Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Alles met betrekking tot de Panda 4x4

Moderators: michiel van g., Niels9966

Gebruikersavatar
Ivo
Forumgebruiker
Berichten: 2276
Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
Locatie: Leiden
Been thanked: 8 times

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door Ivo »

Wat een vervelend bericht :( hopelijk komt het snel weer goed. Weet je al wat precies de oorzaak is geweest? Ik lees dat het filter naar binnen is gezogen en de koppakking is gebarsten op twee plekken.. Hoe gebeurt dat?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door aribold »

Dat gaat passen op je bak, maar zult wel creatief met draadjes moeten zijn.
Afhankelijk van welk bouwjaar die 1100 is, kan het variëren van vrij simpel tot erg ingewikkeld.
Ik moest koelslangen, uitlaat, gaskabel, kabelboom en allerlei andere troep wijzigen en aanpassen , omdat het om een multipoint met startonderbreking uit een panda van 2001 ging.
En toen alles in elkaar zat, weigerde de ecu de startblokkering te herkennen. Het zooitje loopt nog steeds niet....
Maar bij een eerdere ombouw met een Panda 1100 Selecta blok uit, ik meen 1991, was het appuhltje-eitje.
Laatst gewijzigd door aribold op 12 apr 2012 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door lanser54 »

punto 1100 blok , zou goed kunnen passen , maar aribold zou het , het beste weten denk ik :wink:
Daar Fiat , veel standaard houd , aan de motoren , een 1.4 punto blok zou in mijn super ook passen , maar weet dit ook niet zeker :?:
Maar wil er zelf , gewoon geen ECU meer in hebben , ben blij dat ik er van af bent , met de 1000 S :wink:
Maar aribold past de gewone ontsteking , niet als je de nokken as van de oude motor over zet :?:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door lanser54 »

Y10 heeft ook een 1100 Selecta blok liggen toch :?:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door aribold »

Reken er ook op dat een injectieblok geen mechanische brandstofpomp heeft, maar een elektrische pomp in de brandstoftank.
Bij de monopoints levert deze iets van 1,2 bar. bij de multipoint 1,6 bar.
Bij de monopoints komt die druk niet heel kritisch, omdat daar een drukregelaar in het gasklephuis zit.
Bij de multipoints wordt de druk in de pomp in de tankgeregeld. Deze pomp past niet in je 4x4 tank. Je zult in dat geval dus een externe pomp en drukregelaar moeten aanschaffen.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door aribold »

lanser54 schreef:Y10 heeft ook een 1100 Selecta blok liggen toch :?:
Ik denk het niet. Er staat namelijk een versnellingsbak van punto met dezelfde km/stand onder.
Belangrijker is het bouwjaar van die punto. Dan weet je gelijk of je gedoe krijgt met startblokkering, multipoint enzo.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door lanser54 »

aribold schreef:
lanser54 schreef:Y10 heeft ook een 1100 Selecta blok liggen toch :?:
Ik denk het niet. Er staat namelijk een versnellingsbak van punto met dezelfde km/stand onder.
Belangrijker is het bouwjaar van die punto. Dan weet je gelijk of je gedoe krijgt met startblokkering, multipoint enzo.
Ok dan weet ik het niet meer , hij heeft ook een selecta bak liggen .
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=7&t=11612
Selecta 1100 Motorblok 1994 is gereserveerd :roll:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
Panda4X4BRAVA
Forumgebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jul 2007 10:46
Locatie: Doesburg

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door Panda4X4BRAVA »

eh? uhm misschien ga ik nu iets heel doms zeggen.. maar wat ik begreep van y10 is dat het blok kaal (dus alleen carter, blok, kop en klepdeksel enzo.. zonder electronica en aanbouwdelen) over te zetten is in mijn panda. en dat de carburateur en de onsteking en alles gewoon zal gaan passen van wat ik nu onder de klep heb? het kon zijn dat de motorsteunen over moesten en dat de sproeier ofzo in mijn carb vervangen moest worden... voor de rest zou het moeten gaan heb ik begrepen... kan dat kloppen? of zeg ik nu iets heel aparts...


bedankt voor al jullie reacties tot nu toe! ik vind het fijn dat jullie met een mede panda genoot zo actief meedenken aan een oplossing! dat waardeer ik persoonlijk erg.
Panda 4x4 Brava 1987 orange metallic 995cc carb
Panda 4x4 1986 rood/blauw 1.1 injectie
Bmw 520i touring edition uitvoering

Gebruikersavatar
Panda4X4BRAVA
Forumgebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jul 2007 10:46
Locatie: Doesburg

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door Panda4X4BRAVA »

is een 1.1 uit een cinq hetzelfde blok als wat er in de punto ligt? ook met motorcode 176

ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Panda 4x4 Brava 1987 orange metallic 995cc carb
Panda 4x4 1986 rood/blauw 1.1 injectie
Bmw 520i touring edition uitvoering

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door Romeo »

Klopt. 176B2000 om precies te zijn.

