijk blijft het nog een tijd technisch weer en kan ik nog lekker hobbyen. Ik heb ook de dakrails montage klaar gemaakt. Deze mogen dus ook geïnstalleerd worden.
Tot de volgende (echte) panda update!
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Lieve mensen,
Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik met een panda update kwam. Door persoonlijke omstandigheden kwam ik niet toe om de panda verder te restaureren. Gelukkig is er nu tijd en ruimte om de panda weer aan te pakken. Ze staat netjes droog in een nieuwe garagebox hier om de hoek en is er inmiddels stroom aanwezig. Ik ben zo benieuwd hoe de achteras eronder vandaan komt. Daarom heb ik net enkele voorbereidingen getroffen om binnenkort de achteras te demonteren. Er zijn al wat onderdeeltjes onderweg. Alleen heeft GLS het voor elkaar gekregen om het pakket te slopen dus geen idee hoe, wat en wanneer de spullen binnen komen. Afwachten dus.
Werkplek met stroom. Lekker knutselplekkie
Achteras foto, ffies globaal. zo benieuwd naar de veerschotels en de ophangpunten. De voorste aan de dorpel is vorig jaar gelast. Binnenkort gaat de as los en maak ik alles schoon en gangbaar. Wat stuk is vervangen. Tips & tricks zijn altijd welkom.
To be continued
Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik met een panda update kwam. Door persoonlijke omstandigheden kwam ik niet toe om de panda verder te restaureren. Gelukkig is er nu tijd en ruimte om de panda weer aan te pakken. Ze staat netjes droog in een nieuwe garagebox hier om de hoek en is er inmiddels stroom aanwezig. Ik ben zo benieuwd hoe de achteras eronder vandaan komt. Daarom heb ik net enkele voorbereidingen getroffen om binnenkort de achteras te demonteren. Er zijn al wat onderdeeltjes onderweg. Alleen heeft GLS het voor elkaar gekregen om het pakket te slopen dus geen idee hoe, wat en wanneer de spullen binnen komen. Afwachten dus.
Werkplek met stroom. Lekker knutselplekkie
Achteras foto, ffies globaal. zo benieuwd naar de veerschotels en de ophangpunten. De voorste aan de dorpel is vorig jaar gelast. Binnenkort gaat de as los en maak ik alles schoon en gangbaar. Wat stuk is vervangen. Tips & tricks zijn altijd welkom.
To be continued
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Kijk het stukje remslang bij het middelste draaipunt van de achteras even na en vervang het indien nodig. Dit gaat het makkelijkst als de achteras eraf is!
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Dank! zal ik op letten. Ik verwacht ook de splitsing / T-stuk koppeling van de remleidingen. Vandaag bericht gekregen dat het pakket weer teruggestuurd gaat worden vanwege een lekkage in het pakket. Ik ben maar even gaan kijken bij GLS en trof daar een 21 kilo zware doos vol met onderdelen die doordrenkt was met undercoating, tectyl. Heerlijk die damp toen ik binnen kwam. De gezichten van de medewerkers van GLS waren minder te spreken over de inpakkunsten van AUTODOC.
Er moet dus nog even een weekje extra gewacht worden voordat er wat spare parts binnen zijn. ik kan wel alvast een begin maken met de demontage van de achteras.
To be continued.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Goedenavond allemaal,
Eindelijk de achteras is los. Vanavond ben ik bezig geweest met het demonteren van de as en heb ik eens rustig bekeken in welke staat de as nu eigenlijk is. Ik heb wat foto’s gemaakt wat ik jullie graag wil laten zien.
Om te beginnen heb ik eerst alle bevestigingspunten goed in de wd40 gezet en schoongemaakt. Daarna de moeren gelost, handremkabel losgemaakt en de koppeling van de remleiding onder losgemaakt. Gelukkig zat deze niet zo heel vast en waren de bevestigingspunten niet gaar.
De schokbrekers kwamen opzich makkelijk los. Krik eronder, as iets omhoog en de moer los. Om beide kanten makkelijk los te halen heb ik na het demonteren van de rechter schokbreker de as ondersteunt met een balk. (Geen foto van helaas) Dit omdat de as dan (zo goed als) horizontaal blijft hangen. Anders hangt deze naar 1 kant wat het demonteren van de andere schokbreker bemoeilijkt.
Eenmaal los valt de veer er zo uit. De draagarmen aan de as heb ik voordat ik de as laat zakken al gelost.
Het scharnierpunt, hoofdbevestiging van de omega as kwam ook makkelijk los. Aangezien de as nu links en rechts los hangt heb ik deze voor de zekerheid wel even gestut met de krik.
Daarna was het centimeter voor centimeter de as naar achter bewegen. Rollend op de krik, schuivend op de twee plankjes waar de as op rust. Het is geen hogere wiskunde gelukkig.
Eindelijk de achteras is los. Vanavond ben ik bezig geweest met het demonteren van de as en heb ik eens rustig bekeken in welke staat de as nu eigenlijk is. Ik heb wat foto’s gemaakt wat ik jullie graag wil laten zien.
Om te beginnen heb ik eerst alle bevestigingspunten goed in de wd40 gezet en schoongemaakt. Daarna de moeren gelost, handremkabel losgemaakt en de koppeling van de remleiding onder losgemaakt. Gelukkig zat deze niet zo heel vast en waren de bevestigingspunten niet gaar.
De schokbrekers kwamen opzich makkelijk los. Krik eronder, as iets omhoog en de moer los. Om beide kanten makkelijk los te halen heb ik na het demonteren van de rechter schokbreker de as ondersteunt met een balk. (Geen foto van helaas) Dit omdat de as dan (zo goed als) horizontaal blijft hangen. Anders hangt deze naar 1 kant wat het demonteren van de andere schokbreker bemoeilijkt.
Eenmaal los valt de veer er zo uit. De draagarmen aan de as heb ik voordat ik de as laat zakken al gelost.
Het scharnierpunt, hoofdbevestiging van de omega as kwam ook makkelijk los. Aangezien de as nu links en rechts los hangt heb ik deze voor de zekerheid wel even gestut met de krik.
Daarna was het centimeter voor centimeter de as naar achter bewegen. Rollend op de krik, schuivend op de twee plankjes waar de as op rust. Het is geen hogere wiskunde gelukkig.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03