Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 2003 MPI young
Moderators: michiel van g., Niels9966
- Christiaanvanarum
- Forumgebruiker
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 08 feb 2017 23:10
- 1e Panda-achtige: Panda 141 900 Jolly [Rood]
- 2e Panda-achtige: Panda 141 900 Young [Blauw][Verkocht]
- Locatie: Hoorn, Noord-Holland
- Has thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Zou wel logisch zijn inderdaad. Randen zijn stuk steviger en zal beter koppelenknakker-bosch schreef: ↑16 okt 2021 19:55Na mijn weten wel, single flair is niet bestand tegen de hoge remdruk liet ik mij vertellen. Double flair is veiligheidtechnisch beter.Christiaanvanarum schreef: ↑15 okt 2021 07:39 Mooi werk! Is een double flare beter dan een single flare?
Dank Michiel
You can't put a wrench on electrons.
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi allemaal. Goed nieuws. De as is montageklaar. Vandaag ben ik dus in de weer geweest om de achteras te monteren hierbij wat fototjes..
Daar ligt ze dan. De achteras. Voorzien van koperen remleidingen en remslang. Alles grondig in de menie gezet, rode lak en blanke lak. Verschillende lagen. Hopelijk blijft dit nog jaren goed. De remtrommels pak ik aan als de as eronder hangt. Ik krijg dan makkelijker de naafmoer los zonder al te veel lompe kracht.
En nu,
Om bij de garagebox te komen waar de blauwe parel ligt te slapen, moet ik een meter of 300 lopen. Ik zat heel even te denken om hem alsnog achterin de Seicento te leggen maar dit gaat op deze manier sneller, zonder dat de as beschadigd.
Wederom weer heerlijke gezichten onderweg wat ik nou met die as ga doen.
Eenmaal bij de garagebox heb ik de nieuwe aanslagrubbers geplaatst. Dit was echt, serieus, afzien. Althans 1 kant. Ik kreeg het echt niet voor elkaar om hem door het gat te drukken en hem zo met het handje te monteren. Heel veel zweet, heel veel ahjohhhh’s en manmanman tot ik een heldere ingeving kreeg.
Wie niet sterk is moet slim zijn.. dus, krikken maar! En wel verdraaid, binnen no time de aanslagrubber kunnen plaatsen. Zoveel energie weggegooid terwijl het op deze manier echt heel makkelijk ging.
Naast het aansluiten van de remleiding/ slang heeft de panda zoals jullie weten twee draagarmen aan de voorzijde van de as. Door het vele sjouwen was het even puzzelen welke arm precies aan welke kant hoort. Ook even een reminder voor mensen die de achteras willen demo en monteren, de achterste bout van de draagarm is kleiner dan de voorste. Ik had het niet door en heb het later dus weer kunnen loshalen.
Natuurlijk was het ook even puzzelen met de veren en de daarbij behorende schotels/ rubbers. Moet die nou zo / of zo \ of zo | het was me nogal een gedraai. Eindelijk het juiste punt gevonden dus,,,,, Omhoog met de as en de schokbreker erop! Zoals jullie op de foto ook kunnen zien is inmiddels de handremkabel ook geplaatst. Deze laat ik los aangezien de trommels er nog af gaan.
Daar ligt ze dan. De achteras. Voorzien van koperen remleidingen en remslang. Alles grondig in de menie gezet, rode lak en blanke lak. Verschillende lagen. Hopelijk blijft dit nog jaren goed. De remtrommels pak ik aan als de as eronder hangt. Ik krijg dan makkelijker de naafmoer los zonder al te veel lompe kracht.
En nu,
Om bij de garagebox te komen waar de blauwe parel ligt te slapen, moet ik een meter of 300 lopen. Ik zat heel even te denken om hem alsnog achterin de Seicento te leggen maar dit gaat op deze manier sneller, zonder dat de as beschadigd.
Wederom weer heerlijke gezichten onderweg wat ik nou met die as ga doen.
Eenmaal bij de garagebox heb ik de nieuwe aanslagrubbers geplaatst. Dit was echt, serieus, afzien. Althans 1 kant. Ik kreeg het echt niet voor elkaar om hem door het gat te drukken en hem zo met het handje te monteren. Heel veel zweet, heel veel ahjohhhh’s en manmanman tot ik een heldere ingeving kreeg.
