Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 2003 MPI young
Moderators: michiel van g., Niels9966
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
De krik met wieltjes gebruiken. Ideaal hulpmiddel wat ik iedereen kan aanraden.
Zo die is er onder vandaan. Maargoed ik sta nu dus in de garagebox. Ongeveer 500 meter van mijn thuis garage. Hoe, krijg ik deze as thuis?
Wielen er maar weer op. Want we lopen het stukkie wel even. De gezichten van de mensen onderweg spraken boekdelen. Het was immers al een uur of 10. Ik hoorde men gewoon denken, heeft die nou een achteras gejat?
Haha nee, gelukkig niet. Maar het was wel even sporten, eindelijk, thuisstadion gehaald In de schuur ermee, hup:
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 01 okt 2021 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
En we kunnen nu mooi bij de ophangpunten. Schoonmaken en binnenkort teccen Maar, waarvoor ik dus eigenlijk de as eraf haal is om de remleidingen te doen, heb nog koper liggen. Maar ook, en daar was ik dus onwijs benieuwd naar, de staat van de veerschotels.
Bij thuiskomst meteen de staalborstel erover en prikken maar. Niet aaien, prikken. Ik dacht alles of niets. Als die gaat dan gaat die en lossen we dat wel weer op. Ik wil echt weten of die goed is. Na 15 minuten met spanning geprikt, geborsteld en schoongemaakt is dit het resultaat:
Niet door! Ik ga met daglicht eens rustig kijken maar het valt mij niet tegen al zeg ik het zelf. Vind het bijzonder. Had namelijk wel verwacht dat ik er doorheen zou gaan. Gelukkig is de as dus,
Hard
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Andere kant.
Met daglicht is het toch beter te zien denk ik dus ga ik morgen maar een demonteer en schoonmaakdag inplannen en zal ik de onderkant van de as eens gaan inspecteren.
To be continued
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
goed bezig! Die as is inderdaad nog netjes. Nu goed kaal maken en goed beschermen. Heb je er nog lang plezier van.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Panda 2003 MPI young
Die durft…….
Roest op achteras zelf zal wel meevallen. Roest aan koets zelf, precies waar draagarm bevestigd zit is wel een aandachtspunt . Vooral richting dorpel. Nu kun je daar goed bij .
Roest op achteras zelf zal wel meevallen. Roest aan koets zelf, precies waar draagarm bevestigd zit is wel een aandachtspunt . Vooral richting dorpel. Nu kun je daar goed bij .
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Dank voor je tip. Als de achteras hier klaar is ga ik het koetsje nog eens onder handen nemen. Vorig jaar ook mee bezig geweest (zie pagina 1). Nu de as eraf is kan ik vanuit deze hoek een grondige inspectie werpen op roest.PandaVespa schreef: ↑02 okt 2021 11:14 Die durft…….
Roest op achteras zelf zal wel meevallen. Roest aan koets zelf, precies waar draagarm bevestigd zit is wel een aandachtspunt . Vooral richting dorpel. Nu kun je daar goed bij .
michiel van g. schreef: ↑02 okt 2021 10:14 goed bezig! Die as is inderdaad nog netjes. Nu goed kaal maken en goed beschermen. Heb je er nog lang plezier van.
Dankjewel! Ik doe mijn best om hem netjes te maken.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Kleine update,
Vandaag heb ik de onderdelen schoongemaakt en geborsteld en geschuurd.
Schokbreker, draagarm en veer.
To be continued
Vandaag heb ik de onderdelen schoongemaakt en geborsteld en geschuurd.
Schokbreker, draagarm en veer.
To be continued
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi allemaal, hier weer een kleine update.
Paar dagen terug al bezig ge weest met het volledig schoon borstelen en schuren van de achteras. Vandaag heb ik de eerste laag hammerite geschilderd. De trommels/ remmerij en ankerplaten demonteer ik als de as weer is gemonteerd. Vind de remmerij dan ook makkelijker plaatsen. De moer op de as is nu alleen met veel geweld los te krijgen en doe dat liever met beleid.
Hierbij een paar foto’s van de as met de eerste laag hammerite
Een bescheiden potje hammerite
Goed insoppen, alle hoekjes alle kiertjes. Alle lassen alle naden. Ik heb hem niet te dik erin gezet het is pas de eerste laag en heb nu een half potje over. Iets over de helft.
Lekker nachtje laten drogen en dan omdraaien want de achterkant moet ook nog.
En dan morgen nog een laag eroverheen en dan goed laten uitharden en aflakken. Twijfel om er nog bitumen op te doen maar kan hem ook aflakken en dan blanke lak erover. Even over nadenken. Welke kleur zou mooi staan? Rood? Zwart? Goud? Chroom? Hahaha
To be continued
Paar dagen terug al bezig ge weest met het volledig schoon borstelen en schuren van de achteras. Vandaag heb ik de eerste laag hammerite geschilderd. De trommels/ remmerij en ankerplaten demonteer ik als de as weer is gemonteerd. Vind de remmerij dan ook makkelijker plaatsen. De moer op de as is nu alleen met veel geweld los te krijgen en doe dat liever met beleid.
