Ik ben nu sinds 4 jaar in het bezit van een Twinair 85.
Gekocht met 20k op de teller en meteen lpg laten inbouwen.
Inmiddels ruim 140k op de klok en geen moment spijt gehad van de aankoop, is ook mijn 3de panda.
Een jaar na aankoop naar Ronald Vermeulen gereden voor een afspraak bij Savali, wat een wereld van verschil.
Alsof je een complete andere auto rijid.
Een panda TA85 is geen zuinige auto is mijn ervaring, echter op lpg bij een prijs van 30 cent in belgie hoor je mij niet klagen.
Het weggedrag is na mijn mening minder goed dan van de panda van het vorige model, het lijkt alsof hij voren veel last heeft van overstuur, regelmatig betrap ik me erop dat ik weer eens te hard over een rotunde veeg en uit moet kijken dat ik de voorvelgen niet polijst van de stoeprand
Regelmatig ververs ik de olie met filter, om de ca 15k. Hierbij is het heel belangrijk om de juiste olie te gebruiken, ik heb reeds meerdere topics hierover geschreven, momenteel gebruik ik Kroon 0W/30 C2, kost een beetje maar op lpg na bijna een anderhalve ton nog altijd goed lopen is wel het bewijs dat het kan.
Een jaar geleden mijn contactslot moeten vervangen en verder niet echt problemen tegen gekomen, al met al een heelijke panda om in te rijden. De tuning heeft ervoor gezorgd dat je nu ook een stukje schakelluier kan rijden, ik hoef niet meteen terug in de 2de versnelling, en uiteraard met door trekken krijg ik nog altijd een glimlach op mijn smoel.
De verlichting was echter toch een minpunt, ik heb vanaf het begin mijn koplampen voorzien van Phillips Led Extreme Ultinon, nu zie je tenminste iets, lichtbeeld volgens de APK nog steeds perfect. De keurmeester waar ik altijd naar toe gaat heeft ze zelf nu ook aangeschaft.
Eigenlijk heb ik niets schokkens negatiefs te melden over mijin bloedrode italiaanse bolide, de volgende zal zeker weer een panda worden maar ik hoop dat deze het nog even zal blijven doen.
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.