Wie niet sterk is moet slim zijn.. dus, krikken maar! En wel verdraaid, binnen no time de aanslagrubber kunnen plaatsen. Zoveel energie weggegooid terwijl het op deze manier echt heel makkelijk ging.
Naast het aansluiten van de remleiding/ slang heeft de panda zoals jullie weten twee draagarmen aan de voorzijde van de as. Door het vele sjouwen was het even puzzelen welke arm precies aan welke kant hoort. Ook even een reminder voor mensen die de achteras willen demo en monteren, de achterste bout van de draagarm is kleiner dan de voorste. Ik had het niet door en heb het later dus weer kunnen loshalen.
Natuurlijk was het ook even puzzelen met de veren en de daarbij behorende schotels/ rubbers. Moet die nou zo / of zo \ of zo | het was me nogal een gedraai. Eindelijk het juiste punt gevonden dus,,,,, Omhoog met de as en de schokbreker erop! Zoals jullie op de foto ook kunnen zien is inmiddels de handremkabel ook geplaatst. Deze laat ik los aangezien de trommels er nog af gaan.
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 19 okt 2021 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Een aantal mensen vroegen zich af waarom er zoveel bochten en rondingen in de remleiding zitten. Ik gaf toen aan dat het voor de bevestiging is. Het bevestigingen van de remleiding na een bocht is nou eenmaal net Ff wat steviger maar dat is niet alleen de reden. Zie hier,
De uitsparing in het hitteschild waar de as door gaat is precies groot genoeg. Strak ernaast hangt de benzinetank. Als de remleiding rechtdoor zou gaan, zou tijdens een hobbelige weg de remleiding kunnen beschadigen.
Dus ook daarom, een bochtje over de as en weer terug
Al met al was het wel even een klus. Veel schoonmaken en rustig opbouwen. Op de planning staan de trommels zoals ik al schreef. Natuurlijk wil ik de uitlaat ook nog even onder handen nemen. De voorpijp hangt los en deze kan ik ook gelijk schoonmaken. Althans wanneer er aan de voorzijde is getectyleerd. Ik zag nogal een paar plekjes aan de voorzijde welke ik heb overgeslagen. Ik neem de bodem aan de voorzijde daarom nog een keer mee.
Hoe is het resultaat tot nu toe?
Ik mis nog een trekhaak. Dus iemand, die mij onwijs wil helpen met mijn project en een trekhaak heeft liggen, Please, let me know!
To be continued…
De uitsparing in het hitteschild waar de as door gaat is precies groot genoeg. Strak ernaast hangt de benzinetank. Als de remleiding rechtdoor zou gaan, zou tijdens een hobbelige weg de remleiding kunnen beschadigen.
Dus ook daarom, een bochtje over de as en weer terug
Al met al was het wel even een klus. Veel schoonmaken en rustig opbouwen. Op de planning staan de trommels zoals ik al schreef. Natuurlijk wil ik de uitlaat ook nog even onder handen nemen. De voorpijp hangt los en deze kan ik ook gelijk schoonmaken. Althans wanneer er aan de voorzijde is getectyleerd. Ik zag nogal een paar plekjes aan de voorzijde welke ik heb overgeslagen. Ik neem de bodem aan de voorzijde daarom nog een keer mee.
Hoe is het resultaat tot nu toe?
Ik mis nog een trekhaak. Dus iemand, die mij onwijs wil helpen met mijn project en een trekhaak heeft liggen, Please, let me know!
To be continued…
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hij ziet er van onder straks mooier uit dan van boven
Geintje....mooi werk zo!
Geintje....mooi werk zo!
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Beste allemaal,
Vandaag weer een klein beetje gehobbyd aan de panda. Allereerst heb ik de goedkope mannol olie eruit gegooid en deze vervangen. Castrol ultra clean en natuurlijk een vers oliefiltertje.