Hierbij een paar foto’s van de as met de eerste laag hammerite
Een bescheiden potje hammerite
Goed insoppen, alle hoekjes alle kiertjes. Alle lassen alle naden. Ik heb hem niet te dik erin gezet het is pas de eerste laag en heb nu een half potje over. Iets over de helft.
Lekker nachtje laten drogen en dan omdraaien want de achterkant moet ook nog.
En dan morgen nog een laag eroverheen en dan goed laten uitharden en aflakken. Twijfel om er nog bitumen op te doen maar kan hem ook aflakken en dan blanke lak erover. Even over nadenken. Welke kleur zou mooi staan? Rood? Zwart? Goud? Chroom? Hahaha
To be continued
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi allemaal,
Kleine update. Net even alles frisjes in de Hammerite gezet. Althans de as voor de tweede keer en de rest just for fun. Nu laten drogen. De onderdelen zijn nog steeds onderweg. We wachten dus nog rustig af.
To be continued…
Kleine update. Net even alles frisjes in de Hammerite gezet. Althans de as voor de tweede keer en de rest just for fun. Nu laten drogen. De onderdelen zijn nog steeds onderweg. We wachten dus nog rustig af.
To be continued…
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Jazeker en daar wil ik het graag in de volgende update over hebben.
Vandaag ben ik bezig geweest met het spuiten van de achteras en heb ik de al gespoten onderdelen netjes verpakt zodat ik deze tzt kan monteren. Ook heb ik enkele onderdelen die in de weg hangen gedemonteerd. Zodat ik een goed beeld krijg hoe de roest schade zich gedraagt. De uitlaat is er inmiddels vanaf. Het hitteschild, de achter bumper en morgen staat de tank op de planning. Leuk detail is wel dat de tank voor de helft vol is. Dus oldschool slangetje zuigen maar voordat ik hem volledig demonteer. Goed, even wat fototjes van vandaag,
De achteras is nu 2 keer in de Hammerite gezet en is mooi strak opgedroogd. Ik heb eens nagedacht en misschien kunnen jullie al raden welke kleur de achteras gaat worden. Haha. Juist, Rood!
Het resultaat 3 lagen rood + 2 lagen blanke lak.
Ook de schokbrekers zijn inmiddels klaar, de rubbers zijn vandaag binnen gekomen en heb deze ook ingepakt voor montage.
Even terug naar de panda want ik ben heel nieuwsgierig wat er allemaal verborgen zit onder de uitlaat en hitteschild. Ook wil ik graag weten hoe de ophangpunten en veerschotels er aan toe zijn.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hitteschild demontage. Nu komen mooi de puntjes letterlijk aan het licht. Veerschotel en schokbrekerophanging zo maar even controleren.
Want die tank wil ik er ook graag afhebben. Alleen zoals ik al zei zit die halfvol. Eerst even leeghalen morgen. Maar voor nu even bikken, krabben en inzoomen op de plekjes waar de lieve pandaatjes het meestal lastig hebben.
Draagarm ophanging. De ‘tussen plaat’ die vaak zo krokant als een kroket is, die is vorig jaar al vervangen (zie pagina 1). Via de onderkant zie ik de andere roestplekjes. Ik vind het niet tegenvallen.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Bovenste veerschotel. Bestuurderskant
En gelijk even een fototje van de bovenkant van de bovenste veerschotel, De schokbreker bevestiging
Ik zie wel wat roestige plekjes alleen is dit nog allemaal te behandelen en te redden. Gelukkig geen gaten
Sneakpeak holle ruimte achter.
Ziet er best ‘oké’ uit zo op het oog. Nu een planning maken om alles kaal te maken en de plekken te behandelen met Hammerite en Tec.
Dan zet ik de bodem van voor naar achter niet smerend maar tamponerend in de tectyl en dan moet het er echt strak uit gaan zien.
To be continued
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 09 okt 2021 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Hoi pandaliefhebbers,
Hierbij weer een update. Vandaag ben ik bezig geweest met het demonteren van de benzinetank. De tank zat halfvol dus daar moest eerst wat uit voordat ik het aandurfde de tank te laten zakken. Dus hup slang erin en zuigen maar. Brrr…
De tank was vrij snel leeg 15 liter. Iets minder dan de helft dus. Ik zag dat de ontluchtingslang door de draagbalk zit gemonteerd. De slangklem van de ontluchtingslang bij de tank heb ik eerst losgemaakt en zo de slang door de koker verwijderd.
Ideaal. Zo kan de grote slang blijven zitten.
Deze blauwe slangen hebben koppelstukjes, na wat wd40 kwamen deze makkelijk los. De toevoer, damp en retourslangen heb ik later gedemonteerd pas daarna kon de tank pas echt helemaal naar beneden.
