Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Opnieuw een Panda
Moderators: Erik 319, michiel van g.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Opnieuw een Panda
Het Panda 'virus' blijft. Na eerst twee jaar in een panda 60 lounge gereden te hebben, nu weer opnieuw een nieuwe Panda. De 60 pk vindt ik toch iets te traag.
Het betreft een Panda 80 turbo Lounge met pannoramisch schuifdak in de kleur Mediterreane blue. De Panda staat in bestelling, ongeveer 2,5 maand wachten.
Het betreft een Panda 80 turbo Lounge met pannoramisch schuifdak in de kleur Mediterreane blue. De Panda staat in bestelling, ongeveer 2,5 maand wachten.
Het blijft lachen in een panda
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Opnieuw een Panda
Gefeliciteerd maar wat een lange wachttijd. Nu weet ik wel dat de Panda in het thuisland Italië erg populair is en dat ze in de fabriek op volle toeren draaien. Maar wel spannend en mooie kleur heb je uitgekozen
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Opnieuw een Panda
Trouwens, wat zijn de verschillen tussen je huidige Lounge en de bestelde Lounge ??
Tegenwoordig hebben ze geen daklijsten meer standaard op een Lounge. Zijn e rnog meer verschillen?
Tegenwoordig hebben ze geen daklijsten meer standaard op een Lounge. Zijn e rnog meer verschillen?
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Re: Opnieuw een Panda
Veel plezier er mee prima auto alleen de prijs is geeft je geen Panda gevoel meer
Maar dat mag de pret niet drukken....
Maar dat mag de pret niet drukken....
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Re: Opnieuw een Panda
@Dennis023,
Idd, standaard geen daklijsten meer, dit heeft te maken met de CO2 uitstoot. Op een Panda met pannoramisch schuifdak zit standaard zowiezo geen daklijsten, wel jammer, maar je moet consessies doen. Liever een schuifdak dan daklijsten.
- standaard mistlampen voorzijde. Heeft mijn huidige Lounge niet.
- ESP (alle uitvoeringen Panda)
- bandenspanningssensoren (alle uitvoeringen Panda)
Mijn huidige Louge heeft donkergetinte achter-zijruiten en achterraam. Op de nieuwe weet ik het niet.
@ Sirano,
idd geen Panda gevoel meer. haha
Heb nog gekeken naar een Punto TwinAir 100 Street, qua prijs zat er niet erg veel verschil in. Maar de Punto loopt van origine al weer 10 jaar mee, ook vindt ik de Panda groot zat voor mij.
Wat zijn jullie ervaringen met de TwinAir turbo motor?
T.Z.T verschijnen er foto's van de nieuwe Panda.
Idd, standaard geen daklijsten meer, dit heeft te maken met de CO2 uitstoot. Op een Panda met pannoramisch schuifdak zit standaard zowiezo geen daklijsten, wel jammer, maar je moet consessies doen. Liever een schuifdak dan daklijsten.
- standaard mistlampen voorzijde. Heeft mijn huidige Lounge niet.
- ESP (alle uitvoeringen Panda)
- bandenspanningssensoren (alle uitvoeringen Panda)
Mijn huidige Louge heeft donkergetinte achter-zijruiten en achterraam. Op de nieuwe weet ik het niet.
@ Sirano,
idd geen Panda gevoel meer. haha
Heb nog gekeken naar een Punto TwinAir 100 Street, qua prijs zat er niet erg veel verschil in. Maar de Punto loopt van origine al weer 10 jaar mee, ook vindt ik de Panda groot zat voor mij.
Wat zijn jullie ervaringen met de TwinAir turbo motor?
T.Z.T verschijnen er foto's van de nieuwe Panda.
Het blijft lachen in een panda
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 08 nov 2013 19:45
- 1e Panda-achtige: Panda Lounge 85pk 2012
- 2e Panda-achtige: Alfa Romeo Brera 1750 tbi
Re: Opnieuw een Panda
Ervaring is dat die veel beter rijdt dan de 60/65 PK. Dat reed echt voor geen meter vind ik. Traag, herrie en trilt enorm. Zelf zou ik gaan voor de 80 pk (sneller) of voor de 1.2 (rustiger en soepeler).
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Opnieuw een Panda
@Panda94
Ik heb goede ervaringen met de turbo motor. Hij is lekker fel en trekt snel op als het moet. Je kunt met de eco knop uit lekker snel invoegen tot verbazing van grote snelle auto's die dan voor niks naar de linker baan uitwijken...
Met de eco knop aan rijd je wel wat zuiniger en kun je "onthaasten". Tot nu toe geen problemen op motorisch gebied. Start/Stop gebruik ik bijna nooit en zeker niet als de turbo daarvoor flink gewerkt heeft.
Verbruik valt wel tegen maar daar is al genoeg over geschreven. Ik rijd gemiddeld 1 op 16,5 / 1 op 17.
Ik schakel iets later dan de indicator aangeeft om trillingen te voorkomen.
Veel voorpret tijdens het wachten tot de nieuwe auto komt en groetjes.
Ik heb goede ervaringen met de turbo motor. Hij is lekker fel en trekt snel op als het moet. Je kunt met de eco knop uit lekker snel invoegen tot verbazing van grote snelle auto's die dan voor niks naar de linker baan uitwijken...