De olie is nog geen 500 km en heeft zijn dienst gedaan om de boel te spoelen. Het is mannol 10w40 A3/B3 - en nu Castrol GTX Ultraclean A3/B4 10w40. Ik had ook het idee dat de kachel niet echt lekker warm werd en was van plan om aan de radiator een ontluchtingsslang te monteren. De slang heeft (had) een nippel die makkelijk in de radiator gedraaid kon worden. Ik moet even opletten wat het is verleden tijd want jawel, de nippel brak af. In de radiator. Daar stond ik dan,
Na even een momentje van rust zag ik dat er een torx setje in handbereik lag en plaatste torx 20 in de nippel en met succes. De afgebroken nippel kwam eruit. Pfoeeeee
Nu ik toch voor bezig ben en de panda met het neusje naar boven staat heb ik mooi de ruimte om de schijf en blokjes te doen. De remleiding linksvoor heb ik op maat gemaakt en vervangen
Vandaag weer een klein beetje gehobbyd aan de panda. Allereerst heb ik de goedkope mannol olie eruit gegooid en deze vervangen. Castrol ultra clean en natuurlijk een vers oliefiltertje.
De olie is nog geen 500 km en heeft zijn dienst gedaan om de boel te spoelen. Het is mannol 10w40 A3/B3 - en nu Castrol GTX Ultraclean A3/B4 10w40. Ik had ook het idee dat de kachel niet echt lekker warm werd en was van plan om aan de radiator een ontluchtingsslang te monteren. De slang heeft (had) een nippel die makkelijk in de radiator gedraaid kon worden. Ik moet even opletten wat het is verleden tijd want jawel, de nippel brak af. In de radiator. Daar stond ik dan,
Na even een momentje van rust zag ik dat er een torx setje in handbereik lag en plaatste torx 20 in de nippel en met succes. De afgebroken nippel kwam eruit. Pfoeeeee
Nu ik toch voor bezig ben en de panda met het neusje naar boven staat heb ik mooi de ruimte om de schijf en blokjes te doen. De remleiding linksvoor heb ik op maat gemaakt en vervangen
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Zo goed als op maat maken van de leiding met gebruik van een rem- leidingbuigtang
Het laatste stukje kon ik alleen met de hand buigen helaas.
+
Nu de remleiding zit heb ik de schijven en blokken gedemonteerd, de boel nog eens bekeken en de nieuwe gemonteerd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Toch even terug naar achter want de uitlaat is inmiddels schoongemaakt en geplaatst. Deze zag er onder de oude stoffige laag nog aardig shiney uit. Een Walker uitlaat. De uitlaat heb ik in nieuwe rubbers gehangen en hangt nog los. Ik wil eerst de voorpijp schoonmaken. Althans ik ga de bodem nogmaals tectyleren omdat ik wat plekken ben vergeten. Dan maak ik de uitlaat schoon en monteer ik hem af. De handremkabel komt (net als uit de fabriek) met 2 flinke tyrewraps vast aan de as. De kabel zit al wel gemonteerd maar bog niet afgesteld.
Nog en fototje
To be continued…
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hallo pandaliefhebbers hierbij weer een update.
De laatste tijd zit de moed er goed in. Vanmiddag bezig geweest met de remleiding aan de rechterkant. Het was even puzzelen, demonteren en buigen maar eindelijk gelukt! Hierbij enkele foto’s,
De oude remleiding. In het hoekje. Stoffig en verouderd. Tijdens het loshalen gebeurde dit,
Doorgeroest. Geen overbodige luxe om de remleidingen te vervangen. Achter en voor is gedaan. Midden staat op de planning. Het kleine stukje richting de remdrukverdeler heb ik liggen voor montage.
Eerst maar de boel loshalen, beetje schoonmaken en even kijken hoe ik het beste de nieuwe leiding kan aanleggen.
Want dit bochtje hier (oude leiding) achter de Motorsteun is een uitdaging.
De oude leiding was zoals jullie al kunnen zien aardig broos.
Niet zo gek dat die makkelijk los kwam haha.
De laatste tijd zit de moed er goed in. Vanmiddag bezig geweest met de remleiding aan de rechterkant. Het was even puzzelen, demonteren en buigen maar eindelijk gelukt! Hierbij enkele foto’s,
De oude remleiding. In het hoekje. Stoffig en verouderd. Tijdens het loshalen gebeurde dit,
Doorgeroest. Geen overbodige luxe om de remleidingen te vervangen. Achter en voor is gedaan. Midden staat op de planning. Het kleine stukje richting de remdrukverdeler heb ik liggen voor montage.
Eerst maar de boel loshalen, beetje schoonmaken en even kijken hoe ik het beste de nieuwe leiding kan aanleggen.
Want dit bochtje hier (oude leiding) achter de Motorsteun is een uitdaging.
De oude leiding was zoals jullie al kunnen zien aardig broos.