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door lanser54 »

Panda4X4BRAVA schreef:eh? uhm misschien ga ik nu iets heel doms zeggen.. maar wat ik begreep van y10 is dat het blok kaal (dus alleen carter, blok, kop en klepdeksel enzo.. zonder electronica en aanbouwdelen) over te zetten is in mijn panda. en dat de carburateur en de onsteking en alles gewoon zal gaan passen van wat ik nu onder de klep heb? het kon zijn dat de motorsteunen over moesten en dat de sproeier ofzo in mijn carb vervangen moest worden... voor de rest zou het moeten gaan heb ik begrepen... kan dat kloppen? of zeg ik nu iets heel aparts...


bedankt voor al jullie reacties tot nu toe! ik vind het fijn dat jullie met een mede panda genoot zo actief meedenken aan een oplossing! dat waardeer ik persoonlijk erg.
Denk dat je een foto moet vragen van het blok aan y10 , het belangrijkste is of je ontsteking past , die zit aan je cilinderkop vast , ook de benzine pomp :roll:
De benzine pomp kan je vervangen , door een elektrische , al hoewel de retour leiding ook op de benzine pomp zit :roll: deze hoeft niet in de tank , maar onder de motorkap :|
Maar denk dat je de spruitstukken gewoon kan over zetten , met carburateur , denk niet dat je de sproeiers hoeft te veranderen , 100 cc meer zal er wat harder aan zuigen .
maar moet gewoon werken ,
Maar met een ECU en Lambdasonde , moet je een andere uitlaat hebben , en met een start onderbreker word het helemaal een ramp ,
Dus zou proberen je carburateur te houden , anders val je van het een in het ander
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
Panda4X4BRAVA
Forumgebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jul 2007 10:46
Locatie: Doesburg

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door Panda4X4BRAVA »

ik wil zowiezo mijn carb houden.. is me teveel moeite om om te bouwen.. maar die benzinepomp snap ik even niet? kan iemand mij uitleggen waarom ik niet mijn pomp installatie gewoon kan houden?
Panda 4x4 Brava 1987 orange metallic 995cc carb
Panda 4x4 1986 rood/blauw 1.1 injectie
Bmw 520i touring edition uitvoering

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door lanser54 »

Panda4X4BRAVA schreef:ik wil zowiezo mijn carb houden.. is me teveel moeite om om te bouwen.. maar die benzinepomp snap ik even niet? kan iemand mij uitleggen waarom ik niet mijn pomp installatie gewoon kan houden?
De benzine pomp van de 1000 cc word aangedreven door de nokken as , maar misschien , past hij gewoon nog , en zit er gewoon een plaatje op , zodat je je oude benzine pomp nog kan gebruiken :roll:
Het ligt dus het meest aan de cilinder kop , daar een monopoint injectie , met een pomp in de Tank werkt , en de Ontsteking met een BDP sensor ,
Als de cilinder kop veranderd is past de benzine pomp niet meer , en ook de ontsteking niet meer :oops:
Dus het gaat er dan om hoe ver je oude cilinder kop heen is , en of je daar nog iets van kan gebruiken :|
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Gebruikersavatar
Panda4X4BRAVA
Forumgebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jul 2007 10:46
Locatie: Doesburg

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door Panda4X4BRAVA »

aha... dus fotos vragen misschien toch nog mijn kop gebruiken... ik moet dit even overleggen aangezien het de bedoeling was een blok over te zetten en te gebruiken en niet open te maken haha.. mgoed weer bedankt ik ben weer iets verder!
Panda 4x4 Brava 1987 orange metallic 995cc carb
Panda 4x4 1986 rood/blauw 1.1 injectie
Bmw 520i touring edition uitvoering

Gebruikersavatar
lanser54
Forumgebruiker
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 aug 2010 00:50
1e Panda-achtige: Rudolpf FiatPanda 45 1.4Diesel Rood 1984
Locatie: Noord-Beveland
Been thanked: 1 time

Re: 4x4 brava is dood:( (op dit moment dan)

Bericht door lanser54 »

Panda4X4BRAVA schreef:aha... dus fotos vragen misschien toch nog mijn kop gebruiken... ik moet dit even overleggen aangezien het de bedoeling was een blok over te zetten en te gebruiken en niet open te maken haha.. mgoed weer bedankt ik ben weer iets verder!
Inderdaad foto's van de Cilinderkop vragen , waar de ontsteking , normaal zit , boven de thermostaat , en waar de benzine pomp normaal zit bij de 1000 cc :|
Dan kan je zien of het nog past :|

Maar wat anders , is de oude cilinderkop niet gewoon te vlakken , en er gewoon een nieuwe koppakking tussen steken , de motor is toch ook niet te heet geweest :?:
Of is er echt iets kapot aan de motor zelf , denk dat dat nog de goedkoopste manier is :?:
Fiat Panda 45 D Rood 26-11-1984 Belasting Vrij PVDA Bedankt 40 jaar/ Diesel verbruik gemiddeld 1 op 26,25

Plaats reactie

Terug naar “Panda 4x4”