Nu te tank leeg is heb ik de moeren losgedraaid en kan ik de tank laten zakken.
Voor de zekerheid wel Ff krikje eronder. Werkt ook net wat fijner.
De tank hangt nu vrijwel los, nog even de blauwe slangen en de stekker van de brandstof pomp los en zakken maar.
Het viel mij op dat de tank niet zo heel veel gewicht heeft. Er zat nog wel wat benzine in. Heb hem meteen in de Seicento gelegd en in veiligheid gebracht.
Hierbij weer een update. Vandaag ben ik bezig geweest met het demonteren van de benzinetank. De tank zat halfvol dus daar moest eerst wat uit voordat ik het aandurfde de tank te laten zakken. Dus hup slang erin en zuigen maar. Brrr…
De tank was vrij snel leeg 15 liter. Iets minder dan de helft dus. Ik zag dat de ontluchtingslang door de draagbalk zit gemonteerd. De slangklem van de ontluchtingslang bij de tank heb ik eerst losgemaakt en zo de slang door de koker verwijderd.
Ideaal. Zo kan de grote slang blijven zitten.
Deze blauwe slangen hebben koppelstukjes, na wat wd40 kwamen deze makkelijk los. De toevoer, damp en retourslangen heb ik later gedemonteerd pas daarna kon de tank pas echt helemaal naar beneden.
Nu te tank leeg is heb ik de moeren losgedraaid en kan ik de tank laten zakken.
Voor de zekerheid wel Ff krikje eronder. Werkt ook net wat fijner.
De tank hangt nu vrijwel los, nog even de blauwe slangen en de stekker van de brandstof pomp los en zakken maar.
Het viel mij op dat de tank niet zo heel veel gewicht heeft. Er zat nog wel wat benzine in. Heb hem meteen in de Seicento gelegd en in veiligheid gebracht.
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 09 okt 2021 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
- BoschNLD
- Forumgebruiker
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 apr 2008 22:30
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1100 fire 94 [X]
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 900 Young 99 [X]
- 3e Panda-achtige: Fiat Panda 141 1100 MPI Young 03
- 4e Panda-achtige: 1x Seicento 2001 [S 1.1 MPI]
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
- Contacteer:
Re: Panda 2003 MPI young
Terug naar de panda,
Nu ik mooi de ruimte heb om de boel eens grondig te inspecteren viel mijn oog toch echt op de veerschotel bovenaan (bestuurderskant) deze zag er opzich fraai uit maar het kan altijd beter. De punten heb ik goed getest op hardheid en ben weer wezen bikken. Schroevendraaier in de hand en gaan. Daarna met een staalborstel op een boormachine de boel eens grondig borstelen.
En dan,
Hammerite menie. Het neusje van de zalm althans als ik de verschillende testsites mag geloven. Ik focus mij op de veerschotels en ach nu ik toch bezig ben, neem ik ook de andere plekjes mee en zet ik die eveneens in de Hammerite. Daarna de naden in de MSK kit gezet, uit laten harden om dan af te smeren met de afschuwelijk dikke bitumen namelijk, De Durabit! Het was wel een gigantisch werk om alles schoon te krijgen en te behandelen. Echt, Mega. Ik ben blij dat de achterkant erin zit. De holle ruimte nog wel even meepakken binnenkort… voor nu, enkele fototjes van voor de behandeling:
Nu ik mooi de ruimte heb om de boel eens grondig te inspecteren viel mijn oog toch echt op de veerschotel bovenaan (bestuurderskant) deze zag er opzich fraai uit maar het kan altijd beter. De punten heb ik goed getest op hardheid en ben weer wezen bikken. Schroevendraaier in de hand en gaan. Daarna met een staalborstel op een boormachine de boel eens grondig borstelen.
En dan,
Hammerite menie. Het neusje van de zalm althans als ik de verschillende testsites mag geloven. Ik focus mij op de veerschotels en ach nu ik toch bezig ben, neem ik ook de andere plekjes mee en zet ik die eveneens in de Hammerite. Daarna de naden in de MSK kit gezet, uit laten harden om dan af te smeren met de afschuwelijk dikke bitumen namelijk, De Durabit! Het was wel een gigantisch werk om alles schoon te krijgen en te behandelen. Echt, Mega. Ik ben blij dat de achterkant erin zit. De holle ruimte nog wel even meepakken binnenkort… voor nu, enkele fototjes van voor de behandeling:
Laatst gewijzigd door BoschNLD op 09 okt 2021 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
896.685 x bekeken.
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03
----------------------------------------------------------------------------
2007 / 2011 Fiat Panda 1000 Fire '94
2011 / 2015 Fiat Cinquecento Sporting 1100 Abarth
2015 / 2017 Fiat Panda 900 Young ‘99
2017 / ___ Fiat Seicento 1100 MPI ‘01
2020 / 2022 Fiat Seicento 1100 SPI ‘01
2020/ ___ Fiat Panda 1100 MPI young ‘03