Niet zo gek dat die makkelijk los kwam haha.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
De montage ging best goed. Lekker rustig de leiding kunnen leggen en kwam precies goed uit (met 1 meter en 35 centimeter heb je voldoende voor rechtsvoor).
Bochtje achter Motorsteun
En het resultaat bij aan de hoofdremcilinder 2 van de 3 gemonteerd. To be continued…
Bochtje achter Motorsteun
En het resultaat bij aan de hoofdremcilinder 2 van de 3 gemonteerd. To be continued…
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi allemaal,
Even een kleine update. De remmerij aan de voorzijde is klaar. Remleidingen ook. Remmerij achterzijde is is afgesteld en ook daar zijn de leidingen nu klaar. Het middenstuk (van de remdrukverdeler naar T stuk achter) staat op de planning. Daarvoor is ongeveer 2 meter remleiding nodig.
Vanmiddag ben ik eerst begonnen om de leiding te felsen. De leiding van de hoofdremcilinder naar de remdrukverdeler staat vandaag op de planning.
Zijaanzicht
Vooraanzicht
Onderaanzicht
Opzich was deze leiding best snel gelegd al vergt het wel veel concentratie aangezien de remdrukverdeler op een lastige plek zit. Deze moet eerst los maar voordat die los kan moeten eerst de wartels van de leidingen aan de verdeler los. Het was allemaal even passen en heel veel meten.
De zwarte leiding die er nu nog zit is diegene naar achter. Op de hoofdremcilinder zie je ook 2 koper en 1 koper/nikkel leiding liggen. Dit is puur omdat ik de koper/nikkel nog had liggen.
De kopernikkel leiding loopt naar linksvoor. Dan gaat er koper naar rechts en koper naar de links naar de remdrukverdeler.
Het vloeistofbakje is inmiddels ook schoon en geplaatst en inmiddels is de bodem met de laatste bitumenlaag behandeld. De uitlaatpijp van het flexibele deel naar achter zal ik nog controleren op lekkages en schoonmaken om hem vervolgens af te monteren. Verder ga ik mij dan nog even bezig houden met het ontluchten van het kvs en remsysteem. Dakrails liggen ook te wachten en inmiddels heb ik eindelijk klapraampjes. Een buddy heeft familie in Italië die voor wat leuke onderdelen op speurtocht gaan. Hopelijk vinden ze iets Oja, een trekhaak wil ik echt onwijs graag en desnoods gaan we deze gewoon zelf maken
To be continued…
Even een kleine update. De remmerij aan de voorzijde is klaar. Remleidingen ook. Remmerij achterzijde is is afgesteld en ook daar zijn de leidingen nu klaar. Het middenstuk (van de remdrukverdeler naar T stuk achter) staat op de planning. Daarvoor is ongeveer 2 meter remleiding nodig.
Vanmiddag ben ik eerst begonnen om de leiding te felsen. De leiding van de hoofdremcilinder naar de remdrukverdeler staat vandaag op de planning.
Zijaanzicht
Vooraanzicht
Onderaanzicht
Opzich was deze leiding best snel gelegd al vergt het wel veel concentratie aangezien de remdrukverdeler op een lastige plek zit. Deze moet eerst los maar voordat die los kan moeten eerst de wartels van de leidingen aan de verdeler los. Het was allemaal even passen en heel veel meten.
De zwarte leiding die er nu nog zit is diegene naar achter. Op de hoofdremcilinder zie je ook 2 koper en 1 koper/nikkel leiding liggen. Dit is puur omdat ik de koper/nikkel nog had liggen.
De kopernikkel leiding loopt naar linksvoor. Dan gaat er koper naar rechts en koper naar de links naar de remdrukverdeler.
Het vloeistofbakje is inmiddels ook schoon en geplaatst en inmiddels is de bodem met de laatste bitumenlaag behandeld. De uitlaatpijp van het flexibele deel naar achter zal ik nog controleren op lekkages en schoonmaken om hem vervolgens af te monteren. Verder ga ik mij dan nog even bezig houden met het ontluchten van het kvs en remsysteem. Dakrails liggen ook te wachten en inmiddels heb ik eindelijk klapraampjes. Een buddy heeft familie in Italië die voor wat leuke onderdelen op speurtocht gaan. Hopelijk vinden ze iets Oja, een trekhaak wil ik echt onwijs graag en desnoods gaan we deze gewoon zelf maken
To be continued…
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03