Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Krukas keering vervangen

Alles met betrekking tot de Panda 4x4

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Arjan202
Forumgebruiker
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 dec 2016 07:36
1e Panda-achtige: PANDA 1.1 I.E. 4X4 E2
Locatie: Harreveld

Krukas keering vervangen

Bericht door Arjan202 »

Kan iemand mij een idee geven hoeveel werk het is om de keering te vervangen betreft een 1e serie 4x4.
Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden, mocht ik een bod willen uitbrengen.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Krukas keering vervangen

Bericht door Pinda1000 »

Ligt eraan of het de voorste of achterste is......

Arjan202
Forumgebruiker
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 dec 2016 07:36
1e Panda-achtige: PANDA 1.1 I.E. 4X4 E2
Locatie: Harreveld

Re: Krukas keering vervangen

Bericht door Arjan202 »

Net even goed gekeken, maar ik denk dat de eigenaar het niet goed heeft. Ik zag net dat het meer erop lijkt dat het de keering van de steekas is, bijrijderskant. Wat een bende.... mocht ik hem kopen dan eerst ff schoonmaken en een stukje rijden. Dan weten we waar het precies vandaan komt. Dus laten we beide even in het oog houden. Als dan zou het de buitenste zijn (voor het gemak) want bij de binnenste moet je de motor eruit halen? Als iemand een idee heeft wat het vervangen van de seal steekas bijrijderskant kost dan is dat ook welkom. Het materiaal zal wel niet de kosten zijn, maar een indicatie uren werk zou leuk zijn.

Alvast bedankt voor iedereen die meedenkt!

Zag in de papieren dat het een 85er is. Mocht het verschil maken in de bouwjaren.

Arjan202
Forumgebruiker
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 dec 2016 07:36
1e Panda-achtige: PANDA 1.1 I.E. 4X4 E2
Locatie: Harreveld

Re: Krukas keering vervangen

Bericht door Arjan202 »

Net even zitten kijken in de papieren het is een 85er met carrosserie van de oerpanda (ribbeldeuren ribbel bumpers enz ) maar op kenteken staat 141 A4 serie. Nu blijkt dat er van deze eerste serie 4x4 er 5000 bestaan volgens Fiat. ( info van een italiaans panda forum)

hahaha typisch Italiaans om weer eens lekker duidelijk te zijn.... :rofl:

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Krukas keering vervangen

Bericht door Pinda1000 »

Ashoes vervangen bij de bak valt wel mee, 2,5 uur werk ongeveer. Als de as op de plaats waar de keerring zit zelf ook ingesleten is gaat het meer werk en tijd kosten. Ashoes kost een paar euro, de olie in de bak ook tegelijk vervangen (als er nog wat inzit.....)

Plaats reactie

Terug naar “Panda 4x4”