Met de eco knop aan rijd je wel wat zuiniger en kun je "onthaasten". Tot nu toe geen problemen op motorisch gebied. Start/Stop gebruik ik bijna nooit en zeker niet als de turbo daarvoor flink gewerkt heeft.
Verbruik valt wel tegen maar daar is al genoeg over geschreven. Ik rijd gemiddeld 1 op 16,5 / 1 op 17.
Ik schakel iets later dan de indicator aangeeft om trillingen te voorkomen.
Veel voorpret tijdens het wachten tot de nieuwe auto komt en groetjes.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Re: Opnieuw een Panda
Ik ben helemaal happy met de 2 pitter turbo intercooler. Wij hebben nog net een 85 PK variant. Boordcomputer is geconfigureerd voor hoog octaan. Samen met de K&N inlegfilter heb ik dan net iets meer power. Wanneer ik de berekeningen moet geloven is dit 10% voor een turbo intercooler en filter. Zuiniger dan 1 op 17 krijg ik hem niet. Maar ik ben dan ook geen rustige rijder. In de stad doet hij 1 op 11 maar dan ga je wel vooruit.
De ECO knop mag er van mij uit.
De ECO knop mag er van mij uit.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Re: Opnieuw een Panda
@Sirano,
Als ik het goed begrijp heb je de Panda getuned?
Hoeveel PK heb je nu dan?
Als ik het goed begrijp heb je de Panda getuned?
Hoeveel PK heb je nu dan?
Het blijft lachen in een panda
Re: Opnieuw een Panda
Hij is "niet" getuned, maar de ontsteking staat vroeger voor de hoog octaan benzine.
Met de hoog octaan benzine en filter zou ik een 10% meer vermogen moeten hebben.
Dus laten wij het erop houden dat het tussen de 90 en 95 PK zal liggen.
Op RON95 loopt hij stationair nu niet zo mooi. Voor Euro 95 staat de ontsteking later.
De octaan waarde van RON95 mag tussen de 85 en 95 liggen.
Met de vorige tourrit hebben wij EURO 95 getankt bij een witte pomp aan het startpunt, deze had dus echt een laag octaan gehalte.
De motor liep hier dan ook erg onregelmatig op en had ook minder trekkracht.
Zonder turbo is het verschil minimaal met hoog octaan benzine.
Tevens is hoog octaan benzine ook niet aan te raden wanneer je veel file moet rijden.
Dan wordt je motor er juist vuiler van. Nog een nadeel is de prijs wanneer je zoals ons niet in de grensstreek woont.
Zo voldoende informatie
Met de hoog octaan benzine en filter zou ik een 10% meer vermogen moeten hebben.
Dus laten wij het erop houden dat het tussen de 90 en 95 PK zal liggen.
Op RON95 loopt hij stationair nu niet zo mooi. Voor Euro 95 staat de ontsteking later.
De octaan waarde van RON95 mag tussen de 85 en 95 liggen.
Met de vorige tourrit hebben wij EURO 95 getankt bij een witte pomp aan het startpunt, deze had dus echt een laag octaan gehalte.
De motor liep hier dan ook erg onregelmatig op en had ook minder trekkracht.
Zonder turbo is het verschil minimaal met hoog octaan benzine.
Tevens is hoog octaan benzine ook niet aan te raden wanneer je veel file moet rijden.
Dan wordt je motor er juist vuiler van. Nog een nadeel is de prijs wanneer je zoals ons niet in de grensstreek woont.
Zo voldoende informatie
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Re: Opnieuw een Panda
Panda is als goed is vorige week geproduceerd. Dealer weet nog niet wanneer de auto in NL is. Verwacht zelf nog maximaal 4 weken, voor dat ik de auto in ontvangst kan nemen. De auto is 2 maanden geleden besteld. Wachten duurt lang.
Het blijft lachen in een panda
- Dennis023
- Forumgebruiker
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
- 1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
- Locatie: Gorredijk
Re: Opnieuw een Panda
panda94 schreef:Panda is als goed is vorige week geproduceerd. Dealer weet nog niet wanneer de auto in NL is. Verwacht zelf nog maximaal 4 weken, voor dat ik de auto in ontvangst kan nemen. De auto is 2 maanden geleden besteld. Wachten duurt lang.
Wachten duurt idd lang. De fabriek in Italië draait volle toeren want de Panda is in het thuisland erg populair en gaat daar meer dan 10.000 keer per maand over de toonbank.
Ik geloof zelfs dat hij op nummer uno staat in het thuisland maar weet dat niet meer zeker.
Voor transport moet je zeker twee weken rekenen, dan nog van opslag in NL naar de dealer, de "nulbeurt" inplannen en kenteken aanvragen dus met 4 weken zit die dealer wel goed.
We zien de foto's wel tegemoet.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici
Re: Opnieuw een Panda
Wachten is idd niet fijn, zeker niet op een nieuwe auto.
Volgende maand ben ik benieuwd of we de nieuwe Panda nu meer zien dan vorig jaar.
Volgende maand ben ik benieuwd of we de nieuwe Panda nu meer zien dan vorig jaar.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
- 1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015
Re: Opnieuw een Panda
Panda inmiddels bij de dealer binnengekomen. Nog een klein weekje wachten tot de aflevering.
- Bijlagen
-
- image-2015-07-08 (2).png (329.89 KiB) 1819 keer bekeken
-
- image-2015-07-08 (3).png (475.22 KiB) 1817 keer bekeken
Het blijft lachen in een panda